Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A haláltalizmán 51-100

 51.

Megtámadod a sárkányt. - Ízekre téplek! - bömböli. Hatalmas karmaival feléd sújt, és megpróbálja összezúzni a koponyádat. Ügyesen elugrasz előle, és a lándzsádat puha hasába mélyeszted.

 

Vörös Sárkány     ÜGYESSÉG 12    ÉLETERŐ 20

 

Minden sikeres támadásod után 5 ÉLETERŐ pontot vonj le tőle, mert a mágikus lándzsa mélyen a testébe fúródik. Ha a Sárkánynak csak 5 vagy kevesebb ÉLETERŐ pontja maradt, lapozz a 29-re.

 



52.

Húzd ki az egyik adag élelmiszert a Kalandlapodról! Fél térdre ereszkedve a farkas felé nyújtod a húst, és közben megpróbálod lecsitítani. A farkas elfogadja ajándékodat. Ekkor egy zöld ruhás alak lép a tisztásra. Egyik kezében tölgyfa botot, a másikban ezüstsarlót tart. Fején fagyöngy koszorú pihen. Rád mosolyog és bemutatkozik: A nevem Wodeman, a Szent Ligetet őrző Druida vagyok. A barátom, Hósörény, köszöni az ajándékot. Az ilyen kedves nagylelkűség jutalmat érdemel! A Druidák áldása kísérjen utadon! Sok szerencsét! - Nyersz 1 SZERENCSE pontot a Druidák jókívánságáért. - Kimerültnek látszol - mondja. - Fogd ezt. - Egy almát vesz elő köntöséből és feléd nyújtja. Jegyezd fel Kalandlapodon! Az ilyen almák csodálatosan felfrissítenek, és 4 ÉLETERŐ pontot nyersz, ha egy ilyen almát megeszel. Megköszönöd az ajándékot, de tudod, hogy küldetésedet folytatnod kell, így fájó szívvel elindulsz a Szent Ligetből. Lapozz a 159-re.

 

 

53.

A bal oldali alagútban folytatod az utadat, mely hamarosan jobbra kanyarodik, és egy kopár kőszobába torkollik, amelynek a közepén kis téglalap alakú kőpillért látsz. Az alagút a szoba túlsó végében tovább folytatódik. Mit teszel?


Megvizsgálod a kőpillért?         Lapozz a 136-ra.

Egyenesen átmész a szobán és továbbmész

az alagúton?                             Lapozz a 89-re.

Visszamész a kereszteződéshez és egy másik

alagúton indulsz tovább?          Lapozz a 42-re.

 

54.

Észreveszed, hogy Hawkana egyik ujján egy gyűrű zöldes fénnyel világít, miközben sebei összeforrnak. Gyorsan lehúzod, mielőtt még teljesen felgyógyulna. Felhúzod az ujjadra a gyűrűt. Ez egy varázslatos Gyógyító Gyűrű. Nyersz 6 ÉLETERŐ pontot! Ha megpróbálsz kimenni a kettős ajtón - lapozz a 16-ra. Ha átkutatod a Belső Szentélyt - lapozz a 137-re.

 

 

55.

Sikerül kardodat az Ölyv egyik hatalmas szemébe mélyesztened. Az fájdalmában felsikolt, és elszáll a fészkéről. Itt az alkalom, hogy elmenekülj! Lapozz a 84-re.

 


56.

Elugrasz, de nem elég messzire. Iszonyatos erővel csapódsz a szomszéd ház falához, és lezuhansz az utcára. A szerencse azonban nem hagy el teljesen, mert egy bűzölgő szemétkupacon kötsz ki, így nem esel olyan nagyot. Vesztesz 3 ÉLETERŐ pontot! Ha még életben vagy, végigvonszolod magad a sikátoron a házig, ahol végre már biztonságban érzed magad. A háztól nem messze megállsz, hogy kipihend magad, mielőtt elindulnál a városból. Lapozz a 235-re.

 

 

57.

Lekanyarodsz egy mellékutcába, mely a Hét Bűn utcája felé visz. Útközben két kéktógás diák majdnem fellök. Veszekszenek és kisvártatva ölre mennek. Úgy látszik, egyikük nem ért egyet azzal, amit a másik mondott. Viaskodás közben a dühös fiatalember elejt egy apró réztigris amulettet. Mit teszel?

 

Félbeszakítod a vitájukat, és visszaadod az

amulettet?                                Lapozz a 47-re

Ügyet sem vetve rájuk

továbbmész?                           Lapozz a 156-ra.

Fölveszed az amulettet?           Lapozz a 32-re.

 


58.

A guruló pajzs után veted magadat, és az utolsó pillanatban sikerül elkapnod a szélét. Amint Ott fekszel, magad fölé rántod. A Sárkány újra tüzet okád rúd. Sajnos az egyik lábad védelem nélkül marad, és súlyosan megég - vesztesz 4 ÉLETERŐ pontot! Ha még mindig életben vagy, újra a sárkányra támadsz. Ha van nálad lándzsa, lapozz az 51-re. Ha nincs, lapozz a 10-re.

 

 

59.

Ezután az erőfitogtatás után sebesen előkapod a Gyötrelmes Végzet Tekercsét és felolvasod. Hawkana kardot ránt, és egy vérszomjas tigris mohóságával veti rád magát A varázs azonban hatni kezd: szikrázó kék fény veszi körül. Hátraszegett fejjel felüvölt a fájdalomtól. Súlyosan megsérült, tántorog, de erőt vesz magán. Meg kell küzdened a Főpapnővel!

 

Hawkana          ÜGYESSÉG 12     ÉLETERŐ 6

 

Ha legyőzöd - lapozz a 44-re.

 


60.

- Egyedül? - kérdi a Pajzsos lány hitetlenkedve. Az aranyruhás a paphoz fordul. - Igaz ez? - kérdi. Tudod, hogy a meséd nem igaz, ezért idegesen várod, míg a Pap befejezi a varázslást. - Hazugság! - szólal meg végül. A Pajzsos lány vádlón fordul feléd. - Miért hazudsz nekünk? Újra megkérdem: ki vagy te és mi keresnivalód van itt? - Ha elmondod az igazat - lapozz a 70-re. Ha megkérded, mi közük hozzá - lapozz a 75-re.

 

 

61.

Most, hogy harcban legyőzted a jégdémont, száműzted arra a síkra, amelyikről jött. Üvegszilánkok ropognak a lábad alatt. Ha belépsz a házba, amelyikből kijött - lapozz a 49-re. Ha továbbmész a Macskakő Sétányon - lapozz a 28-ra.

 


62.

A Halállovag, hangos páncélcsörömpöléssel térdre rogy, majd eltűnik. A Keresztes Lovag képe jelenik meg előtted. - Ez derék dolog volt! Vitéz harcos vagy, érdemes a küldetésre. Fogd Szent Kardomat, ez majd megsegít, mert én már többé nem tudlak segíteni! - Átadja neked csillogó kardját, és a látomás szertefoszlik. A kard eléggé valódinak látszik, fénye beragyogja az egész istállót. Ahogy megérinted a Lovag ajándékát, sebeid, mintegy varázsütésre, begyógyulnak. Nyersz 6 ÉLETERŐ pontot! Ha majd a Szent Kardod használod, mindig adj hozzá 1-et ÜGYESSÉG pontjaidhoz. Lapozz a 121-re.

 

 

63.

Futsz, amilyen gyorsan csak tudsz a sziklás terepen. Majd kiszakad a tüdőd a nagy erőfeszítéstől. Mikor eléred a dombokat, hátrapillantasz és látod, hogy mindkét üldöző csapat egyenlő távolságra van mögötted. Az Elfek északról közelednek egy csapatban, míg az Orkok szétszóródva délről támadnak. Mit teszel?

 

Északnak fordulsz, hogy szembenézz az

Elfekkel?                                 Lapozz a 214-re.

 


Délnek mész és felmászol egy dombra, hogy

találkozz az Orkokkal?              Lapozz a 282-re.

Továbbfutsz?                           Lapozz a 227-re.

 

 

64.

Amikor elindulsz, egy kis csoportot veszel észre: egy szürke köpenyes férfit vesznek körül. A férfi, akinek arany fülbevaló lóg a füléből, virágcsokrokat varázsol és tüntet el a közönség legnagyobb örömére és ámulatára. Mit teszel?

 

Megpróbálod felkutatni a Tolvajok

Klánját?                                   Lapozz a 83-ra.

Egyedül próbálod visszaszerezni a

Talizmánt?                                Lapozz a 383-ra.

Maradsz még és te is nézed a

varázslást?                               Lapozz a 106-ra.

 



65.

A lombok közül végül egy kietlen szürke ingoványhoz érsz‚ mely hosszan lenyúlik nyugatra. Úgy félóra múltán porfelhőt pillantasz meg a távolban. Hamarosan húsz lovas alakja bontakozik ki előtted. Feléd vágtatnak, a szél idáig hozza a paták dübörgését. Amint közelebb érnek, látod, hogy ezek harcosnők, akik gazdagon díszített bőr mellvértet és alatta páncélruhát viselnek. Köréd gyűlnek; arcuk komor, tekintetük nem sok jót ígér. Kapitányuk előreléptet a lovával, és kurtán megkérdi, mit keresel itt az ingoványnál. Mit felelsz?

 

Elmondod, hogy küldetést

teljesítesz?                               Lapozz a 101-re.

Azt mondod, hogy egy másik világból

csöppentél ide?                                    Lapozz a 73-ra.

Azt hazudod nekik, hogy egy megtámadott

karaván utolsó túlélője vagy?    Lapozz a 322-re.

Süketnémának tetteted

magad?                                   Lapozz a 35-re.

Követeled, hogy vigyenek az Ingoványi

Szürkecéhekbe?                       Lapozz a 95-re.

 


66.

Itt a részed a zsákmányból, te arcátlan kutya! - üvölti a legnagyobb orgyilkos és megpróbál hasba döfni. Félrerúgsz, de a másik két gazfickó is rád támad. Közben a sunyi képű tolvaj kegyetlenül meggyilkolja az ékszerészt. Mindkét tolvajjal meg kell verekedned!

 

 

                        ÜGYESSÉG                 ÉLETERŐ

Első tolvaj                    6                                  7

Második tolvaj              5                                  6

 

Ha az elsőt megölted - lapozz a 320-ra.

 


67.

A guruló pajzs kicsúszik a kezedből. A Sárkány felnevet és hatalmasat fúj feléd. Terjedelmes tüdejéből lángnyelvek csapnak ki. Pusztító erejű tűz ölel körül - szénné égsz. Lapozz a 43-ra.

 

 

68.

Kardot rántasz és az Orkok felé rohansz a hepehupás terepen. Mielőtt azonban a közelükbe érnél, a Kapitányuk, egy hatalmas otromba Ork, sárgás agyaraival rád ront. Megragadod az agyaránál fogva, de elveszted az egyensúlyodat és mindketten a szakadékba zuhantok. A zuhanás egy örökkévalóságnak tűnik, de legalább nem egyedül halsz meg…

 



69.

Továbbmászol, lihegve a ritka levegőtől. Végül fölérsz a hegytetőre. Leírhatatlanul szép kilátás tárul eléd. A fennsík óriási terepasztalként terül el a lábad alatt: trópusi erdők, hegyek és hatalmas tavak csillognak a napfényben. Harminc méterre tőled egy ragyogó ezüst téglalap lebeg a levegőben, de semmi sem tartja. Felismered: ez a kapu. Amint közelítesz felé, szélzúgásra leszel figyelmes. Felnézel, és az ősöreg Vörös Sárkányt látod, amint leszállni készül a kapu mellé. Így, a szabadban még félelmetesebbnek és hatalmasabbnak látszik: testéből, mely iszonyatos meleget áraszt, erő sugárzik. - Az Istenek bíztak meg, hogy a Kaput őrizzem! - szólal meg vidám zengő hangon. Mit teszel?

 

Megtámadod?                          Lapozz a 382-re.

Elmondod neki, hogy a Halál fenyegeti

a világot?                                 Lapozz a 358-ra.

Ráijesztesz?                             Lapozz a 275-re.

 

70.

A lány csodálkozva vonja fel a szemöldökét. Mind a négyen kételkedve szemlélnek. A Pap kisvártatva megszólal: - Ez az igazság: őszintén szívből beszéltél! .- A Pajzsos lány leereszti íjpuskáját és védekezésképpen a barlang bejárata felé fordítja. - Most, mit tegyünk? - kérdi az aranyba öltözött alak. - A kijáratokat eltorlaszolták, nekem pedig csak annyi varázserőm maradt, amennyivel közülünk csak egyvalakit juttathatok ki innen teleportálással. - Akkor együtt halunk meg, Varázsló - szólal meg a csillogó kardú Lovag komoran. - De ők is drágán megfizetnek! - A Pap ekkor felteszi a kérdést: - Hát


a Talizmán? Ezt a harcost talán az Istenek küldték, hogy folytassa a küldetésünket! - Érzed a belőlük áradó jóakaratot, ezért csendben várod, hogy mikor segíthetnél nekik. Lapozz a 100-ra.

 

71.

Végigmész az alagúton, amely hamarosan egy kopár, kerek szobába torkollik. A kopár szobában középen egy kőpillért látsz. Az alagút a szoba túloldalán folytatódik. Mit teszel?

 

Megvizsgálod a pillért?             Lapozz a 184-re.

Egyenesen átmész a következő

alagútba?                                 Lapozz a 204-re.

Visszamész a kereszteződéshez, és egy másik

alagutat választasz?                 Lapozz a 42-re.

 

 

72.

Mély, kiszáradt árok és hegyes cölöpkerítés vesz körül néhány előkelő vályogházat. Keresztülvezetnek a falun egy zöld homokkőből épült kétszintes házhoz, mely bizonyára a Disznófő lakhelye. Nem messze egy nagy, sáros pocsolya látszik. A Disznófő faragott kőtrónuson ül; kékesfekete bőre alatt csak úgy dagadoznak az izmok. Vörös köpenyt


visel, amelyet borostyán nyaklánc fog össze vaskos nyakán. Úgy mutatkozik be, mint a fennsík ura, és te örömmel tapasztalod, hogy meglehetősen könnyen megérted ezt a különös, torokhangokból álló nyelvet. Elégedettnek látszik, megköszöni a rubinkövet és megkérdezi, van-e valami, amit a fennsíkról tudni akarsz. Az Égigérő hegy kapuiról kezd faggatni. Lapozz a 110-re.

 

 

73.

A Kapitány történeted hallatán összeráncolja a szemöldökét. Társai morgolódni kezdenek, de egy kézmozdulattal csendre inti őket. - El kell vinnünk téged Szürkecéhekbe, Hawkanához! Beszélni akar veled! Ülj fel ide Elvira mögé - mondja az egyik fiatalabb asszonyra mutatva-, és add ide nekem a kardodat! Ha felülsz a lóra és átadod neki a kardodat - lapozz a 155-re. Ha nemet mondasz és közlöd, hogy inkább a magad útját járod - lapozz a 142-re.

 


74.

Tovább botorkálsz a sötétben, alkalmas helyet keresve, ahol éjszakára lehajtanád a fejedet. Végül rátalálsz egy üres istállóra és leheveredsz a szénába. Lapozz a 91-re.

 

 

75.

- Nem vesztegethetjük az időnket a hozzád hasonlókra! - mondja az aranyruhás, majd a társaihoz fordulva így szól: - Most mit tegyünk? Minden kijáratot elzártak és nekem csak annyi varázserőm maradt, amennyivel csak egyvalakit tudok kijuttatni innen teleportálással. - A csillogó kardú Lovag hangja komoran cseng, amikor azt mondja: - Akkor együtt halunk meg Varázsló, de ők is drágán megfizetnek! - És a Talizmán? - szól közbe a Pap. - Talán ez a harcos folytathatná a küldetést. - Eléd lép és mielőtt bármit is tehetnél, varázslatot bocsát rád. Érzed, ahogy lassan transzba esel - hipnotizáltak - és mindent elmondasz nekik. Vesztesz 1 SZERENCSE pontot! Lapozz a 114-re.

 


76.

Hawkana kardot ránt és egy vérszomjas tigris mohóságával veti rád magát. Éppen csak annyi időd van, hogy előkapd a Gyorsaság Gőzeit tartalmazó fioládat, és mélyet szippants belőle. Semmi sem történik - az alkimista egyszerű levegőt adott el neked! Hawkana egy kobra fürgeségével támad rád, és amikor kardja a kezedbe vág, elejted az üres fiolát. Vesztesz 2 ÉLETERŐ pontot! Ha még életben vagy, harcolnod kell a Főpapnővel!

 

Hawkana          ÜGYESSÉG 12    ÉLETERŐ 14

 

Ha legyőzted - lapozz a 44-re.

 

 

77.

Elindultok a kapu felé. Az Öreg hirtelen megragad és mielőtt rájönnél, mi történik, felölti valódi, Vörös Sárkány alakját. Szorosan tart hatalmas karmai között. - Ostoba halandó, sose bízz meg egy Sárkányban! - szól és leharapja a fejedet, majd testedet lehajítja a hegyről. Lapozz a 43-ra.

 



78.

Kisvártatva egy tágas helyiségbe visznek. Bent egy feltűnő szépségű, hollófekete hajú nőt látsz. Hosszú, fekete köntöst visel, amely alól csillogó kardmarkolat villan elő. Tartása erős egyéniségről árulkodik. Feláll és üdvözöl. - Hawkana vagyok, Fell-Kyrinla templomának Főpapnője és az Őrség Parancsnoka. Különös történetet adtál elő. - Bólint, mire az őrök megmotoznak. Megpróbálsz ellenállni, de szorosan fognak. Megtalálják az elrejtett Talizmánt, leszakítják a nyakadból és átadják a Főpapnőnek. Azonnal felismeri és boldogan felnevet. Elfordul és megszólal: - Most a templomba megyek! Ezt bolondot meg dobjátok ki az utcára! - Kilökdösnek, s az őrház ajtaja becsapódik mögötted. Elvesztetted a Talizmánt! Most mihez kezdesz?

 

Visszamész az Őr utcán a Raktár

utcába?                                    Lapozz a 357-re.

Befordulsz a Kovács utcába.    Lapozz a 303-ra.

Elindulsz lefelé a Hét Bűn

utcáján?                                   Lapozz a 264-re.

 

 

79.

A pajzs kihullik a kezedből. Rájössz, hogy nélküle semmi esélyed, és elkeseredetten veted utána magad, ahogy a sziklák között gurul. Tedd próbára a SZERENCSÉDET! Ha SZERENCSÉD van - lapozz az 58-ra. Ha nincs SZERENCSÉD - lapozz a 67-re.


80.

A jobb oldali alagúton indulsz el, mely hamarosan balra kanyarodik és egy kopár, kőfalú szobába torkollik. A szoba közepén egy kis kőpillért látsz. Az alagút a szoba túloldalán folytatódik. Mit teszel?

 

Megvizsgálod a kőpillért?         Lapozz a 302-re.

Egyenesen átmész a szemközti

alagútba?                                 Lapozz a 260-ra.

Visszatérsz a kereszteződéshez és egy másik

irányba folytatod az utadat?      Lapozz a 42-re.

 

81.

- Hazudsz! - sziszegi és mielőtt megmoccannál, beléd mélyeszti a karmait. Jeges zsibbadás árad szét a testedben és úgy érzed, mintha összes erődet elszívták volna. Vesztesz 1 ÜGYESSÉG és 2 ÉLETERŐ pontot! Most meg kell küzdened a Halál Szolgájával! Ha eltalál, minden alkalommal 2 ÉLETERŐ pontot és 1 ÜGYESSÉG pontot vesztesz!

 

Halál Szolgája     ÜGYESSÉG 7    ÉLETERŐ 7

 

Ha legyőzted - lapozz a 175-re.

 


82.

Hátrafeszíted karodat és teljes erővel elhajítod lándzsádat, a Sárkányölőt. Fegyvered azonban lepattan a Sárkány vastag pikkelypáncéljáról. A Sárkány felébred és rád néz keskeny, sárgás szemével. - Ki vagy te? - kérdi. - Félelem szorítja össze a torkodat. Miközben valami válaszfélét hebegsz, a Sárkány mély lélegzetet vesz. Lapozz a 146-ra.

 

 

83.

Hallottál a csatornanyílásról? Ha igen, lapozz a 183-ra. Ha nem, lapozz a 149-re.

 

84.

Kiválasztod a lehető legkisebb tollat, és elteszed ennek a küzdelemnek az emlékére. Aztán sietve leereszkedsz a hegyoldalon. Néhány órával később eléred a hegy lábát, és elindulsz a távolban derengő fennsík felé. Az éjszakát egy berkenyebokorban töltöd, és másnap, ébredés után nekivágsz a Fennsíknak. Nyersz 2 ÉLETERŐ pontot. Lapozz a 20-ra.

 

85.

Amikor befordulsz az Ezüst utca sarkán, rémülten torpansz meg. A közelből suttogó hangokat hallasz. Hamarosan rájössz, hogy ez csak a szél

csalóka játéka. A szavak egy törött csőből hallatszanak, mely az egyik düledező házat köti össze a csatornával. Három ember beszélget. Beszélgetésükből az derül ki, hogy az Ezüst utcai ékszerészt akarják kirabolni. A boltját innen is tisztán látod. Odaosonsz a házba vezető ócska lépcsőhöz. Mit teszel?

 

Felmész a lépcsőn?                    Lapozz a 245-re.

Figyelmezteted az ékszerészt?    Lapozz a 278-ra.

Ügyet sem vetsz rájuk, és befordulsz a

Raktár utcába?                           Lapozz a 243-ra.

 

 

86.

Felpattansz a Griff hátára. Az elrugaszkodik és elröpül a fennsík felé. Egyre magasabbra és magasabbra száll. A szél csak úgy süvít a füled mellett - igen élvezed a repülést. Néhány óra múlva hatalmas őskori esőerdőt veszel észre a fennsíkon. A Griff hirtelen figyelmeztető rikoltást hallat. Egy repülő óriáshüllő száll felétek, hogy megtámadjon. Nekirepül a Griffnek és te leesel. Úgy tizenkét méternyi zuhanás után szerencsére fennakadsz egy jókora páfrányon. Derékig ér a víz, mely a páfrány óriási leveleiben gyűlt össze. A


repülő őshüllő, mely nem más, mint egy Pteranodon, magára hagyja a griffet és feléd repül. Meg kell küzdened vele.

 

Pteranodon       ÜGYESSÉG 7     ÉLETERŐ 15

 

Ha megölted, lapozz a 4-re.

 

87.

Megérinted az Amulettet, miközben Hawkana egy vérszomjas tigris mohóságával veti rád magát. Ez az Amulett erőt ad a Gonosz ellen, és e harc időtartamára növeli ÜGYESSÉG pontjaidat! Hawkana egy kobra fürgeségével támad. Meg kell küzdened a Főpapnővel!

 

Hawkana          ÜGYESSÉG 12      ÉLETERŐ 14

 

Ha te győzöl, lapozz a 44-re.

 

88.

Te más vagy, mint a szokásos vendégek - mondja a Csapos. - Sokan járnak ide, de azoknak van mit a tejbe aprítaniuk. - Ha megpróbálsz barátkozni vele és megkérded, hogyan tart rendet - lapozz a 119-re. Ha megkérded, hogy szerezték a pénzüket - lapozz a 102-re.

 

89.

Végigmész az alagúton, mely ismét jobbra kanyarodik, és ekkor baljós zajra leszel figyelmes. A zaj abból a szobából jön, amelyet csak az imént hagytál el. Visszaszaladsz, hogy megnézd, mi történik.



A szobát homok árasztja el, és egy kőlap ereszkedik a bejárat elé. Hatalmas dörrenéssel csapódik az ajtónak, aztán minden elcsendesedik. Most már csak előre mehetsz! Lapozz a 120-ra.

 

90.

Rád parancsol, hogy hagyd el a falut és soha többé ne térj vissza. Útbaigazít észak felé, Semmi Istenének régi templomához. Ez az az Isten, aki a világra szabadította szörnyű ivadékait, a Semmi Fiait, avagy az Üresség Fiait. Megköszönöd neki és sietve távozol. Miután mögött hagytad a falut, elindulsz az Égigérő felé. Lapozza 14-re.

 

91.

Mélyen alszol és álmot látsz. A Keresztes Lovag jelenik meg előtted, akivel a Hasadékban találkoztál. Mintha tanácsot akarna adni. A ragyogás, amit a kardján láttál, most őt övezi glóriaként. Arra buzdít, hogy keresd a Tolvajok Klánjának a segítségét, de ugyanakkor megjegyzi: - Bánt, hogy azt kell tanácsolnom, hogy ilyen alakokkal állj össze. A Vörös Sárkány Fogadóban találod őket. Mindenesetre ők segíthetnek visszaszerezni a Talizmánt, Fell-Kyrinla templomából, ahol most van. - Hirtelen az álom már szinte valóságnak tűnik, és a Lovag felkiált: - Ébredj! Ébredj! Komoly veszélyben van az életed! - Felébredsz, körülötted minden csendes. A hold fényében látod, amint párafoszlányok kúsznak be az ajtórésen. Egyszer csak kivágódik az ajtó. Ködtakaró lepi el az istállót és egy nehézpáncélos lovag lép be. Páncélja éjfekete, kezében szöges buzogány. Felcsapja sisakrostélyát, és a hajad égnek áll, mert a sisakban semmit sem látsz. Mintha a poklok tüzét látnád. Kétségbeesetten


figyeled, amint fekete buzogányát a magasba emelve rád támad. Meg kell küzdened a Halállovaggal!

 

Halállovag         ÜGYESSÉG 10     ÉLETERŐ 15

 

Ha az ÉLETERŐD 6-ra, vagy az alá csökken - lapozz a 193-ra. Ha legyőzted - lapozz a 62-re.

 

 

92.

- Ha nem bízol bennem, a magad útját kell járnod - mondja gorombán. - Ha elvesztettél valamit és azt vissza akarod szerezni, keresd meg a Tolvajok Klánját. Azok a jómadarak gyakran ülnek a Vörös Sárkány Fogadóban, a Hét Bűn utcájában. - Megköszönöd a tanácsát és összeszeded a holmidat. Ahogy elindulsz, még utánad szól: - És többé ne gyere vissza, mert csak bajt hozol rám. - Továbbmész, és azon töprengsz, vajon nem követtél-e el hibát, hisz talán a segítségedre lehetett volna. Átnézed a felszerelésedet és meglepetten veszel észre egy soha nem látott erszényt, amelyben Öt aranyat találsz. Ha a Vörös Sárkány Fogadó felé veszed az utadat - lapozz az 57-re. Ha Fell-Kyrinla temploma felé mész - lapozz a 221-re.


93.

A szél a pajzsod alá fúj, és épp hogy csak sikerül megragadnod a szélét. Rárontasz a Sárkányra, mielőtt az újra varázsolhatna. Lapozz a 382-re.

 

94.

Legyőzted a Griffet. Az mélyen meghajol előtted, és legnagyobb meglepetésedre megszólal - Kegyelmezz, és én cserébe oda viszlek, ahová csak akarod. - Azt mondod, hogy vigyen a fennsíkra - lapozz a 86-ra. Ha ott hagyod és elindulsz gyalog délkeletnek - lapozz a 287-re.

 

95.

A Kapitány gúnyosan rád mosolyog és megszólal - Rendben van, hős harcos, boldogan teljesítjük a kérésedet! Ma este a vezérünkkel, Hawkanával vacsorázhatsz. Ülj föl Elvira mögé! - mondja és az egyik fiatalabb nőre mutat. A többiek halkan kuncognak, aztán a Kapitány megszólal: - Először azonban add át a fegyveredet! - Lapozz a 142-re.

 

96.

Támadása meglep, és hatalmasat sújtasz rá. A dühtől és a fájdalomtól sziszegve támad rád félelmetes karmaival. Meg kell küzdened a Halál Szolgájával! Amikor eltalál, minden alkalommal elszív egy keveset az életerődből, ezért a szokásos 2 ÉLETERŐ ponton túl még 1 ÜGYESSÉG pontot is veszítesz!

 

Halál Szolgája      ÜGYESSÉG 7    ÉLETERŐ 5

 

Ha legyőzted - lapozz a 175-re.

 


97.

Abba a gótikus épületbe jutottál, amelyet az útról láttál. Ez a Halál temploma és most épp egy hatalmas gyülekezet tart vallásos szertartást. Több száz fekete csuklyás alak térdel imádkozva a sötét boltívek alatt. A fekete gyertyák fényében látod, hogy nem egy közülük már találkozott a Halállal. Gyorsan magadra teríted az egyik köpenyt, amit a bejáratnál találsz. Az orgona hangos, gyászos dallamára Somnus, a főpap elkezdi a szertartást. Kezelt a magasba emeli és gyászos könyörgésbe kezd. Hangját csak úgy visszhangozzák a csarnok falai. Az oltárt vörös fény árasztja el, és fortyogó vérrel teli fantom-tó jelenik meg. A tóból hat kísértet emelkedik ki, mindegyik lovon, hátukon a gonosz palástja. Csak úgy csorog a vér róluk, amikor fekete pokolparipáikon a padsorok közé léptetnek. - Megbízlak benneteket, Halál Eszközei, hogy szerezzétek vissza a Talizmánt! - kiáltja Somnus. A rég elhalálozott lovagok egyszerre felelnek, hangjuk évszázadok gyűlöletétől érdes. - Úgy legyen! - A gyülekezeten félelemmel vegyes tisztelet moraja fut végig. Észreveszed, amint az egyik lovag a templom végébe megy, s ott, miután egy sisakot tesz a fejére, nyomban eltűnik. Mit teszel?

 

A gyülekezet közé vegyülsz és

letérdelsz?                               Lapozz a 157-re.

Kirohansz az ajtón?                  Lapozz a 188-ra.

A fejedre teszed az egyik

sisakot?                                   Lapozz a 165-re.

 


98.

Mindent elmondasz neki, ő pedig egyre jobban elcsodálkozik. Bemutatkozik, a neve Apothecus, a történelem tudományának mestere. - Hallottam már a Haláltalizmánról. Mindenáron vissza kell szerezned! - mondja és azt javasolja, hogy a Tolvajok Klánjához fordulj segítségért, mert egyedül nincs sok esélyed. - Most Fell-Kyrinla templomában van, erre mérget veszek. Hawkana, a Főpapnő minden bizonnyal ott rejtegeti. Menj a Vörös Sárkány Fogadóba. A Hét Bűn utcájában találod. Elég veszélyes hely, de ott találkozhatsz a tolvajokkal. - Finom palacsintával kínál reggelire és meghív, hagy vacsorára is tarts vele. Akkorra talán már többet is tud segíteni. - Fogd ezeket - mondja és átnyújt öt aranytallért és egy aranygyűrűt. - Ez a gyűrű mágikus erejű, ha az ujjadra húzod, sokkal ügyesebb leszel. - Amíg a gyűrűt viseled, adj 1-et ÜGYESSÉG pontjaidhoz! Mikor elindulsz, egy nefrit rózsát ad neked és így szól: - Este amikor visszajössz, hozzám, mutasd fel ezt a rózsát és én tudni fogom, hogy te vagy az, s nem valami alakváltoztató. - Megköszönöd a segítségét és utadra indulsz. Ha a Vörös Sárkány Fogadóba mész - lapozz az 57-re. Ha a templom felé veszed az utadat - lapozz a 221-re.

 


99.

Továbbmész a fal mentén, és legnagyobb megkönnyebbülésedre megtalálod a hátsó kiskaput. Kibújsz rajta az éjszaka sötétjébe. Nyersz 1 SZERENCSE pontot, mert sikerült kijutnod a városból. Lapozz a 8-ra.

 

 

100.

A Pap eléd lép és a következő történetet meséli el neked. - A Talizmánt a Halál istenének szolgái készítették réges-rég, a Végzet Rúnáinak városában, hogy ha majd eljön az idő, megidézhessék Istenüket erre a világra. Ez az Idő most jött el! Ha a Halál megjelenik itt, az élet megszűnik. Csak a Halál Szolgái maradnak meg undorító félholt állapotukban. A Halál szürke árnyként fog Orbra telepedni. Minden porrá válik, és a természet rendje felborul. Serakub Bölcsei, akik szent életű emberek, azon igyekeznek, hogy megállítsák a szörnyű pusztítást. Elküldtek egy csapatnyi Keresztest, hogy megszerezzék a Talizmánt, de csak mi négyen maradtunk életben. A Halál Szolgáinak Csontváz Királya a Hasadék mélyén rejtette el a Talizmánt. Mi azonban behatoltunk ide, a gonoszok fészkébe, és megszereztük. - Ekkor egy


nyakláncot húz elő a köpenye alól. A láncon obszidián korong függ, a közepén rubinkoponyával - a Haláltalizmán! Feléd nyújtja és így szól: - Tessék! Orbra kértek, fogd azt a Talizmánt és folytasd a küldetésünket! Megsemmisíteni nem lehet, de ha sikerül elvinned a saját világodba, akkor a Csontváz Király többé nem szerezheti meg!

Meghat ezeknek az embereknek a bátorsága és önzetlen állhatatossága, ezért megfogadod, hogy folytatod a küldetést. Átveszed tőlük a Talizmánt, és a nyakadba akasztod. Hideg és nehéz. A Varázsló feléd fordul, majd így szól: - Most varázshatalmammal kijuttatlak a felszínre. Indulj nyugatnak és menj, míg el nem éred az Ingoványi Szürkecéheket, a tudás városát. Ott majd megtudod, miként juthatsz vissza a saját világodba. Kérlek, ne hagyj cserben minket! Fogd ezt az aranyat, lehet, hogy még hasznát veszed! - Egy pénzeszacskót nyújt át neked, melyben 10 aranytallér van. Miközben a Varázsló a varázsigére összpontosít, különböző lények özönlenek be a barlangba. Lapozz a 125-re.