Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje (201-250)

201.

Ha eddig még nem tetted volna, most megpróbálhatod kinyitni a faládát - lapozz a 389-re. Ha ezt nem teszed, elhagyhatod a beugrót, és tovább mehetsz a lépcsőkőn. Lapozz a 88-ra.

 

 

202.

A Macskanő mindkét fülében egy-egy aranygomb van. 5 Aranytallért érnek egyenként, és elteszed őket a hátizsákodba. Keletnek mész tovább a kanyargós ösvényen - lapozz a 355-re.

 



203.

Amikor beszélni kezdesz, a Goblin rád néz és elmosolyodik. A szemed láttára változtatja az alakját. Teste megnő, és zöld színűvé válik. Hatalmas tüskés farok nyúlik ki belőle, karja megvastagszik, ujjai végén éles karmok nőnek. Arca eltorzul, és hüllőszerűvé válik. Szeme vörös lesz, szájában több tucat borotvaéles fog jelenik meg. Nem Goblin ez, hanem egy Alakváltoztató, és meg kell küzdened vele.

 

Alakváltoztató     Ügyesség 10      Életerő 10

 

Ha legyőzöd - lapozz a 373-ra.

 

 

204.

Az ösvény a szántóföldön vezet át egy patakon átívelő kőhídig. A híd túloldalán apró házak és fakunyhók sorakoznak. A hídon lévő útjelző táblán ez áll: Kőhidafalva. Átmész a hídon, ahol két, hosszú fehér szakállas törpét látsz egy ház előtt, akik téged néznek. Van-e nálad egy G betűvel jelzett baltafej és egy ugyancsak G betűvel jelzett baltanyél? Ha van - lapozz a 400-ra. Ha egyik sincs nálad vagy csak az egyik van nálad - lapozz a 381-re.

 


205.

Mindegyik Pigmeus nyakában egy kicsinyke bőrerszény lóg. Mindegyik erszényben 3 Aranytallért találsz. Elteszed az aranyat, és visszatérsz az ösvényhez, ahol észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 92-re.

 

206.

Az ösvényről, bal kéz felől hirtelen segélykiáltásokat hallasz. Ha a bajba jutott segítségére sietsz - lapozz a 253-ra. Ha nem törődsz a segélykiáltással, és inkább folytatod az utadat északnak - lapozz a 187-re.

 

207.

Átlépsz a Majomember testén, és belépsz a lakószobájába. A földön állatcsontok és rothadt gyümölcsmaradványok hevernek szanaszét. A Majomember ágya mohából, zuzmóból készült, és úgy látod, csak úgy nyüzsög benne a sok bolha. Megborzongsz a látványtól, és undorral lépsz vissza az emelvényre. Ekkor a Majomember karján egy réz karkötőt pillantasz meg. Ha a saját csuklódra akarod felhúzni - lapozz a 302-re. Ha inkább visszamászol az indán az ösvényre, és ott északnak folytatod az utadat - lapozz a 109-re.

 


208.

Csakhamar egy útkereszteződéshez érsz. A délnek vezető út visszavisz az erdőbe, ezért úgy döntesz, hogy nem mész arra. Mehetsz nyugat felé - lapozz a 99-re, vagy északnak - lapozz a 291-re.

 

209.

Amikor belépsz a kunyhóba, a hatalmas ember mosolyogva fogad. Örül, hogy jöttél, és mély hangon így szól hozzád: - Üdvözöllek, idegen! A nevem Quin, és a karom erejéből tengetem életemet. Mit szólnál egy kis szkanderezéshez? Nem lenne kedved fogadni velem, hogy melyikünk az erősebb? Ha elfogadod a kihívását - lapozz a 28-ra. Ha udvariasan visszautasítod ajánlatát, és visszamész az ösvényen az útelágazásig lapozz a 349-re.

 

210.

A férfiak átkozódva ugrándoznak le-föl mérgükben, amiért nem találtak el. Vitatkozni kezdenek egymással, és lökdösődnek. Úgy látod, teljesen megfeledkeztek rólad. Ha meg akarod támadni a Vad Dombi Embereket - lapozz a 43-ra. Ha elmész mellettük az ösvényen, amíg vitatkoznak - lapozz a 188-ra.

 

211.

Előveszed a hátizsákodból az Ellenméreg feliratot viselő kis üveget és kiiszod a tartalmát. Gyomorfájásod lassan elmúlik, és kifújod magad. Nem látod értelmét annak, hogy tovább időzz itt és odamész a barlang utolsó falába vájt lépcsőkhöz. Lapozz a 293-ra.

 



212.

A beugróban még négy apró humanoidot látsz. Bőrpáncél borítja a testüket, és hosszú dárdákkal vannak felfegyverezve. Rád támadnak, és egyenként kell megküzdened ezekkel a Harcos Bábukkal.

 

Ügyesség        Életerő

Első Harcos Bábu                     5              5

Második Harcos Bábu               6              4

Harmadik Harcos Bábu              5              6

Negyedik Harcos Bábu              6              5

 

Ha te győzöl - lapozz a 321-re. Ha akarsz, elmenekülhetsz. Rohanj ki a beugróból, és fuss fel a lépcsőkön - lapozz a 107-re.

 

213.

Fák és bokrok között kanyarog az ösvény, majd egy újabb útkereszteződéshez ér. Úgy látod, hogy a dél felé vezető ösvény visszavisz a völgybe, és ezért úgy döntesz, hogy nem erre mész tovább, hanem északnak fordulsz. Lapozz a 306-ra.

 

214.

Benyúlsz a hátizsákodba és előveszed belőle a Gyógyitalt. A lábad iszonyatosan sajog, de amint a szer hatni kezd, fájdalmad azonnal elmúlik. Lábad csakhamar rendbe jön, és képes vagy talpra állni. Szemed mostanra már megszokta a sötétséget, és így jól látod, hogy a barlang csupán egy méter magas, ezért négykézláb mászva kell átkutatnod. Lapozz a 69-re.

 


215.

A hordóban egy masszív vassisakot találsz. Ha magaddal akarod vinni - lapozz a 248-ra. Ha nem akarsz hozzányúlni - lapozz a 201-re.

 

216.

Az ösvény a hegygerincen fut végig, és egy útkereszteződésbe torkollik. A dél felé vezető út visszavisz, a folyóhoz, ezért úgy döntesz, hogy északnak folytatod az utadat. Lapozz a 278-ra.

 

217.

Megkerülöd a féreg élettelen testét, majd megvizsgálod a fészkét. Számos csontvázat találsz benne, mely valószínűleg az előző, szerencsétlenül járt kalandoroké lehet. Az egyik csontváz mellett egy bőr hátizsákra lelsz, melyben 4 Aranytallér lapul, valamint egy színtelen folyadékot tartalmazó, dugóval lezárt üveget. Ha inni akarsz az üvegből - lapozz a 262-re. Ha inkább elhagyod ezt a sötét barlangot, és a 2 aranyat magadhoz véve visszamászol az ösvényre - lapozz a 337-re.

 

218.

Nagyot káromkodsz, miközben azon tűnődsz, vajon ki helyezte el itt ezt az átkozott csapdát. Úgy tíz perc múlva léptek zaját hallod, és ijedten kapálózva megpróbálod a hurokból kiszabadítani a lábadat. Ekkor egy kisfiút veszel észre, aki rövid zöld bőrnadrágot és zöld inget visel. Úgy látod, egy csirkecsontot rágcsál. Odamegy alád, felnéz, s nevetve így szól: - Nahahha! Valaki fennakadt az Ogre csapdáján! - Szépen megkéred, hogy adja fel neked a kardodat. - 5 Aranytallérért megteszem,


de elfogadok egy szép varázstárgyat is! - mondja tágra nyílt szemmel. Nem vagy abban a helyzetben, hogy alkudozz vele, és így vagy oda kell adnod neki az aranyakat, vagy egy varázstárgyadat (ha rendelkezel vele). Jelöld a változást a Kalandlapodon. A kisfiú feladja neked a kardodat, majd elfut az ösvényen. Átvágod a lábadat fogva tartó kötelet, és lezuhansz a földre. Feltápászkodsz és leporolod a ruhádat. Észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 274-re.

 

219.

Észreveszed, hogy a Medve melléből kiálló parányi nyílvessző ezüstből van. 5 Aranytallért ér, és ha akarod, elteheted a hátizsákodba. Nyersz 1 szerencse pontot, amiért rátaláltál. Visszamész az ösvényhez, és folytatod az utadat észak felé. Lapozz a 300-ra.

 

220.

A keskeny ösvényen haladva bal kéz felől hatalmas fát veszel észre, melynek törzsében egy nagy lyuk tátong, kissé magasabban, mint ameddig a fejed ér. Ha fel akarsz nyúlni a lyukba - lapozz a 275-re. Ha inkább folytatod az utadat észak felé - lapozz a 115-re.

 

221.

A völgyet buja zöld fű borítja. Csakhamar egy újabb útelágazáshoz érsz az ösvényen. Innen vagy nyugat felé mehetsz tovább - lapozz a 378-ra, vagy továbbra is északnak - lapozz a 199-re.

 


222.

Nem tudsz menekülni a mérges gáztól, mely teljesen elborít. Úgy érzed, mintha szétpattanna a tüdőd, de nem tudsz mit tenni, be kell szívnod a gázt. Dobj egy kockával, és a kapott számot vond le életerő pontjaidból. Ha még mindig életben vagy, a gázfelhő szép lassan eloszlik, és ismét szabadon lélegezhetsz. Nincs értelme, hogy tovább itt maradj, ezért odamész a barlang túlsó oldalába vájt lépcsőkhöz. Lapozz a 293-ra.

 

 

223.

A nyakadban lógó ékszer izzani kezd. Lehet, hogy Arragon nem az, akinek mondja magát! Arcáról eltűnik a bizalom jele, és azt a félelem váltja fel. Kardot rántasz, és felelősségre vonod. Ekkor bocsánatot kér tőled, amiért ilyen agresszív volt veled szemben, de egyúttal elmondja, hogy ez a vidék tele van banditákkal és gyilkosokkal, s ezért úgy védekezik, hogy hatalmas erejű varázslónak adja ki magát. Bocsánatodért esedezik, és felajánl neked 5 Aranytallért, ha szabadon engeded, és senkinek nem árulod el, hogy milyen álruhában van. Elfogadod az ajánlatát és elhagyod a házát. Visszatérsz az útelágazáshoz, és északnak mész tovább. Lapozz a 150-re.

 


224.

Az egyik Halálsólyom egyik lábán egy ezüstgyűrűt találsz. A következő felirat áll rajta: "Halál vár rád!" Úgy döntesz, nem nyúlsz az ezüstgyűrűhöz, hanem gyorsan továbbmész nyugat felé. Lapozz a 332-re.

 

 

225.

Káromkodva vonszolod oda magad a vízből az alagút bejáratához. Meglepetten látod, hogy az alagút mindkét oldalát szabályos távolságokban elhelyezett fáklyák világítják meg. Ha végig akarsz mászni az alagúton, lapozz a 135-re. Ha visszamászol a létrán és visszamész az ösvényre - lapozz a 362-re.

 


226.

Az ösvénytől jobbra, számodra ismeretlen nyelvű veszekedés hangjait hallod a fák közül. Ha letérsz az útról, és megnézed, mi történik ott - lapozz a 29-re. Ha nem törődsz a veszekedésekkel, és inkább továbbmész északnak az ösvényen - lapozz a 254-re.

 

 

227.

Egy Ghoul akar megragadni karmaival.

 

Ghoul                           Ügyesség 9      Életerő             7

 

Ha ez a teremtmény ebben a harcban négyszer sebez meg, akkor képes teljesen megbénítani. Ha legyőzöd a Ghoult - lapozz a 312-re. Ha ő öl meg téged vagy megbénít - lapozz a 2-re.

 


228.

A verem kör alakú, az oldala sima, te pedig az eséstől igen gyenge vagy. Hátizsákodból előveszed a barna bőrcsizmádat. Olyan, mintha semmi sem lenne a lábadon, amikor felveszed. Leguggolsz, és nagy lendülettel kiugrasz a veremből. Leporolod magad, és észak felé mész tovább a szurdokban. Lapozz a 255-re.

 

 

229.

Amikor hozzáérsz a faládához, anélkül hogy felnyitnád, azonnal felpattan a teteje. A ládából egy apró termetű, nagy fejű, zöld bőrű teremtmény pattan ki. Hosszú orra, hegyes füle van, és zsákvászon ruhát visel. Meglepődsz, amikor a Gremlin tőrével rád támad. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, sikerül elugranod a tőr pengéje elől - lapozz a 165-re. Ha nincs szerencséd, a tőr beleáll a combodba - lapozz a 45-re.

 



230.

Lassan belesel a barlangba, ahonnan épp egy óriás termetű Ogre cammog ki egy ketrechez, hatalmas kezében egy csésze vízzel. Testét állatbőrök borítják, és öve mögé dugva egy kőből készült bunkósbot lóg ki. A ketrecben egy parányi teremtmény ugrándozik. Mit teszel?

 

Felkapsz egy követ és az Ogréhoz

vágod?                                    Lapozz a 137-re.

Karddal támadsz az Ogréra?     Lapozz a 290-re.

Kimész a barlangból és folytatod az utadat

az ösvényen?                           Lapozz a 358-ra.

 

231.

A kanyargós ösvény hirtelen nyugatnak indul. Ezen az új szakaszon hatalmas vijjogást és szárnycsapkodást hallasz a fák között. Amikor felnézel, három hatalmas madarat látsz, amelyek épp lecsapni készülnek rád. Csőrük és karmuk borotvaéles. Másodperceid vannak arra, hogy kardot ránts, és megvédd magad a Halálsólymoktól.

 

Ügyesség        Életerő

Első Halálsólyom                      4              4

Második Halálsólyom                4              3

Harmadik Halálsólyom               5              4

 

Küzdj meg velük egyenként, és ha te győzöl - lapozz a 224-re. Elmenekülhetsz, ha akarsz, fuss nyugat felé az ösvényen - lapozz a 332-re.

 


232.

Lehajolsz az őrjöngő Goblin élettelen teste fölé, és megvizsgálod a nyakában lógó, apró kis rudacskát. Ébenfából készült, és az egyik végén egy csavarmenet látszik. Izgatottan veszed észre, hogy a rudacska másik végébe egy G betűt véstek. Ebből arra következtetsz, hogy csakis ez lehet a törpék elveszett pörölyének a nyele. Szerzeményedet beleteszed a hátizsákodba. Nyersz 1 Szerencse pontot. Ha át akarod kutatni a barlangot - lapozz a 263-ra. Ha kimész a barlangból, és észak felé folytatod az utadat - lapozz a 358-ra.

 

233.

Az ösvény jobb oldalán egy kőkutat látsz, a hozzá tartozó vödörrel és vízfelhúzó kerékkel. Ha közelebbről meg akarod nézni a kutat - lapozz a 17-re. Ha inkább továbbmész nyugatnak - lapozz a 238-ra.

 

234.

Visszatérsz az ösvényen lévő elágazáshoz. A nyugat felé vezető úton mész tovább, nem pedig délre. Lapozz a 382-re.

 

235.

Gyorsan előveszed a hátizsákodból a gyógyító elixírrel teli bedugaszolt üvegcsét. Miután kiiszod a folyadékot, a körülötted lévő zűrzavar ellenére teljesen megnyugszol. A kunyhó hirtelen összedől. Úgy érzed, ez az a pillanat, amikor el kell hagynod ezt a helyet, és visszafutsz az ösvényhez, ahol északnak folytatod az utadat. Nyersz 1 szerencse pontot. Lapozz a 149-re.

 


236.

Az ösvény egy zsúpfedeles kőháznál ér véget. Az ajtó felett egy táblán ezt olvasod: "Arragon, a Főmágus." Ha be akarsz menni a házba - lapozz a 170-re. Ha inkább visszamész az útelágazáshoz, és ott északnak fordulsz - lapozz a 150-re.

 

237.

Lezuhansz a földre, és ekkor ronda csattanó hangot hallasz. Fájdalom hasít a lábadba, és amikor megnézed, látod, hogy eltörött. Vesztesz 2 Szerencse pontot! Van-e nálad Gyógyír? Ha van - lapozz a 214-re. Ha nincs - lapozz a 304-re.

 

238.

Nyugat felé mész a völgyben, és egy útkereszteződéshez érsz. Az egyik út délnek visz, vissza a dombok közé. Úgy döntesz, hogy továbbra is nyugatnak mész tovább. Lapozz a 221-re.

 

239.

Az ösvény a sűrű aljnövényzetben vezet át az erdőn, és kissé szorongasz a fák rengetegében. Kis idő múlva az ösvény éles kanyart vesz balra egy különös gyümölcsöt termő fánál. Ha meg akarsz állni ennél a fánál és eszel a gyümölcséből - lapozz a 37-re. Ha nem állsz meg enni, hanem továbbmész észak felé - lapozz a 226-ra.

 

240.

Óvatosan felfeszíted a doboz tetejét, de ekkor sárga gáz csap ki belőle, egyenesen az arcodba. Ha van nálad Orrszűrő - lapozz a 338-ra. Ha nincs - lapozz a 169-re.

 


241.

Amint átvágsz a fák között a morgó hang irányába, hirtelen egy hatalmas barna Medvével találod szembe magad. Melléből egy apró nyílvessző áll ki, és alig lát a fájdalomtól és a dühtől. Előrántod a kardodat, és felkészülsz a küzdelemre.

 

Medve              Ügyesség 7      Életerő             8

 

Ha legyőzöd - lapozz a 219-re.

 

242.

Amikor átkutatod a fiókos szekrényt, egy aranyrudat találsz benne, 28 Aranytallért ér. Igen nehéz, és ezért ha magaddal akarod vinni néhány tárgyadról le kell mondanod. Vedd ki a hátizsákodból ezeket a tárgyakat és jelöld a Kalandlapodon is a hiányukat. Nincs másik kijárat a barlangból, és így vissza kell másznod az alagúton, egészen az elágazásig - lapozz a 121-re.

 

243.

Azt mondod neki, hogy nagyon sajnálod, de nem láttad a rézcsengettyűjét. A szegény öreg barát felhúzza a szemöldökét, és megkérdi, nem. Segítenéd e meg 1 Aranytallérral. Ha adsz neki 1 Aranyat - lapozz a 166-ra. Ha nem adsz neki semmit - lapozz a 33-ra. '

 

244.

Végül is a lázad elmúlik, és sikerül ismét elaludnod. Reggel összeszedelődzködsz, és elindulsz észak felé, a dombok irányába. Lapozz a 198-ra.

 


245.

Amikor a völgyhöz érsz, az ösvény háromfelé ágazik. Ha északnak mész tovább Lapozz a 163-ra. Ha nyugatnak mész Lapozz a 233-ra. Ha keletnek mész Lapozz a 393-ra.

 

246.

A Bandita nő átveszi tőled a tárgyakat, és megengedi, hogy továbbmenj. Ismét északnak veszed az utadat, és csakhamar észreveszed, hogy a fák ritkulni kezdenek körülötted az ösvény mindkét oldalán. Végül az ösvény egy szántóföldnél ér véget. Lapozz a 204-re.

 

247.

Az undorító Pterodactylus, miután kardoddal rámérted a végzetes csapást, ott fekszik összegörnyedve, összezúzva a földön. Amikor odamész hozzá, az ösvény melletti fűben egy sárga nyilat pillantasz meg, mely nyugat felé mutat. Ha a nyíl irányába mész tovább - lapozz a 3-ra. Ha északnak mész továbbra is az ösvényen - lapozz a 144-re.

 


248.

Egy híres fegyverkészítő mester keze munkáját dicsérő régi császári pajzs birtokába jutottál. Nyersz 1 szerencse pontot. Az elkövetkező csatákban nagyobb védelmet nyújt majd neked ez a pajzs. Dobj egy kockával, hogy megtudd, vajon a teremtmény megsebzett-e. Ha 4-et vagy 6-ot dobsz, a sebesülésért 1 ponttal kevesebbet vonj le magadtól. Ha még nem tetted volna, most vagy kinyithatod a faládát - lapozz a 389-re, vagy elhagyhatod a beugrót, és továbbmehetsz a lépcsőkön - lapozz a 88-ra.

 

 

249.

Visszanézel a különös barlangba, ahol a humanoid rabszolgák tovább dolgoznak a gombamezőn. Hitetlenkedve csóválod a fejedet, és felrohansz a lépcsőkön a barlangnyíláshoz. Lapozz a 164-re.

 

250.

A vázát földhöz vágtad, de az nem tört el, csupán megrepedt. Ekkor megremeg a föld és hatalmas repedések támadnak a veranda kövezetén meg a ház falain. A remegés egyre erősödik - egész tested reszketni kezd, és úgy érzed, mintha szét


akarna robbanni a fejed. Vesztesz 2 életerő pontot. Ha még mindig életben vagy, lapozz a 82-re.