Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A haláltalizmán 1-50

 HÁTTÉRTÖRTÉNET

 

Lassan visszanyered az eszméletedet. Egy vidáman trillázó énekesmadár hangjára felnyitod a szemedet. Zöld bársonypamlagon fekszel, egy felhők közt úszó hatalmas fehér kastély legmagasabb tornyában. Fölkelsz, hogy körülnézz. A csillogó óarany tollú énekesmadár a vár ormán ragyog. Mögötte az óceánkék égbolt, melyen sehol sem látod a napot.

Különös, idegen ruhát viselsz, sötétzöld bricseszt és a mellén kivarrt bőrzekét. Lábadon rőtvörös puha, kényelmes borjúbőr csizma feszül, nadrágod a csizmaszárba tűrve. Nehéz kard lóg az oldaladon, és legnagyobb meglepetésedre érzed, hogy ügyesen tudsz vele bánni. Miközben a madár trilláit hallgatod, megpróbálod felidézni a Föld emlékét, de minden olyan távoli és ködös. Valaki kiemelt jólismert világodból és megtanított a kardforgatás művészetére. Arra nem emlékszel, hogy ki és miért tanított meg rá, de a kard markolata ismerősen simul a kezedhez. Előhúzod, szúrsz és hárítasz, és elcsodálkozol, hogy kardod gyorsabban hasítja a levegőt, mint a szemed követni tudná.

A madarat látszólag nem zavarja, kardforgató tudományod bemutatója, te viszont igencsak meglepődsz, mikor vidám, fuvolázó hangján megszólal.

- Köszöntelek, Végzet Bajnoka! Ne aggódj, egyelőre még biztonságban vagy.

- Hol vagyok? - kérded, mintha csak álom volna az egész.

- Attól tartok, messze, messze az otthonodtól. Ez itt az Orb, és az Istenek Kertjében vagy.

- Mi az az Orb? - kérded.


- Ó, az egészen más, mint a Föld; majd meglátod. Különös világ, tele csodákkal. Az emberek mellett nemcsak hozzám hasonló beszélő állatok lakják, hanem hátborzongató és vérszomjas szörnyetegek, óriások, sárkányok és démonok is. A városokban mágusok és varázslók, a mágia nagy tudói élnek. De ne félj! Azért választottunk bajnokunknak, mert a földiek közül te vagy a legesélyesebb a sikerre. Most pedig eleget kell tennem a megbízatásomnak. Jöjj! Uraim meghagyták, hogy vezessetek hozzájuk a lenti terembe. Kérlek, kövess!

- Ezzel az aranymadár fölröppen és lefelé száll egy csigalépcsőt követve. Hitetlenkedve elindulsz utána a kőlépcsőn. Egy nagy, kör alakú szobába érsz: két alak áll ott, akik jöttödre feléd fordulnak:

- Légy üdvözölve - mondja az egyikük, egy díszes lebernyegbe öltözött nőalak. A feje teljesen kopasz. Ahogy a nő feléd lép, csillogó ruhája folyton változtatja a színét; mielőtt rádöbbennél, hogy mi történik, már el is bájolt. Arcába nézve saját képmásodat pillantod meg, amint egy óriási templomban élethalálharcot vívsz.

Változik a kép, újra magadat látod, amint egy fallal körülvett városból jössz ki. Egyedül vágsz át a kihalt ingoványon, hogy egy dzsungelben köss ki, ahol kék bőrű ördögök vesznek körül. Végigfut a hideg a hátadon, amikor rájössz, hogy sorsod villant fel előtted. Csak akkor veszed észre, hogy a nő teljesen sima arcán még szemek sincsenek, amikor a látomásnak vége.

A másik a szemed láttára változik át. Az egyik pillanatban még nagy tudású, ősz vénember, a másikban már koraérett gyermek. Átalakulása


mindössze néhány pillanatig tart, mégis olyan finoman történik mindez, hogy szinte észre sem lehet venni, hogy arcvonásai megváltoznak. Hangja lágy, nem érződik rajta a kora.

- Azért idéztünk meg ide, Orb földre - mondja -‚ mert meg kívánjuk akadályozni a természet egyensúlyának végzetes felborulását. A kozmikus mérleg túlságosan is felbillent, és neked is részt kell venned a visszaállításában! Mi itt, az Istenek Kertjében nem foglalkozhatunk azzal, hogy helyrehozzuk a dolgokat. Mi nem küzdhetünk meg azzal, aki káosszal fenyegeti az Orbot. Mi inkább az embereket használjuk fel erre a célra. De hogy sikerrel jársz-e, azt nem tudom.

A terem padlója, amelyen állsz, az elképzelhető legrészletesebb, és legvalószerűbb térkép. Apró embereket is látsz rajta, akik ennek a világnak a földjeit művelik, és utcáit járják. Csúcsos tornyú kastélyok világa ez, ahol lovagok paripákon száguldoznak, szélben lobogó zászlókat tartó kísérőik társaságában, s ahol magas fallal védett, templomokkal és bástyákkal teli különös Városok sorakoznak, de a pompa mellett orgyilkosoknak és tolvajoknak találkahelyül szolgáló rejtett pincék is vannak. A szem nélküli halhatatlan ekkor odalép hozzád, és megcirógatja az arcodat. Ruhája most olyan, akár a tenger kékje.

- Most leküldünk az Orb mélyébe - mondja. - Ha a Halál karmai közé kerülsz, nem segíthetünk rajtad. Ne okozz nekünk csalódást!

- Miben ne okozzak nektek csalódást? - kérdeznéd, de ekkor legnagyobb rémületedre a térkép egyik sötét repedése kérlelhetetlenül beszippant.


Feldühít a felismerés, hogy sorsodat mások irányítják, s úgy határozol, hogy mindenáron visszatérsz otthonodba, a Földre. Orb világa azonban elnyel, s a félelemtől elveszted az eszméletedet.

 

 

 

1.

Mikor magadhoz térsz, körülnézel: hatalmas bolthajtásos csarnokban állsz, mélyen a föld alatt. A levegő hűvös, és azon töprengsz, vajon milyen borzalmas vég vár rád. Teljesen egyedül vagy ezen a világon, egyetlen barát nélkül, és fogalmad sincs, milyen ördögi veszélyek leselkedhetnek rád itt, oly távol az otthonodtól. Ablakot nem látsz sehol a teremben, sem természetes fényt, csak a távolban vörösen lángoló, falra erősített fáklyák adnak némi világosságot. A falak nyirkosak a levegő dohos. A csarnok végében két boltíves kijáratot látsz. Mielőtt közelebbről megvizsgálhatnád őket, a fáklyák fénye megremeg és csontig hatoló, dermesztően hideg fuvallat csap meg. A barlang beláthatatlan mélyében valamitől megmozdult a levegő. Fény villan a távolban, és a csarnokon pokoli üvöltés visszhangzik végig. Nincs az az élőlény, amely ilyen rémisztő hangot adna, gondolod, aztán eszedbe jut, hogy még semmit sem tudsz Orb félelmetes lakóiról. Sebesen közeledő lépéseket hallasz, búr még nem látod, ki vagy mi közeleg. Ha kirohansz a hozzád közelebb lévő folyosón - lapozz a 17-re. Ha ott maradsz és kardot rántasz - lapozz a 30-ra.

 


2.

Kellemetlen csönd telepszik a kocsmára. Tyucsev az asztal fölött rád néz és így szól: - Nem tetszik a képed! - Kasszandra egyetértően bólint. Ha azt válaszolod: - De legalább rám lehet nézni, nem úgy, mint rád! - lapozz a 294-re. Ha alázatosan azt válaszolod: - Sajnálom, ilyennek születtem - és kimész a pincéből - lapozz a 305-re

 

 

3.

Egy korsó sört kérsz a kocsmárostól. Míg ő kitölti az italodat, szemed hozzászokik a félhomályhoz, és szemügyre veszed a vendégeket. Soha nem láttál még ilyen gyanús kinézetű gyilkos bandát. - Egy arany lesz - szólal meg a csapos. Fizetsz neki. Ahogy elteszed a pénzes zacskódat, tucatnyi szempár figyel meredten. Az asztalokat törölgető görnyedt öregember az egyetlen, aki ügyet sem vet rád.

Mit teszel?

 

Elbeszélgetsz a csapossal?      Lapozz a 88-ra.

Odamész az öreghez?              Lapozz a 19-re.

Letelepszel a hat tolvajképű

mogorva fickó mellé?               Lapozz a 280-ra.

 



4.

A Pteranodon halálos sebet kap, s a bozótba zuhan. Továbbvonszolod magad; a hőség szinte elviselhetetlen, s ráadásul a magas trópusi fák közt rajzó legyek is kínoznak. Az ágakról kúszónövények csüngenek alá, a talajt pedig mindenfelé hatalmas páfrányok borítják. A levegő különös zajokkal van teli, s óriási, színes szárnyú szitakötők szállnak virágról virágra. Az egyik fa törzse hatalmas zajjal hirtelen szétroppan. Megremeg a föld, amint rád ront egy óriási őskori szörnyeteg. Három hosszú szarv mered előre nyakát védő csontos páncéljából. Harcolnod kell…

 

Triceratops       ÜGYESSÉG 8     ÉLETERŐ 30

 

Három Forduló után velőtrázó ordítást hallasz. Most egy másik fenevad viharzik feléd. Tedd próbára a SZERENCSÉDET!

Ha SZERENCSÉD van - lapozz a 40-re. Ha nincs SZERENCSÉD - lapozz a 25-re.

 

5.

Rárohansz a Pajzsos lányra. Ő hidegvérrel céloz és rád lő az íjpuskájával. A nyílvessző kardforgató karodba mélyed. Izzó fájdalom bénít meg. Vesztesz 1 ÜGYESSÉG és 2 ÉLETERŐ pontot! Amikor összerogysz, a lány a torkodnak szegezi a kardját. - Ne moccanj, ha kedves az életed - szól rád. Lapozz a 75-re.

 

6.

- Ó, igen, már vártuk önt, Kerüljön beljebb - mondja a szolga. Követed a fogadószobába. Az asztal


három személyre van megterítve. Apothecus feláll, hogy üdvözöljön és bemutatja a barátját, Diodorust, a Tudóst, a lét síkjai közti utazások szakértőjét. Elmondja neked, hogy létezik néhány kapu vagy átjáró, amelyek lehetővé teszik az utazást Orb és az egyéb világok között. Véleménye szerint téged is egy hasonló kapun át hoztak el a Földről. - „Amint visszaszerzed a Talizmánt - folytatja -‚ el kell hagynod Szürkecéheket. Menj délkeletnek míg csak el nem éred a Nagy Fennsíkot. A Fennsík legmagasabb hegye az Égigérő hegy. Annak a csúcsán találod meg az egyik ilyen kaput, amelyen át visszajuthatsz a Földre.”

- És most ejtsünk szót a sokkal sürgetőbb kérdésekről - szól Apothecus. - A várost a temető mögötti kiskapun hagyhatod el. Ha komoly bajba kerülsz, fohászkodj Mindenek Anyjához segítségért. Csak azt kell kiáltanod: „Mindenek Anyja, természet, ments meg!” Elismételteti veled a szavakat, melyeket jól az agyadba vésel. Jegyezd fel a Kalandlapodra! Elmagyarázza, hogy Mindenek Anyja az Élet Szökőkútja, a Halál ellensége. Valószínűleg segíteni fog neked, de csak egyetlenegyszer, amikor a legnagyobb szükséged lesz rá. - De vigyázz! Egyetlen istenség sem lépheti át a másik templomának küszöbét! - Megköszönöd mindkettőjüknek és leültök vacsorázni. Pompás ételeket tálalnak fel. Pávát Rá-pálinka mártásban és egyéb különlegességeket. Vacsora urán hamar aludni térsz. Frissen ébredsz - nyersz 4 ÉLETERŐ pontot! Istenhozzádot mondasz Apothecusnak, megköszönve a segítséget és reménykedve, hogy nem fogod cserben hagyni. Elindulsz, hogy megkeresd a Tolvajok Klánját. Lapozz a 64-re.

 


7.

Fáklyát gyújtasz és belépsz a barlangba, amelynek a vége a sötétbe vész. Előrebotorkálsz, mígnem egy sima falú, keskeny folyosóhoz érsz, amely a barlangból ágazik el. Mindenütt átható kénszag terjeng. Ha továbbmész a széles, sziklás főalagúton - lapozz a 378-ra. Ha megvizsgálod a keskeny folyosót - lapozz a 48-ra.

 

 

8.

Néhány mérfölddel magad mögött hagyod Szürkecéheket és az éjszakát egy szénaboglyában töltöd. Pihenten ébredsz. Nyersz 2 ÉLETERŐ pontot! Melyik irányban indulsz a fennsík felé? Mehetsz egyenesen délkeletnek, az ingoványon át. Mehetsz a régi kereskedelmi úton - egy ideig délnek, majd keletnek. De elindulhatsz keletnek is a pusztán át a dombok felé, hogy majd ott fordulj délnek. Merre mész?

 

Délkeletnek?                            Lapozz a 287-re.

Délnek majd keletnek?              Lapozz a 300-ra.

Keletnek, majd délnek?             Lapozz a 313-ra.

 


9.

Mozdulatlanul fekszel az Ölyv karmai között, míg a hatalmas madár nehézkesen repül veled a bíbor hegyek felé. Egyre feljebb száll, és csakhamar a fészke fölött kezd körözni. Ott aztán elenged, és lezuhansz puha tollfészkébe. Ekkor az Ölyv nekiveselkedik, hogy ízekre szaggasson, mielőtt két hatalmas fiókáját megetetné. Meg kell küzdened vele! Minden sikeres támadás után dobj egy kockával! Ha 1-et dobsz - lapozz az 55-re.

 

Ölyv                 ÜGYESSÉG 10      ÉLETERŐ 16

 

Ha legyőzted - lapozz a 84-re.

 

 

10.

Megtámadod a Sárkányt! - Ízekre szaggatlak! - bömböli. Hatalmas karmaival feléd sújt, és óriási állkapcsaival megpróbálja szétroppantani a fejedet.

 

Vörös Sárkány     ÜGYESSÉG 12      ÉLETERŐ 20

 

Ha a Sárkánynak csak 5 vagy ennél kevesebb ÉLETERŐ pontja marad - lapozz a 29-re.

 


11.

Megállsz a söntéspult előtt és már épp megkérdeznéd a csaposról, hogy mit lehet itt inni, amikor meglepetten hallod a saját hangodat. - Tölts valamit, te hájas disznó, mielőtt elhányom magam attól az ocsmány gennyes pofádtól! - A csapos keze a döbbenettől és a haragtól megáll a levegőben. Dühében elfojtott kiáltást hallat, majd megragadja a bunkósbotját, és átveti magát a pulton. Kardot rántva hátralépsz. Szemed már hozzászokott a sötéthez és látod, amint néhány vendég feláll. Még soha nem láttál ilyen gyanús kinézetű gyilkos bandát. Az egyiknek az arcán hosszú forradásnyom húzódik a fülétől az álláig. Meg kell verekedned a csapossal és az egyik gonosztevővel!

 

                        ÜGYESSÉG                 ÉLETERŐ

Csapos                         7                                  8

Orgyilkos                      8                                  9

 

Ha a csapos ÉLETEREJÉT 4-re, vagy még kevesebbre csökkented, az visszamenekül a pult mögé. Ha sikerül az orgyilkos ÉLETEREJÉT 5-re vagy 5-nél kevesebbre csökkentened - Tedd próbára a SZERENCSÉDET! Ha SZERENCSÉD van - lapozz a 200-ra. Ha nincs SZERENCSÉD - lapozz a 181-re.

 

12.

Első csapásod végzetes. Vér bugyog a tátongó sebből, az Öreg a földre rogy. Hátralépsz, amint újra felölti eredeti Vörös Sárkány alakját. A Kapukat Őrző Sárkány halott. Elindulsz a csillogó ezüstkapu felé. Lapozz a 400-ra.

 



13.

Páncélingbe öltözött nőt pillantasz meg a fáklyák fényében, kezében felhúzott íjpuska. Amint észrevesz, feléd irányítja a fegyverét. Három libegő férfi tűnik fel mögötte. Az első magas és jó kiállású; csillogó páncélt visel, kétkezes kardjának pengéje halványfehér fényt áraszt. A következőn bő, aranyszínű köpeny és mosolygó aranyálarc van. Kezében elefántcsont botot tart. Az utolsó egy köpcös kis ember, aki páncélinge fölött fehér köpenyt visel, melyet vörös kereszt díszit. Oldalán szöges buzogány lóg. Mindhárman megtorpannak. Újra hallani az üvöltést, hangosabban, mint előbb. - A sarkunkban vannak! - kiáltja a fénylő kardú harcos. A Pajzsos lány megszólal: - Ki vagy te, és mi dolgod itt, a Hasadékban, minden gonoszok bölcsőjében? - Mit válaszolsz?

 

Azt mondod, hogy egy másik világról

érkeztél?                                  Lapozz a 247-re.

Azt mondod, hogy a gonoszt akarod

legyőzni?                                  Lapozz a 60-ra.

Próbálod húzni az időt?                        Lapozz a 75-re.

Megtámadod a lányt?               Lapozz az 5-re.

 

14.

Letáborozol éjszakára, de néhány nagy légy, amelyeket eddig csak kellemetlennek tartottál, most igen félelmetesnek bizonyul. Petéik kikeltek, és most a lárvák belőled táplálkoznak. Szemhunyásnyit sem alszol, ezért nem nyersz vissza egyetlen ÉLETERŐ pontot sem. Hajnalban belegázolsz egy alga borította tóba, hogy lerázd magadról a lárvákat. Most már jobban érzed magad, és elindulsz az


Égigérő hegy lábához. Hamarosan már a hegyen mászol felfelé az elsatnyult bokrokba kapaszkodva. Feltűnik, hogy a levegő egyre ritkább, s már nehezen lélegzel, amikor egy széles barlangnyíláshoz érsz, melyből enyhe kénszag árad.

Kíváncsian lépsz be. Lapozz a 7-re.

 

 

15.

A fogadó söntése üres. Meleg ételt és szállást kérsz éjszakára. A fogadós közli, hogy három arany lesz, de mivel nincs segítsége, ingyen is itt maradhatsz, ha elmosogatsz helyette. Rajtad áll, mit választasz. Finom, roston sült hipogriffet kapsz, tejszínes mártással. Vacsora után úgy alszol el, mint akit letaglóztak. Reggel frissen ébredsz. Nyersz 4 ÉLETERŐ pontot! Elindulsz, hogy felkutasd a Tolvajok Klánját. Lapozz a 64-re.

 

16.

Az ajtók könnyen kinyílnak. Most, hogy Hawkana meghalt, a varázs valószínűleg szertefoszlott. A tolvajok a kulcslyukon át lesnek. - Zárva volt az ajtó, ezért nem tudunk bejutni - szólal meg a Sebhelyes. Elindultok kifelé, a tetőablak felé. Ha még mindig viseled Hawkana gyűrűjét, észreveszed, hogy az kihűlt, és matt fémmé változott. Mágikus


ereje csupán a Belső Szentélyben működött. Hirtelen megkondulnak a vészharangok. Ahogy eléritek a lépcső tetejét, egy csapat harcosnőt pillantasz meg magad mögött, akik vadul üldöznek. Mindnyájan a tetőablakból lógó kötél felé rohantok. Ahogy odaérsz a szemed sarkából mozgást veszel észre, és még időben lehajolsz Véresszívű halálos tőrdöfése elől. Mielőtt újra szúrhatna, a harcosnők nyílzáport zúdítanak rá íjpuskáikból. Véresszívű nyílvesszőktől átjárt teste fedezi meneküléseteket. A sebesültet sorsára hagyva a többi tolvaj átugrik a szomszéd ház tetejére. Neked is ugranod kell! Dobi két kockával! Ha a kapott összeg kevesebb, vagy ugyanannyi, mint ÜGYESSÉG pontjaid száma - lapozz a 163-ra. Ha nagyobb, lapozz az 56-ra.

 

17.

Amint a boltíves folyosó vészjósló sötétje felé rohansz, egy kattanást hallasz, amit félelmetes robaj követ. A lábad alatt megremeg a föld. Ha a boltíven át beleveted magad a sötétbe - lapozz a 41-re. Ha megtorpansz - lapozz a 21-re.

 

 

18.

Az Ölyv szinte észre sem veszi sikertelen táradásodat, ahogy magával ragad és elszáll a bíborszínű hegyek felé. Túl magasan vagy ahhoz, hogy megkockáztasd a harcot. Lapozz a 9-re.

 


19.

A fogatlan öregember motyog valamit. Figyelmeztet, hogy ez a kocsma igen veszélyes hely. Aztán félénken elcsoszog. Ha visszamész a söntéspulthoz - lapozz a 88-ra. Ha odatelepszel a hat mogorva, tolvajképű fickó asztalához - lapozz a 280-ra.

 

20.

Végre odaérsz a fennsíkot övező, föléd tornyosuló sziklákhoz. A vöröses sziklaoldalba lépcsőket vágtak, és úgy döntesz, ezeken indulsz el fölfelé. Déltájban már rettentően fájnak a lábaid, ezért igencsak megörülsz, amikor egy platóhoz érsz, ahol egy vízesés hűvös permete vár. A fennsíkra lezúduló szivárványszínű permetet árasztó vízesés robaja szinte megsüketít. Ha továbbmászol a lépcsőkön - lapozz a 328-ra. Ha közelebb mész a vízeséshez - lapozz a 33-ra.

 

 

21.

Épp időben állsz meg - egy óriási kőtábla zuhan le előtted hatalmas robajjal, amely még sokáig visszhangzik a barlangban. A tábla teljesen elzárja a kijáratot. A másik folyosó ugyanígy el van zárva. Belátod, hogy nincs más választásod, szembe kell nézned azzal, akinek a közelgő lépteit hallod és kardot rántasz. Lapozz a 13-ra.

 


22.

Egy darabig a kanyargós alagúton mész. Az enyhén balra visz, majd lefelé, míg végül egy barlangban ér véget. A sárkány ott fekszik előtted, de ezúttal a háta mögött bukkantál ki. Néhány levedlett pikkely hever körülötte szétszórva. Mit teszel?

 

Lándzsádat - ha van nálad - a sárkány

hátába döföd?                         Lapozz a 285-re.

Megpróbálsz fölkapni néhány

pikkelyt?                                  Lapozz a 269-re.

Elveszel néhány maréknyi

kincset?                                   Lapozz a 38-ra.

Kimész a barlangból?               Lapozz a 369-re.

 

23.

Miután utoljára rád sújt, fölsegít, és együtt indultok a Halál Völgye felé, ahol lelked örök bolyongásra lesz ítélve.

 

 

24.

Lemész a lépcsőkön és egy hosszú, alacsony pincehelyiségbe jutsz. Mindenfelé székek és asztalok. Az egyetlen megvilágított rész a söntéspult, mely mögött a kocsma terebélyes tulajdonosa áll. Lapozz a 3-ra.

 


25.

Előretépsz, kardod már szúrásra lendül, amikor egy hatalmas ragadozót pillantasz meg a Triceratops mögött. Bizonyára ő is ez elől menekült. Most megfordul, hogy szembenézzen a Tyrannosaurusszal. Ez a vérengző őslény akkora, mint egy ház, és félelmetes állkapcsa van. Gigászi küzdelem bontakozik ki. Végül a több sebből vérző Triceratops szétszaggatott teste a földre zuhan. A végkifejlet gyors, látod, amint a Tyrannosaurus áldozata torkába mélyeszti öles metszőfogait. A győztes fenevad üveges szemeivel rád tekint és felszegi a fejét. Új prédáját kiszemelve rád veti magát, hagy felfaljon. Harcolnod kell ellene.

 

Tyrannosaurus     ÜGYESSÉG 11    ÉLETERŐ 18

 

Ha legyőzted - lapozz a 14-re.

 

 

26.

Kardod egyetlen hatalmas sújtásával kettévágod a Fűz egyik ágát, amelyből a fa nedve a karodra csöppen. A Fűz halk nyögéssel abbahagyja a támadást, és visszahúzza az ágait. Ha belemártod a karodat a tóba - lapozz a 161-re. Ha gyorsan visszavonulsz - lapozz a 39-re.

 


27.

Az Ölyv célt téveszt és felszáll a magasba. Szerencsédre egy nálad nagyobb préda elterelte rólad a figyelmét. Az Ölyv ismét lecsap, szárnyai vihart kavarnak. Egy vadlovat ejt zsákmányul. Hálát adsz a jószerencsédnek és továbbsietsz a fennsík felé. Lapozz a 20-ra.

 

28.

Befordulsz a Kocsi utcába és egy cégért veszel észre: Fogadó az Ezüst Mütyürhöz. Közvetlenül egy nagy istálló és egy szegényház mellett áll. Sokkal kellemesebb helynek látszik, mint a Vörös Sárkány Fogadó. Már erősen sötétedik, ezért úgy döntesz, hogy betérsz. Lapozz a 15-re.

 

 

29.

Hirtelen észreveszed, hogy fegyvereddel csak a puszta levegőt ütöd. A Sárkány ősz, fehér ruhás öregemberré változott. - Könyörülj rajtam, kérve kérlek! - esedezik vékony magas hangján. - Végre feloldottad az átkot, amely engem sújtott. Ezt csak egy ilyen erős harcos tehette meg. Mikor évszázadokkal ezelőtt átléptem e kaput, megátkoztak, hogy addig viseljem a sárkány alakot, míg egyszer le nem győz valaki. Most, hogy újra visszanyertem


régi formámat, végre visszatérhetek a saját világomba. Belépsz-e velem a kapun? - Ha belépsz vele a csillogó ezüstkapun - lapozz a 77-re. Ha megtámadod az öreget - lapozz a 12-re.

 

 

30.

A lépések egyre közelednek. Hirtelen mennydörgéshez hasonló hang visszhangzik végig a barlangon. Körülnézve látod, hogy mindkét boltíves kijáratot hatalmas kőtáblák zárják le. Csapdába kerültél. Lapozz a 13-ra.

 

31.

Az ajtókat még mindig valamilyen mágikus erő tartja zárva. Betörni sem tudod őket. Megfordulsz és látod, hogy Hawkana fölkelt és ismét kardot ragadott. Szeme szikrázik a gyűlölettől. - Nem tudsz megölni! Most pedig kivájom a lépedet! - Lassabban mozog, mint az előbb, de újra meg kell küzdened vele.

 

Hawkana          ÜGYESSÉG 9     ÉLETERŐ 6

 

Ha legyőzted - lapozz az 54-re.

 


32.

A réztigris pofáján gonosz vigyor ül. A nyakadba akasztod, remélve, hogy majd védelmet nyújt és szerencsét hoz. Lapozz a 156-ra.

 

33.

Közelebb mész a vízeséshez és pillanatok alatt bőrig ázol. Alaposabban megvizsgálod és egy száraz foltot veszel észre mögötte egy kiszögellő szikla alatt. Mikor odaugrasz, egy barlangnyílás tárul fel előtted. Ha belépsz a barlangba - lapozz a 42-re. Ha inkább továbbmászol a lépcsőkön - lapozz a 328-ra.

 

 

34.

Ügyesen elkerülöd a feléd sújtó mancsot, és támadásba lendülsz. Van nálad lándzsa? Ha igen - lapozz az 51-re. Ha nincs - lapozz a 10-re.

 

35.

Értelmetlenül motyogsz összevissza, miközben a szádra és a füledre mutogatsz. Először azt hiszik, valamiféle varázsigét mormolsz, de aztán az egyik megszólal. - Egy süket harcos - no, akkor itt kell elkanyarodni! - A Kapitány felültet az egyik fiatalabb nő mögé a nyeregbe. Elvirán látszik, nem örül


neki, hogy lovát egy idegennel kell megosztania. Lovagoltok egy ideig, majd a nők beszélgetni kezdenek. Rájössz, hogy ők az Őrség tagjai, vagy az Ingoványi Szürkecéhek rendfenntartói lehetnek. Azt is megtudod, hogy a városban nagy az ellenségeskedés köztük és Mindenek Anyjának Papnői között. Úgy veszed ki szavaikból, hogy Papnők szelídsége ingerli őket. Lapozz a 197-re.

 

 

36.

Küszködsz, hogy legyőzd az álmosságot, és a varázs végül megtörik. Fölnézel és a fűz törzséről két zöld szem tekint vissza rád. Mielőtt meghátrálnál, a haragos fa az ágaival támad rád. Meg kell küzdened a Gyilkos Fűzzel

 

Gyilkos Fűz      ÜGYESSÉG 8     ÉLETERŐ 20

 

Négy sikeres Forduló után lapozz a 26-ra.

 


37.

Az Ölyv szeme éles, akár a sasoké. Úgy kap fel a földtől, mint egy mezei pockot. Magával ragad és elszáll veled a bíborszínű hegyek felé. Túl magasan vagy ahhoz, hogy harcolni próbálj ellene. Lapozz a 9-re.

 

 

38.

Felkapsz egy drágakő berakásos sisakot, de a nagy sietségben megbotlasz egy fekete gyöngyökkel teli aranyládában. A Sárkány ezt meghallja, megfordul és ahogy megpróbálsz talpra állni, rád fújja halálos tüzét. A lángnyelvek körbenyalnak, és csak egy kupac elszenesedett hamu marad belőled. Lapozz a 43-ra.

 



39.

A folyó partján mész tovább nyugatnak, és hamarosan magad mögött hagyod a páfrányokat. A vidék erre valamivel lankásabb. Hátrapillantasz és nagyot dobban a szíved, amikor észreveszed az egyik Sötét Elfet, aki a nyomaidat szaglássza. Ruganyos fürgeséggel mozog, ami igen felemelő látvány lenne, ha nem viselné szöges fekete vértjét és nem ilyen gyilkos kifejezés ülne az arcán. Miközben figyeled, fölegyenesedik és feléd mutat; nem lehetnek túl messze mögötted. Gyorsan kell döntened, mit cselekszel.

 

Végigrohansz a folyóparton?    Lapozz a 359-re.

Belegázolsz a folyóba, és ott rohansz egy

darabig, mielőtt fölkapaszkodsz a

partra?                                     Lapozz a 253-ra.

Elbújsz egy nagy bokorban?     Lapozz a 307-re.

 

40.

Előrelépsz, kardod ismét szúrásra lendül, hogy végezz a megvadult szörnnyel, amikor egy hatalmas ragadozót pillantasz meg a Triceratops mögött. Az is bizonyára ezelől a fenevad elöl menekült. Most megfordul, hogy szembenézzen a Tyrannosaurusszal. Gigászi küzdelem bontakozik ki, míg végül a véres, sebesült Triceratops egy utolsót döf szarvával és a Tyrannosaurus élettelenül terül el a földön. A Triceratops elvánszorog, te pedig megkönnyebbülten folytatod az utadat a hegy felé. Lapozz a 14-re.

 


41.

Mielőtt berohanhatnál a folyosóra a boltíves nyíláson át hatalmas robajjal egy óriási kőtábla zuhan le előtted. Csak úgy visszhangzik tőle a barlang. A kőtömb teljesen elzárja a kijáratot. Sajnos már nem tudsz megállni ugrás közben) és iszonyú fájdalmat érzel, amikor nekimész a kőnek. Csontjaid majd széttörnek. Vesztesz 2 ÉLETERŐ pontot! Tántorogva fölkelsz és látod, hogy a másik boltíves kijárat is el van zárva. Belátod, nincs más választásod, meg kell várnod azt, akinek a közelgő lépteit hallod. Előhúzod a kardodat. Lapozz a 13-ra.

 

 

42.

Sikerül meggyújtanod egy nyirkos fáklyát. A fényben felfedezel egy ajtót, mely a barlang végéből nyílik. Az ajtó fekete fából készült, benne alabástrom berakás. A középső rész díszítése egy tüzet okádó vörös sárkányt és egy elefántcsont lándzsát ábrázol. Ahogy óvatosan benyitsz, az ajtó megnyikordul. Egy útjáróba lépsz. A levegő dohos és rothadás szaga terjeng mindenfelé. Nemsokára elérsz egy útkereszteződéshez, ahol négy alagút találkozik.

 

Egyenesen továbbmész?          Lapozz a 71-re.

Balra fordulsz?                         Lapozz az 53-ra.

Jobbra fordulsz?                      Lapozz a 80-ra.

 


43.

Lelked lágyan lebeg a Halál Völgye felé. Alant, ameddig a szem ellát, szélfútta, jellegtelen síkság terül el. A holtak lelkei itt bolyonganak céltalanul, magányosan. Már éppen elérnéd a Völgy szélét, amikor az éteri szél hirtelen felkapja a lelkedet és tovaröppenti. Hamarosan két alak társaságában találod magad, akik megidéztek ebbe a fantasztikus, mágikus világba. A színes ruhás, szem nélküli szólal meg: - Még nincs minden veszve! - Megérted a szavait anélkül, hogy hallanád őket. - Ha a lelked hajlandó rá, újra testet ölthetsz, és mi visszafordítjuk az idő kerekét. - Ekkor a másik lény szólal meg: - Ha kívánod, visszaküldelek az időben oda, amikor épp elindultál Szürkecéhekből. - Visszamész az időben és megpróbálod újra véghezvinni a küldetésedet? Ha igen, a lény a válladra teszi a kezét. Mindketten eltűnnek. Újra élsz! 15 ÉLETERŐ pontod van és hátizsákodban megtalálod az összes felszerelési tárgyat, ami a halálod előtt nálad volt. De a következő tárgyak, amennyiben szert tettél rájuk, nincsenek benne: A Borostyánfenyő Gyantája, az Ölyv Tolla, a Lándzsa, vagy a Sárkánypikkelyek. Húzd le ezeket a Kalandlapodról! A Szürkecéhek városa előtt vagy. Lapozz a 8-ra.

 


44.

Hawkana élettelenül rogy a földre. Az oltárhoz lépsz és elveszed a Halál Talizmánt. Hideg és nehéz. Végre visszaszerezted! Nyersz 1 SZERENCSE pontot! Hawkanára pillantasz és égnek áll a hajad. A sebei gyógyulnak. Ahogy meredten bámulsz rá, megpróbál felkelni a vértócsából, amelyben eddig feküdt. Ha visszamész Hawkanához - lapozz az 54-re. Ha odarohansz a kétszárnyú ajtóhoz - lapozz a 31-re.

 

 

45.

Harggal küzdesz meg. Ütéseid nyomán fekete vér buggyan ki a testéből, de amilyen gyorsan megsebezted, olyan gyorsan be is gyógyulnak a sebei. Harg kalapácsa a válladat éri - vesztesz 2 ÉLETERŐ pontot! Ekkor Thaum csettint egyet és Harg, mely csak illúzió volt, eltűnik. Lapozza 171-re.

 

46.

A fejed fölé emeled a Talizmánt. Az fénylik, ahogy elkiáltod magad: - Távozzatok! Ne háborgassatok többé! - Megigézve próbálnak közelebb kerülni a Talizmánhoz, de szavaid megállítják őket. Egyikük rád kiált: - Majd mások veszik el tőled a Talizmánt


és mi, az Arcnélküliek, úrként térünk vissza Istenünk, a Halál uralma alatt! - Szavai elhalnak, ahogy elnyeli őket a sötétség. A Talizmán most könnyebb, és fénye is mintha elhalványodna. Mélyen alszol - nyersz 2 ÉLETERŐ Pontot! Másnap reménykedve indulsz útnak, hisz elűzted a Halál szolgáit. A fennsík a távolban dereng. Lapozz a 20-ra.

 

47.

A dühös ifjú feléd fordul, arcán zavart kifejezés ül. Köszöni, hogy visszaadtad az amulettjét. - Tulajdonképpen nem tudom, min is vesztünk össze - mondja. A szerencse rád fog mosolyogni, amiért ilyen becsületes voltál! Nyersz 1 SZERENCSE pontot. Kisvártatva hallod, amint újra parázs veszekedésbe kezdenek. - Mindig csak bajt keversz! - ordítja az egyik ifjú. - Inkább magukra hagyod őket. Lapozz a 156-ra.

 

 

48.

Egy darabig a kanyargó alagútban mész, mely egy nagy barlangba vezet. Előtted egy hatalmas Sárkány tarajos háta magasodik. Körülbelül tizennyolc méter hosszú a teste és vörös pikkelyek borítják. Hosszú, összetekeredett farka hatalmas


kincshalom tetején pihen - drágakövek, aranytárgyak, serlegek és vázák hevernek szanaszét lomha teste alatt. Néhány levedlett pikkelyét is ott látod körülötte. Mit teszel?

 

Lándzsádat - ha van nálad - a Sárkány

pikkelyes hátába döföd?          Lapozz a 285-re.

Megpróbálsz felkapni néhány

pikkelyt?                                  Lapozz a 269-re.

Magadhoz veszel egy keveset a Sárkány

kincséből?                               Lapozz a 38-ra.

Kimész a barlangból?               Lapozz a 369-re.

 

 

49.

Belépsz a dértől csillogó ajtón. Hosszú dérnyom vezet az ajtótól a szoba közepén lévő, krétával rajzolt ötszögig. Egy kevés homokot szórtak oda, ahol a dér vonala keresztezi az ötszög szélét. Az asztalon mindenféle furcsa tárgy hever. Mellette, a földön, egy Amulett fekszik, melyet egy Egyszarvú Szarva hegyéből készítettek. Az Amulettet különös ékírás díszíti. Ha akarod, magaddal viheted. Úgy látod, nincs itt semmi más, aminek hasznát vehetnéd, így hát kimész. Lapozz a 28-ra.

 


50.

Hawkana kardot ránt, és egy vérszomjas tigris mohóságával veti rád magát. Meg kell küzdened a Főpapnővel!

 

Hawkana          ÜGYESSÉG 12     ÉLETERŐ 14

 

Ha legyőzted - lapozz a 44-re.