Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje (101-150)

101.

Leemeled a bőrzsákot a kőszékről és kimész. A zsákban 5 Aranytallért és egy kis sárgaréz csengettyűt találsz. Elteszed a szerzeményeidet a hátizsákodba, és visszamész az elágazáshoz, ahol északnak fordulsz - lapozz a 25-re.

 

102.

Az ösvényen egy kelet felé tartó ló patáinak nyomát fedezed fel. Nemsokára egy újabb útelágazáshoz érsz. A patanyomok innen délnek visznek, be az erdőbe. Úgy döntesz, hogy te észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 105-re.

 

103.

Az ösvényen egy kis tisztáshoz érsz. Jobbra egy halom faágat, füvet és rongydarabokat látsz, amiből valami nagy testű állat odújára következtetsz. A szétdobált hulladék és régi csontok között egy

csillogó tárgyat veszel észre. Ha szeretnéd közelebbről megnézni - lapozz az 57-re. Ha gyorsan elindulsz északnak az ösvényen - lapozz a 360-ra.

 

 

104.

A Bandita nő kivont karddal ront rád, és így kiált: - Halál a betolakodóra! - Ő a csapatvezér és meg kell küzdened vele.

 

Bandita             Ügyesség 8      Életerő 6

 

Ha sikerül legyőznöd, most a többi négy banditával is meg kell vívnod. A párok mindegyik tagja külön-külön támad rád minden fordulóban, és neked kell eldöntened, melyikükkel küzdesz meg. A kiválasztott banditával vívj meg a szokásos módon. A másik ellenében dobókockával állapítsd meg a Támadóerődet, de ha az nagyobb, mint az ellenfeled Támadóereje, akkor vedd úgy, mintha kivédted volna a csapást. Természetesen, ha az ő Támadóereje a nagyobb, akkor ő a szokásos módon megsebzett téged.

 

                                       Ügyesség     Életerő

Első pár           Bandita A         7              6

Bandita B         6              4

 

Második pár     Bandita A         7              5

Bandita B         5              6

 

Ha te győzöl - lapozz a 311-re.

 



105.

Jobbra tőled, fönt a levegőben nagy madarakat látsz körözni. Amikor közelebb kerülsz hozzájuk, akkor veszed csak észre, hogy ezek keselyűk. Ha le akarsz térni az ösvényről, hogy megnézd, ki vagy mi vonzotta oda a keselyűket - lapozz a 384-re. Ha nem törődsz a keselyűkkel, hanem továbbmész északnak - lapozz a 394-re.

 

 

106.

Egy kormos rézkannát találsz a hamuban, és kiveszed. Leemeled a tetejét, és a kanna belsejében egy smaragd díszítésű aranygyűrűt lelsz. A gyűrű 15 Aranytallért ér. Igazán szerencsés vagy, s ezért 2 szerencse pont a jutalmad. Új kincseddel gyarapodva boldogan hagyod el a szobát, és a faládát már meg sem nézed. Észak felé folytatod az utadat - lapozz a 288-ra.

 

107.

Még mielőtt elérnéd a következő beugróhoz vezető utolsó lépcsőket, a beugróból lángnyelv csap ki, és eltorlaszolja az utadat. Az üregből egy hatalmas, sötét alak lép elő, az ő orrlyukaiból csapnak feléd a


lángnyelvek. Fekete füst kering a légben. A vadállat ember alakú ugyan, de szárnyai vannak, és az egyik kezében lángpallost, a másikban pedig ostort tart. A fején aranykorona van. Mozdulatlanul áll veled szemben a lépcsőkön. Hirtelen pattint egyet az ostorával, és magasba emeli tüzes kardját. Az egyetlen kijárat ebből a barlangból a lépcsők végén lévő nyílás. Csak úgy juthatsz el oda, ha előbb megküzdesz a Tűzdémonnal, a bábuk urával:

 

Tűzdémon         Ügyesség 10    Életerő 10

 

Tüzes kardján kívül, mellyel a szokott módon támad rád, még minden Fordulóban dobnod kell egy kockával, hogy megállapítsd, mennyi kárt tesz benned az ostorával. Ha 1-et vagy 2-t dobsz, az ostor lecsap rád, és 1 pontot vesztesz életerődből. Ha 3-tól 6-ig dobsz, az ostor nem talál el. Itt megpróbálhatod a szerencsédet is igénybe venni. Ha te győzöl - lapozz a 152-re.

 

108.

A fájdalom egyre elviselhetetlenebb. Két kézzel átfogod a hasadat, és habzó szájjal térdre rogysz. Végül kissé enyhül a fájdalom, de nagyon legyengültél. Vesztesz 3 Életerő pontot. Azon töröd a fejed, vajon mit tartogat még számodra ez az erdő, és úgy döntesz, hogy továbbmész az ösvényen északnak. Lapozz a 226-ra.

 

109.

Az ösvény a fák közül csakhamar egy magas fűvel benőtt, nagy réthez ér. A rét mögött a távolban néhány alacsony dombot látsz. Az ösvény itt háromfelé ágazik el.


Ha nyugat felé mész tovább     Lapozz a 124-re.

Ha kelet felé mész tovább         Lapozz a 72-re.

Ha északnak folytatod az

Utadat                                     Lapozz a 309-re.

 

110.

Ha át akarod kutatni a Gremlin bőrből készült hátizsákját - lapozz a 257-re. Ha sürgősen elhagyod az alagutat - lapozz a 31-re.

 

111.

Arragon arcáról eltűnik a bizalom jele és most a félelem váltja fel. Lehet, hogy Arragon nem az, akinek mondja magát? Bocsánatot kér ekkor, amiért ilyen agresszív volt veled szemben, de egyúttal elmondja, hogy ez a vidék tele van banditákkal és gyilkosokkal, s ezért úgy védekezik, hogy hatalmas erejű varázslónak adja ki magát. Bocsánatodért esedezik, és felajánl neked 5 Aranytallért, ha szabadon engeded és senkinek sem árulod el, hogy milyen álruhában van. Elfogadod az ajánlatát, és elhagyod a házát. Visszatérsz az útelágazáshoz, és ott északnak mész tovább. Lapozz a 150-re.

 


112.

Az ösvény terebélyes fák között vezet észak felé. Kis idő múlva éles kanyart vesz kelet felé. Az ösvényt néhol annyira benőtte az aljnövényzet, hogy a kardoddal kell utat vágnod magadnak. Utad hosszú és fárasztó. Végül egy útelágazáshoz érsz. Megnézed Nagyláb térképét, és úgy döntesz, hogy ismét észak felé mész tovább, Kőhidafalva felé, nem pedig a kelet felé tartó keskeny ösvényen. Lapozz a 103-ra.

 

113.

Az ösvény hirtelen jobbra kanyarodik és északnak tart a völgyben. Az ösvénytől jobbra egy nagy tavat látsz, melynek szélén egy szalmatetős kis faház áll. Ha meg akarod nézni a házikót - lapozz a 324-re. Ha nem törődsz a házzal, hanem inkább továbbmész az ösvényen északnak - lapozz a 149-re.

 

114.

A Faember lassan odacammog hozzád hatalmas, szétálló gyökérlábán. Ha van nálad Tűzkapszula - lapozz a 350-re. Ha nincs nálad ilyen kapszula, ránts kardot, és lapozz a 123-ra.

 


115.

Az ösvény csakhamar egy útelágazásba torkollik. Ha nyugat felé mész tovább - lapozz a 382-re. Ha kelet felé folytatod az utadat - lapozz a 277-re.

 

116.

Végül is sikerül ismét elaludnod, de korán felébredsz. A hajnali fényben a legnagyobb Farkas nyakában egy aranyveretes bőr nyakörvet veszel észre. Legalább 15 Aranytallért érhet. Miközben elteszed a nyakörvet a hátizsákodba, azon töröd a fejedet, vajon ki lehet ennek a Farkasnak a gazdája. Összeszedelőzködsz, és az ösvényen elindulsz észak felé. Lapozz a 314-re.

 

117.

Kinyitod az ajtó zárját, és arra számítva, hogy talán a Goblin rád akarna támadni, kivont karddal kissé hátralépsz. A Goblin felkap egy zsámolyt, amelyet a levegőben lóbál. Kirúgja az ajtót, és ordítva rád támad. Még kell vele küzdened.

 

Goblin               Ügyesség 5      Életerő 4

 

Ha legyőzöd - lapozz a 232-re.

 



118.

Az ösvény egy tágas tisztáshoz vezet, amely mögött dombok emelkednek. A derékig érő fű, mely kétoldalt az ösvényt szegélyezi, lágyan ring a szélben. Minden oly nyugodt körülötted, hogy szinte elfelejted a rád leselkedő veszélyt. Vidáman mész, amikor az ösvénytől jobbra hirtelen visítást, morgást hallasz. A magas füvön egy számodra láthatatlan vadállat hatol át, és egyenesen feléd tart. Kivont karddal várod. Néhány méterre tőled egy hatalmas, disznószerű lény ront ki az ösvényre és megtorpan előtted. Két hatalmas agyar áll ki tömpe orrából. Izzadt testéből pára száll fel. Apró szemét rád mereszti, majd döfésre készen lehajtja a fejét. Meg kell küzdened ezzel a Vadkannal!

 

Vadkan                         Ügyesség 6      Életerő             5

 

Ha legyőzöd - lapozz a 174-re.

 

 

119.

Az ösvény meredeken kanyarog a dombok között. Mire felérsz a tetőre, tűzforrón süt a nap. Körös-körül a Fekete Erdő zöld szegélye övez. Köd lebeg mögötted a magas fű fölött, de a távolban már

feltűnik előtted a napsütötte völgy. Minden nyugodt körülötted. Amikor kezdesz leereszkedni, a domb túloldalán egy útelágazást látsz. Ha északnak folytatod az utadat - lapozz a 90-re. Ha nyugat felé indulsz el, az új elágazáson - lapozz a 216-ra.

 

120.

Ledobod a követ a fa üregének alján lévő alagútba, mely vagy öt méter mélyen húzódik. Van-e nálad Mászókötél? Ha van - lapozz a 94-re. Ha nincs - lapozz a 380-ra.

 

121.

Az útelágazástól mehetsz kelet felé - lapozz a 61-re, vagy fordulhatsz északnak - lapozz a 81-re.

 

122.

A létra tövében észreveszed, hogy az alagút egy jókora darabon észak felé tart. Meglepetten látod, hogy az alagutat egymástól egyenlő távolságban elhelyezett fáklyák világítják meg. Ha négykézláb végigmászol az alagúton - lapozz a 135-re. Ha visszamászol a létrán, és visszamész az ösvényre - lapozz a 362-re.

 

123.

A Faember meglendíti feléd két legvastagabb ágát, és te is felkészülsz a támadásra.

 

Faember                       Ügyesség 8      Életerő 8

 

Kétszer kell legyőznöd a Faembert - egyenként a két legvastagabb ágát, és csak akkor pusztul el. Ha legyőzöd - lapozz a 27-re. Harc közben


Elmenekülhetsz, ha akarsz: fuss vissza az ösvényen lévő útelágazáshoz. Lapozz a 234-re.

 

124.

Az ösvény egy újabb útelágazásba torkollik. A déli irányba tartó út visszavezet az erdőbe, s ezért úgy döntesz, hogy észak felé mész tovább. Lapozz a 180-ra.

 

125.

Amikor leereszkedsz a verembe, annak mélyén óriási mennyiségű nyálkaszerűséget találsz, mely valami hatalmas teremtménytől származott. Ha ki akarsz mászni a veremből, és tovább folytatod az utadat az ösvényen északnak - lapozz a 337-re. Ha inkább még mélyebben behatolsz a verembe - lapozz a 15-re.

 

126.

Óvatosan felfeszíted a ládikó fedelét, és ekkor sárga gáz csap az arcodba. Ha van nálad Orrszűrő - lapozz a 365-re. Ha nincs - lapozz a 22-re.

 

127.

Felmászol a Kentaur hátára, aki megfordul, és elindul veled a folyón át. A víz sötétzöld színű, és arra gondolsz, vajon miféle lények lakhatnak a mélyén. Csakhamar átértek a túlpartra, és 3 Aranytallért fizetsz a Kentaurnak. Megköszöni a pénzt, és sok szerencsét kívánva, integetve búcsúzik el tőled. Dombok tövében állsz, és épp sötétedni kezd. Az ösvény észak felé kanyarogva vezet fel a dombok tetejére. Úgy döntesz, hogy egy hatalmas, öreg tölgyfa tövében letáborozol az ösvény jobb oldalán, és kardodat magad mellé téve lefekszel aludni. Lapozz a 298-ra.



128.

Átvágod a Barbárt tartó vastag köteleket. Morogva ül fel, és megdörzsöli a csuklóját és a bokáját. Gúnyosan mosolyogva néz rád. Vagy nincs egészen magánál, vagy hálátlan, ugyanis kirántja a földből az egyik fapóznát, és azzal támad rád.

 

Barbár              Ügyesség 9      Életerő 7

 

Ha legyőzöd - lapozz a 272-re.

 

129.

Karod rettenetesen fáj az erőfeszítéstől, és Quinnek lefizetett aranyaid hiánya teljesen elkeserít. Vesztesz 2 szerencse pontot. Kimész a kunyhóból, és otthagyod a mosolygó Quint. Kint az ösvényen visszatérsz az elágazáshoz. Lapozz a 349-re.

 

130.

Bütykös fák és tüskés bokrok között kanyarog az ösvény. Morgást hallasz a magasból, és amikor felnézel, egy félig macska, félig nő testű teremtményt pillantasz meg az ösvény feletti faágon heverészni. Párduchoz hasonló rövid, fényes szőr fedi a testét, és éles karmok szegélyezik mindkét karját és lábát. Ferde metszésű szemek és hosszú fogak díszítik emberszabású arcát. Úgy látod, épp lecsapni készül rád. Ha kardot rántasz, és megküzdesz ezzel a Macskanővel - lapozz a 153-ra. Ha gyorsan továbbrohansz az ösvényen, vesztesz 1 szerencse pontot. Lapozz a 355-re.

 


131.

A folyó túlpartján kimászol a vízből. Látod, hogy az ösvény innen északnak tart a dombok közé, de mivel sötétedni kezd, úgy döntesz, hogy az ösvény jobb oldalán egy nagy magányos fa alatt letáborozol. Tüzet raksz, majd kardodat magad mellé téve aludni térsz. Lapozz a 325-re.

 

132.

A lény, mely előtted landol, egy Sárkány. Rád néz, és kinyitja hatalmas száját, hogy újabb lángoló bömbölést eresszen ki rajta. A Sárkány legalább tíz méter hosszú, és úgy látod, vastag pikkelyeit nem tudod átvágni a kardoddal. Van nálad furulya? Ha van - lapozz a 258-ra. Ha nincs - lapozz a 167-re.

 

133.

Amint felhúzod az ujjadra a gyűrűt, iszonyatos fájdalom hasít beléd. A fájdalom csakhamar elmúlik, de a gyűrűt képtelen vagy lehúzni a kezedről. A Lomhaság Gyűrűjét viseled a kezeden, s ezért mostantól kezdve minden alkalommal, amikor dobókockával kell megállapítanod a Támadóerődet, a kapott pontszámból 2-t le kell vonnod a harc időtartamára. Jelöld ezt a Kalandlapodon! Ha fel akarod próbálni a páncélkesztyűt - lapozz a 374-re. Ha nem akarod felpróbálni vagy már felpróbáltad, ismét északnak kell folytatnod az utadat az ösvényen. Lapozz a 360-ra.

 


134.

Kívánsz valamit, de nem történik semmi. Vesztesz 1 Szerencse pontot! Ha egy kis meleg iszappal bekenegeted a sebeidet - lapozz a 283-ra. Ha inkább északnak indulsz tovább az ösvényen - lapozz a 303-ra.

 

135.

Az alagút észak felé tart, majd egy útelágazásba torkollik. Ha nyugat felé mászol tovább - lapozz a 284-re. Ha kelet felé - lapozz a 151-re.

 

136.

Lemászol a kőtélen az alagútba. Lassan megbarátkozik a szemed a sötétséggel, és akkor látod, hogy az alagút alig egy méter magas. Csak négykézláb mászva vagy képes előrehaladni benne. Lapozz a 69-re.

 

137.

Ha van Hajítókesztyűd - lapozz az 55-re. Ha nincs  lapozz a 10-re.

 

 

138.

Ott mész a derékig érő fűben, és nézed, mint hullámzik körülötted a zöld fűtenger. Csakhamar az a kellemetlen érzésed támad, mintha a fű a széltől

függetlenül mozogna körülötted. Hirtelen egy nagy fűcsomó nyúlik át az ösvényen, és a bokád köré tekeredik. Néhány fűcsomó a karodat és a lábadat próbálja meg gúzsba kötni. Gyorsan rájössz, hogy a Fojtófű fogságába kerültél. Ha van nálad Növényelleni szer - lapozz a 64-re. Ha nincs - lapozz a 159-re.

 

139.

Lassan-lassan elmúlik a belladonna hatása, és a Farkasember harapását is alig érzed már, s végre sikerül elaludnod. Reggel összeszeded a holmidat, és elindulsz az ösvényén észak felé, a dombok irányába. Lapozz a 198-ra.

 

 

140.

Megkerülöd az Óriáspók összezsugorodott tetemét, és idegesen álomra hajtod a fejedet. Kora reggel ébredsz, és északnak indulsz tovább az ösvényen, mely kanyarogva vezet fel a dombok tetejére. Mire felérsz a tetőre, már melegen süt a nap. Körülötted, ameddig a szemed ellát, a Fekete Erdő sötét gyűrűjét látod. Mögötted még köd lepi a magas füvet, de előtted felbukkan a napsütötte völgy. Minden csendes. A domb túloldalán, amikor leereszkedsz, egy útkereszteződéshez érsz. Mit teszel?


Északnak mész tovább a domb

tövében?                                 Lapozz a 25-re.

Kelet felé indulsz el az új

ösvényen?                               Lapozz a 267-re.

 

 

141.

Megkérdezed a Törpét, vajon nem Kőhidafalváról való-e. Mogorván rád néz, majd baltáját megragadva felpattan. Közli veled, hogy utálja a kőhidafalvai törpéket, és hogy itt, a Fekete Erdőben Gillibran harci pörölyét keresi, amit szeretne visszavinni falujába, Pocsolyavízbe, mely innen nyugatra van. Elmondja még, hogy a neve Trumble, és hogy elvesztette kedvenc sasát, miközben Gillibran harci pörölyét igyekezett megszerezni. Rájössz, hogy Kőhidafalva ellenségével beszélsz. Vesztesz 1 szerencse pontot. Ha meg akarod támadni Trumblét - lapozz a 347-re. Ha azt mondod neki, hogy nem tudsz rajta segíteni, elbúcsúzol tőle, és továbbmész az ösvényen kelet felé - lapozz az 59-re.

 



142.

Az ösvény észak fele visz, ahol a fű már egyre rövidebb, és a talaj kissé emelkedni kezd. A távolból vízzubogást hallasz. Hamarosan egy lágyan hömpölygő folyó partjára érsz. Híd nincs a folyón, de látod, hogy a túlparton az ösvény tovább folytatódik. Egy pompás, büszke tartású vad jelenik meg, egy félig ember, félig ló teremtmény. Hátán átvetve íjat visel, és egy tegezben nyílvesszőket. Ez egy Kentaur. Mit teszel?

 

Ha beszélgetni akarsz vele        Lapozz a 366-ra.

Ha megkerülöd és beveted magad

a folyóba                                 Lapozz a 178-ra.

Ha kardot rántasz, és

Megtámadod                           Lapozz a 251-re.

 

143.

Kardoddal lekaszabolod az egyik közel egyméteres gombát, melybe úgy hatol be a kardod, akár a kés a vajba. A félszálló spórafelhőtől alig kapsz levegőt. Köhögsz, köpködsz. Vesztesz 2 Életerő pontot. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 80-ra.

 

144.

Amint a völgyben mész, ismét feltűnik előtted a Fekete Erdő sötét szegélye. Az ösvény bevezet a sűrűbe, és csakhamar már a magas fák és tüskés bokrok rengetegében haladsz. Sötét van és nagy-nagy nyugalom. Az ösvény nemsokára egy útelágazásba torkollik. Ha nyugat felé mész tovább lapozz a 213-ra. Ha kelet felé mész - lapozz a 387-re.


145.

Elkötöd a csónakot és elindulsz vele a túlsó part felé. Körülbelül félúton lehetsz, amikor észreveszed, hogy a csónak feneke kezd megtelni vízzel. A csónak, mely teljesen korhadt, száz helyen ereszt, és süllyedni kezd. Összeszeded a holmidat, és úszva vágsz neki a túlpartnak. Amikor kimászol a vízből, rémülten látod, hogy a hátizsákodban lévő összes maradék Élelmed (amennyiben egyáltalán volt benne) tönkrement. Sötétedni kezd. Mivel az éjszaka rohamosan közeledik, úgy döntesz, hogy az ösvény jobb oldalán egy szikla mögött letáborozol. Tüzet raksz, és kardodat magad mellé téve lefekszel aludni. Lapozz a 285-re

 

146.

Lenézel a lábad előtt heverő szétzúzott sziklatömbre, és közben azon töprengsz, vajon miképp lehetséges az, hogy egy ilyen förtelmes valami egyáltalán élőlény lehet. Csakis úgy, hogy valami gonosz erő helytelenül használta fel az erejét. Hogy mi az igazság, azt soha nem fogod kideríteni. Ha el akarod tenni a Sziklavad egy megmaradt darabkáját, hogy később majd megvizsgálhasd - jegyezd fel azt a Kalandlapodon. Most visszamész az ösvényhez, ahol észak-félé indulsz el a völgy irányába. Lapozz a 245-re.

 

147.

Az ösvény észak felé vezet be a sűrű erdőbe. Jobbra, az egyik tisztáson egy kunyhó kéményéből füstöt látsz felszállni a fák között. Ha be akarsz nézni a kunyhó ablakán - lapozz a 38-ra. Ha inkább folytatod az utadat észak felé - lapozz a 220-ra.

 


148.

Az ösvény északnak tart, és csakhamar egy újabb útelágazáshoz érsz. Ha észak felé mész tovább - lapozz a 97-re. Ha keletnek folytatod az utadat - lapozz a 20-ra.

 

149.

Ahogy mész a völgyön át, feltűnik előtted a Fekete Erdő sötét szegélye. Az ösvény egyenesen a sűrű aljnövényzetbe vezet, és csakhamar magas, sötét fák és tüskés bokrok között haladsz. Sötét van, és nagy-nagy csönd. Az ösvény hirtelen kétfelé ágazik. Ha kelet felé akarsz menni - lapozz a 130-ra. Ha inkább észak felé mész tovább - lapozz a 306-ra.

 

 

150.

Észak felé tartasz a völgyön át, amikor feltűnik előtted a Fekete Erdő sötét szegélye. Az ösvény egyenesen a sűrű aljnövényzetbe vezet, és csakhamar magas, sötét fák és tüskés bokrok között haladsz. Sötét van és nagy-nagy csönd, és az ösvény ekkor hirtelen kétfelé ágazik. Ha nyugat felé akarsz menni - lapozz a 357-re. Ha kelet felé akarsz menni - lapozz a 171-re.