Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje (251-300)

 

251.

Amikor kardot rántasz, a Kentaur előveszi az íját és a nyílvesszőit. Mielőtt még kardoddal rávághatnál, egy nyílvesszőt lő ki rád. Dobj két kockával. Ha a dobott szám ugyanannyi vagy kevesebb, mint ügyesség pontjaid száma, sikerül kivédened a nyílvesszőt - lapozz a 63-ra. Ha a dobott összeg nagyobb, mint ügyesség pontjaid száma, akkor nem tudod kivédeni a nyílvesszőt, és az beleáll a válladba. Vesztesz 4 életerő pontot! Ha még mindig életben vagy, húzd ki a válladból a nyílvesszőt, és lapozz a 260-ra.

 

 

252.

Egy útkereszteződéshez érsz. A dél felé tartó ösvény visszavisz az erdőbe, ezért nem erre mész. Ha északnak folytatod az utadat - lapozz a 309-re. Ha kelet felé mész tovább - lapozz a 72-re.

 



253.

A göcsörtös gyökerek között bukdácsolva a kiáltó hang irányába mész. Néhány perc múlva egy hosszú sötét kaftánba öltözött férfit pillantasz meg, akinek lábát becsípte egy rozsdás nyúlcsapda. Az arcát fedő kendő mögül csupán két sötétbarna szeme látszik ki. Ha segítesz kiszabadítani a férfi lábát - lapozz a 344-re. Ha úgy döntesz, hogy nem segítesz neki, menj vissza az ösvényhez, és indulj tovább északnak - lapozz a 187-re.

 

254.

Kissé följebb, s keskeny ösvénytől balra, a fák közül mély morgást hallasz. Ha meg akarod nézni, milyen lény az, amely ezt a hangot kiadja - lapozz a 241-re. Ha nem törődsz ezzel a lénnyel, és inkább folytatod az utadat északnak az ösvényen - lapozz a 300-ra.

 

255.

A szurdokban mész, amikor az ösvény szélén, egy nagy szikla mögött, egy földbe szúrt kard kiálló nyelét pillantod meg. Ha megpróbálod kihúzni a kardot a földből - lapozz a 182-re. Ha továbbmész a szurdokban - lapozz a 334-re.

 

256.

Amikor lemászol a létrán, nem veszed észre, hogy az egyik fok hiányzik. Megcsúszol, és elvéted a fokot. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, sikerül megkapaszkodnod a létrában - lapozz a 122-re. Ha nincs szerencséd, lezuhansz a létráról és belepottyansz a vízbe. Lapozz a 295-re.

 


257.

A hátizsákban találsz egy kevés Elf kenyeret, s 4 életerő pontot nyerhetsz, ha megeszed. Kapsz 1 szerencse pontot is, és lapozz a 31-re.

 

258.

Belenyúlsz a hátizsákodba és előhúzol belőle egy aprócska sárgaréz furulyát. Valami furcsa oknál fogva úgy érzed, hogy most kell rajta játszanod ez előtt a dühödt Sárkány előtt. Amikor játszani kezdesz, és felhangzik a lágy furulyaszó, a Sárkány arcán nevetséges kifejezés jelenik meg. Szája becsukódik és már a szemét is alig-alig tudja nyitva tartani. A mágikus Sárkányaltató Furulyán játszol, melynek a Sárkány képtelen ellenállni. Szép lassan elterül a földön és elalszik. Lapozz a 305-re.

 

259.

Szinte ég a tested a hatalmas láztól. Lehet, hogy magad is Farkasemberré fogsz most változni? Vesztesz 3 Életerő pontot és tedd próbára a Szerencsédet, ha még mindig életben vagy. Ha a kapott összeg ugyanannyi vagy kevesebb, mint szerencse pontjaid száma, a lázad elmúlik - lapozz a 244-re. Ha a kapott összeg nagyobb, mint szerencse pontjaid száma, a lázad egyre fokozódik, és rémülten veszed észre, hogy kézfejedet sűrű barna szőr kezdi elborítani. A sokkhatástól újabb 2 életerő pontot vesztesz. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 19-re.

 


260.

Amikor a Kentaur észreveszi, hogy a nyílvessző nem ölt meg, felemelkedik két hátsó lábára, és vágtatva indul el feléd. Vissza kell ugranod, nehogy letaposson. Hatalmas porfelhőt kavarva vágtat el melletted, majd vagy tíz méterrel lejjebb megáll azon az ösvényen, amelyen idejöttél. Lehet, hogy nem volt igazán jó ötlet harcba szállni ezzel a pompás Kentaurral. Visszadugod a kardodat a hüvelyébe, és úgy döntesz, hogy átgázolsz a folyón. Lapozz a 178-ra.

 

 

261.

Követed az erősen ziháló, fújtató, szakadt ruhát viselő öreget felfelé a csigalépcsőn, a torony tetejében lévő nagy szobába. A falakat mindenütt polcok, szekrények, vitrinek borítják, melyekben üvegek, kancsók, fegyverek, páncélruhák és mindenféle egyéb tárgyak sorakoznak. Yaztromo a hatalmas rendetlenségben odamegy egy öreg tölgyfaszékhez és lerogy rá. Benyúl mellényzsebébe, és elővesz egy kecses aranykeretes okulárét. Az orrára helyezi, majd a mellette lévő asztalról elvesz


egy palatáblát meg egy darabka krétát, és sebesen írni kezd. Amikor végez, átnyújtja a palatáblát.

 

TÁRGY                                    ÁR

Gyógyital                                   3 Aranytallér

Növényelleni szer                        2 Aranytallér

Nyugtatószer                              3 Aranytallér

Rovarelleni szer                          2 Aranytallér

Ellenméreg                                 2 Aranytallér

Szentelt Víz                                3 Aranytallér

Fénygyűrű                                  3 Aranytallér

Szökkenő Csizma                       2 Aranytallér

Mászókötél                                 3 Aranytallér

Hajító háló                                  3 Aranytallér

Erőkarszalag                               3 Aranytallér

Hajító kesztyű                             2 Aranytallér

Vízkutató pálca                           2 Aranytallér

Fokhagymagerezd                      2 Aranytallér

Koncentrálást elősegítő fejpánt   3 Aranytallér

Tűzkapszulák                              3 Aranytallér

Orrszűrő                                     3 Aranytallér

 

Elmondja még, hogy minden tárgyhoz használati utasítást mellékelt, melyből világosan megtudod, miképp kell azt alkalmazni. Miközben nagyot sóhajt, közli még, hogy sajnos ezek a varázstárgyak csupán egy alkalommal hatnak, de ennyi pénzért jobbat nem kapsz sehol. Ha úgy döntesz, hogy valamelyik tárgyat megveszed, vond le annak árát a Kalandlapon meglévő Aranyaidból, valamint jegyezd be a megfelelő rovatba azt is, hogy mit vettél. Ekkor Yaztromo megkérdezi tőled, vajon mi szükséged ezekre a tárgyakra. Elmeséled neki találkozásodat Nagylábbal, és azt, hogy folytatod


az általa megkezdett kutatást. - Ó, igen - mondta lassan Yaztromo, állát vakargatva, hallottam hírét, hogy a jóságos kőhidafalvai törpék elvesztették mesebeli Harci Pörölyüket, amely nélkül királyuk képtelen csatasorba állítani népét, annak ellenére, hogy a hegyi trollok igencsak fenyegetik a falujukat. Az a hír járja, hogy egy másik törpe falu irigy királya egy sast küldött Kőhidafalvára, hogy lopja el a pörölyt, amit sikerrel meg is tett. Ám miközben a pöröllyel visszafelé röpült az erdő fái közé, az eltűnt. Úgy hírlik, hogy két erdei goblin talált rá, de képtelenek voltak megegyezni abban, melyikük tartsa meg. Órákon át civakodtak egymással, mígnem feladták. Ekkor észrevették, hogy a pöröly fejét le lehet csavarni a nyélről, így a dolog megoldódott. Egyikük megtartotta a pöröly fejét, a másik meg a nyelét, majd elváltak egymástól. Boldogan folytatta mindenki a maga útját. Ki tudja, náluk van-e még a szerzeményük. Az az érzésem, súlyos gondok előtt állsz. Annyit tudok, hogy a pöröly feje bronzból készült, a nyele pedig fényesre csiszolt ébenfából. Mind a fejbe, mint pedig a nyélbe egy G betű van belevésve. Feladatod nem könnyű. Sok szerencsét hozzá. Megköszönöd Yaztromo értékes tanácsát, majd elbúcsúzol tőle és lemész a csigalépcsőn. Lapozz a 177-re.

 


262.

Ránézet a kezedben lévő üvegre, majd kiteszed a tartalmát. Néhány másodpercig vársz, hátha érzel valami változást, de nem érzel semmit. Mikor azonban fölemeled a kardodat, melyet akkor tettél le, amikor átvizsgáltad a hátizsákodat, hatalmas önbizalom tölt el. A folyadék, amit ittál, Kardforgató Tehetséget növelő varázsital, mely ezt követően 1 ponttal növelni fogja Támadóerő pontjaid számát, amelyeket dobókockával állapítasz majd meg a harc kezdetén. Hatása a következő két ellenfeleddel való összecsapás idejére tart ki. Magadhoz veszed az aranyat, és négykézláb mászva nagy nehezen kikecmeregsz a föld alatti barlangból a felette lévő ösvényre, ahol észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 337-re.

 

 

263.

Nincs túl sok érdekes dolog a barlangban. Egy szalmamatrac, néhány kőkorsó, egy asztal meg egy szék az összes bútor, de az ágy fölötti kőpolcon észreveszel egy ezüstládikót. Ha ki akarod


nyitni a ládikót - lapozz a 126-ra. Ha inkább kimész a barlangból, és az ezüst ládikó nélkül folytatod az ösvényen északnak az utadat - lapozz a 358-ra.

 

264.

Az apró humanoid egy bábu, melynek nincs önálló akarata. Ellenállást nem tanúsít. Karddal lekaszabolod a fejét, mely a földre hullik. A többiek észre sem veszik. Kíváncsi vagy, vajon ki felügyel rájuk. Hirtelen észreveszed, hogy az általad lefejezett humanoid bábu bíborszínű folyadékká válik, és a talajból egy újabb gomba nő ki. Ahogy a gomba nő, úgy szívódik fel a talajba a folyadék. A kinőtt gomba kalapja bíborszínű, és szembefordul veled. Mit teszel?

 

Ott maradsz, és tovább nézed a bíborkalapos

gombát?                                  Lapozz a 367-re.

Odamész a zöld kalapos

gombához?                              Lapozz a 189-re.

Odamész a piros kalapos

gombához?                              Lapozz a 282-re.

 



265.

A dobogás és a hatalmas robaj egyre közelebbről hallatszik, majd hirtelen egy óriási méretű láb jelenik meg előtted. Felnézel, és ekkor látod, hogy a láb gazdája egy közel öt méter magas ember. Barna vászonruha van rajta és szőrmecsizma. Úgy látod, sietős az útja, és úgy gázol át a bokrokon, mintha azok ott sem lennének. Ez egy Erdei óriás. Amikor meglát, a magasba emeli hatalmas méretű fabunkóját. Meg kell küzdened vele.

 

Erdei óriás                    Ügyesség 9      Életerő 9

 

Ha legyőzöd - lapozz a 356-ra.

 

266.

Quin közli veled, hogy némi Lebegtető port tud felajánlani egy 10 Aranytallért érő tárgyért vagy érméért cserébe. Leülsz vele szemben az asztalhoz. Könyöködet az asztal lapjára helyezed és összekulcsolod a kezedet az ő kézével. Marka akár a vassatu, és fekete, ferde metszésű szeme szemtelen pillantást vet rád. Bicepsze megfeszül, és ekkor jelzi, hogy kezdetét veszi a verseny. Dobj két kockával! Ha a kapott összeg kevesebb, mint ügyességed, nagy erőfeszítések árán sikerül a karját kissé lenyomnod. Ellenfeled erős, és nem hagyja könnyen legyőzni magát. Egymás után kétszer kell sikerrel dobnod ahhoz, hogy kezét az asztal lapjára fektesd. Ha sikerrel jársz - lapozz a 354-re. Ha a három dobásod közül bármelyik összege meghaladja ügyesség pontjaid számát, Quin fogja a te kezedet az asztal lapjára lenyomni. Lapozz a 129-re.

 


267.

Az ösvény egy hatalmas barlang bejáratához vezet. Ha be akarsz menni a barlangba - lapozz a 196-ra. Ha inkább visszatérsz az elágazáshoz, és ott északnak fordulsz - lapozz a 25-re.

 

268.

Gyorsan belenyúlsz a hátizsákodba és előveszed belőle a fokhagymagerezdeket. A Vámpír Denevérek már-már elérnek, amikor az utolsó pillanatban hangosan rikoltozva tovaröppennek. Ott köröznek vérszomjasan fölötted, de a fokhagyma távol tartja őket tőled. Végül más áldozat után vetik magukat. Odateszed magad mellé a fokhagymát, és aludni térsz. Reggel felszedelődzködsz, és továbbmész az ösvényen északnak. Lapozz a 119-re.

 

269.

Odakiáltasz a zöld kalapos gombákat gondozó humanoidoknak. Rád se hederítenek, csak dolgoznak tovább. Megragadod az egyik gomba kalapját és letörsz belőle egy darabkát, majd eszegetni kezded. Nagyon ízletes és erőre kapsz tőle. Nyersz 4 életerő pontot. Nem látod értelmét, hogy tovább maradj itt, és odamész a barlang túloldalán lévő lépcsőkhöz. Lapozz a 293-ra

 


270.

Az alagút egy barlang szájánál ér véget. Amikor belépsz a nyíláson, észreveszed, hogy a barlang semmivel sem magasabb, mint az alagút volt, és képtelen vagy benne felállni. Az apró bútorokból ítélve valamiféle értelmes lény lakhat itt. A barlang mélyében egy közel egy méter hosszú faládát látsz. Ha fel akarod emelni a láda fedelét - lapozz a 229-re. Ha visszamész az alagúton az útelágazásig - lapozz a 121-re.

 

271.

Kinyújtott kézzel közelítesz a Gnóm felé, és kezet akarsz rázni vele, amit ő kétkedve fogad. Elmondod neki, mi járatban vagy errefelé, meg azt is, miként találkoztál szegény Nagylábbal, és hogy miért döntöttél úgy, hogy segítesz Kőhidafalva törpéinek. Megkérdezed, tud-e mondani neked olyasmit, ami a segítségedre lehet. Közli veled, hogy a tőrpék ugyan nem igazán érdeklik, de tud szolgálni némi hasznos információval. Ezt azonban nem adja ingyen: vagy 5 Aranytallért fizetsz érte, vagy adsz neki egy kincset a hátizsákodból. Ha fizetsz a kapzsi Gnómnak az információért - lapozz a 297-re. Ha ezt nem teheted, vagy nem akarod megtenni, közöld vele a véleményedet, és folytasd az utadat nyugat felé. Lapozz a 67-re.

 

272.

Utoljára tettél szívességet bárkinek is! Visszamész az ösvényhez és ott ismét észak felé indulsz. Lapozz a 394-re.

 


273.

Leveszed a medált a halott Gremlin nyakából. Aranyból van, és 9 Aranytallért ér. Semmi egyéb hasznosat vagy értékeset nem találsz a barlangban. Nincs más kijárat a barlangból, s ezért vissza kell másznod az alagúton az útelágazáshoz. Lapozz a 296-ra.

 

 

274.

Tőled balra a faágról egy csavart vastag inda lóg le. Amikor fölnézel, az ágak között egy gallyakból összetákolt kis házikót pillantasz meg. Ha fel akarsz mászni az indán a házhoz - lapozz a 195-re. Ha továbbmész északnak - lapozz a 109-re.

 

275.

Óvatosan benyúlsz a sötét lyukba, és valami kemény, hideg tárgyat tapintasz ki. Mintha egy fémedény lenne, úgy érzed. Amikor megpróbálod kihúzni, hirtelen fájdalom hasít a kezedbe, mintha valami apró lény mart volna beléd a fogaival. Gyorsan kihúzod a kezedet, és magaddal rántod a tárgyat is. Sebedből patakokban folyik a vér. Vesztesz 1 életerő pontot! Amikor szerzeményedet jobban megnézed, akkor látod, hogy az egyáltalán nem fémedény, hanem egy bronzsisak, mely, úgy látod, épp a te méreted. Mit teszel?


Felpróbálod a sisakot?             Lapozz a 179-re.

Elhajítod a sisakot, és továbbmész

északnak?                                Lapozz a 115-re.

 

276.

Amikor rátámadsz a maszkos lovasra, a négy kutya közül a legnagyobb rád veti magát, és meg kell küzdened vele.

 

Vadászkutya                 Ügyesség 7      Életerő             6

 

Ha legyőzöd a vadászkutyát, ezt követően a másik három kutyával és a gazdájukkal kell megvívnod. Párosával harcolj velük. A párok mindegyik tagja külön-külön támad rád minden Fordulóban, és neked kell eldöntened, melyikükkel csapsz össze. Küzdj meg az egyes párokkal a szokott módon. A másik pár ellenében dobókockával kell megállapítanod a Támadóerődet, ugyancsak a szokott módon. Ha a te Támadóerőd a nagyobb - vedd úgy, mintha kivédted volna a támadást. Ha azonban ellenfeled Támadóereje a tiédnél nagyobb - ő sebzett meg téged.

 

                                       Ügyesség     Életerő

Első pár           Vadászkutya     6              6

Vadászkutya     5              6

 

Második pár     Vadászkutya     6              5

Álarcos Férfi     8              7

 

Ha te győzöl - lapozz a 62-re.

 



277.

Az ösvény egy ideig kelet felé tart, majd éles kanyart vesz észak felé, és kissé keskenyebbé válik. A fák egyre sűrűbben növik be az utat, és a gerinceden végigfutó furcsa bizsergésből arra következtetsz, hogy itt valami nincs rendben. Hirtelen az egyik fa ága feléd nyúl és a földre taszít. Vesztesz 1 Életerő pontot. Amikor feltápászkodsz, akkor látod, hogy a fa elmozdult a helyéről, és elállja az utadat az ösvényen. Öreg fa ez, kérge vastag, repedezett. Ekkor a törzsén észreveszed rejtett két szemét meg a száját - és azonnal rájössz, hogy egy Faember támadott meg. Mit teszel? Elmenekülsz és visszarohansz az útkereszteződéshez? Lapozz a 234-re. Megküzdesz a Faemberrel? Lapozz a 114-re.

 

278.

Az ösvény egy keskeny szurdokban vezet tovább két domb között. Attól félsz, hogy bármelyik pillanatban megtámadhatnak, ezért előhúzod a kardodat. Mivel az ösvény két oldalát figyeled, sajnos nem veszed észre az ösvényen előtted lévő, levelekkel és ágakkal letakart foltot. Egyenesen belelépsz a csapdát befedő vékony álcába, és belezuhansz egy közel négy méter mély sziklaverembe. Szerencsétlenségedet csak növeli az a hatalmas, hegyes végű fakaró, melyet a verem közepébe szúrtak le. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, nem zuhansz bele a karóba, hanem mellette landolsz a földön. Vesztesz 2 Életerő pontot, és lapozz a 319-re, ha még életben vagy. Ha nincs szerencséd, a karó átszúrja a lábadat. Vesztesz 2 életerő pontot az esésért és még 2-őt a sebesülésért. Ha még mindig életben vagy, lapozz a 319-re.


279.

Tekintsd egy tárgynak a hátizsákodban lévő összes holmit, beleértve az Aranytallérjaidat is. Végezd el a szükséges változtatásokat a Kalandlapodon. Lapozz a 246-ra.

 

 

280.

Fáradságos, de eseménytelen az utad. Nyugat felé haladsz az ösvényen, és elmész két elágazás mellett, amelyek délnek vezetnek. Végül ismét egy útkereszteződéshez érsz. Most sem mész délnek, hanem észak felé fordulsz - lapozz a 306-ra.

 

 

281.

Egy útkereszteződéshez érsz. A déli út visszavezet a dombokhoz, s úgy döntesz, nem mész erre. Ha északnak akarsz továbbmenni - lapozz a 163-ra. Ha keletnek akarsz menni - lapozz a 393-ra.

 


282.

A piros kalapos gombákat három humanoid gondozza. Ha akarsz egy keveset enni ezekből a gombákból - lapozz a 16-ra. Ha a barlang túloldalán lévő lépcsőkön inkább kimennél innen - lapozz a 293-ra.

 

283.

Sebeid a szemed láttára gyógyulnak be az iszap mágikus hatására. Nyersz 4 életerő pontot. Sokkal jobban érzed magad, és folytatod az utadat az ösvényen észak felé - lapozz a 303-ra.

 

 

284.

Csakhamar egy újabb elágazáshoz érsz az alagútban. Ha észak felé mész tovább - lapozz a 81-re. Ha délnek tartasz inkább - lapozz a 270-re.

 



285.

Egy órája alszol már, amikor mély morgásra ébredsz. Szép csöndben felállsz, és megragadod a kardodat. Vársz és hallgatózol. Telihold van, melynek fénye titokzatos árnyakat világít meg. Könnyű léptek zaját hallod, amit szimatolás és egy újabb mély morgás követ. Ekkor az árnyékból egy emberszerű alak bukkan elő tőled jobbrá; amikor közelebb ér hozzád, akkor látod csak, hogy mellét, karját és arcát sűrű barna szőr fedi, és szájából hosszú fogak állnak ki. Ez egy Farkasember, és meg kell küzdened vele.

 

Farkasember                 Ügyesség 8      Életerő             9

 

Ha legyőzöd - lapozz a 388-ra.

 

286.

Mikor fölemeled a kardodat, hogy lesújts vele, a lény a szemed láttára változtatja az alakját. Teste megnő, és zöld színűvé válik. Hatalmas tüskés farok nyúlik ki belőle, karja megvastagszik, ujjai végén éles karmok nőnek. Arca eltorzul, és hüllőszerűvé válik. Szeme vörös lesz, szájában több tucat borotvaéles fog jelenik meg. Nem Goblin ez, hanem az Alakváltoztató, és meg kell küzdened vele.

 

Alakváltoztató      Ügyesség 10     Életerő 10

 

Ha legyőzöd - lapozz a 373-ra.

 


287.

A barlang bejáratánál sietve belenézel a bőrzsákba. 5 Aranytallért és egy kis sárgaréz csengettyűt találsz benne. Szerzeményedet elteszed a hátizsákodba és visszafutsz az útelágazáshoz, ahol északnak mész tovább. Lapozz a 25-re.

 

288.

A dombról levezető ösvényen mész, amikor feltárul előtted egy füves völgy és mögötte a Fekete Erdő baljós szegélye! A fákon túl van Kőhidafalva, utad végcélja. Amikor a dombok lábához érsz, az ösvény mindkét oldalán nagy kődarabokat veszel, észre. Meglepetten látod, hogy az egyik kő úgy imbolyog a levegőben, akár egy falevél a lágy szellőben. Ha meg akarod nézni ezt a kőtömböt - lapozz a 84-re. Ha inkább északnak mész tovább a völgyben - lapozz a 245-re.

 

289.

A keskeny, növényekkel benőtt ösvény kanyarogva vezet be a sűrű erdőbe. Különös madárhangok visszhangoznak a fák között. Nemsokára egy útelágazáshoz érsz. Ha nyugat felé mész tovább - lapozz a 76-ra. Ha északnak folytatod az utadat - lapozz a 147-re.

 

290.

Kivont karddal lépsz be a barlangba. Az Ogre kiejti a kezéből a facsészét és kihúzza övéből a kőbuzogányt. Morogva támad rád. Készülj fel a harcra:

 

Ogre                 Ügyesség 8      Életerő 12


Ha legyőzöd - lapozz a 385-re. Elmenekülhetsz, ha akarsz - rohanj vissza az ösvényhez és fordulj északnak - lapozz a 358-ra.

 

 

291.

Amint észak felé mész a mezőn át, a fű egyre alacsonyabb lesz, és a föld felszíne lágyan emelkedni kezd. A távolból alázúduló víz moraját hallod. Csakhamar egy széles folyóparthoz érsz. A folyó egyik részén a víz csendes, nyugodt, de veled szemben, ott, ahol a folyómeder összeszűkül, és a sziklákon és köveken át hömpölyög, egy sziklafalról hevesen zúdul alá a vízesés. A vízesés szélén lépcsősor vezet 1e a mélybe, de ezt alig lehet látni a permetező víz miatt. A folyó túlpartján egy ösvényt látsz, mely észak felé vezet. A folyó csendes részén, tőled jobbra, egy cölöphöz kikötött csónak ring a vízen. Mit teszel?

 

Lemész a lépcsőkön a vízesés

aljába?                                     Lapozz a 335-re.

Átevezel a csónakkal a

túlpartra?                                 Lapozz a 145-re.

 

292.

A gyertya fénye baljós árnyakat rajzol a szoba falára. A halovány fény megvilágítja a doboztető lapjára vésett öregember arcát. Ekkor hirtelen a szoba túlsó sarkából, az árnyékból egy csontváz lép elő. Odamész hozzá, és közelebbről szemügyre veszed. A csontváz kicsiny, és koponyájából



éles fogak állnak ki. Vagy egy Ork, vagy egy Goblin csontváza lehet ez. Odamész a kődobozhoz. Úgy látod, mintha a tetején lévő kőlapot el lehetne mozdítani. Ha fel akarod emelni a kőlapot, lapozz a 95-re. Ha nem törődsz a kőlappal, és visszamész az ösvényhez, ahol északnak fordulsz - lapozz a 112-re.

 

293.

A barlang falába gondosan bevájt lépcsökön mész föl, melyek nedvesek a falról lecsöpögő nyálkától. A tetőig három, egymástól különböző távolságra lévő kis beugró nyílik a lépcsők mellett lévő falból. Mindegyik három méter magas. Az első beugrónál megállsz és benézel a sötét félhomályba. Egy hordót és egy faládát látsz bent. Mit teszel?

 

Benézel a hordóba?                  Lapozz a 215-re.

Megpróbálod kinyitni a

faládát?                                   Lapozz a 389-re.

Továbbmész a lépcsőn?           Lapozz a 88-ra.

 

294.

A kunyhó egyetlen szobájában egy tűzhely, egy faágy, egy asztal, két szék, egy mosogatótál és egy faláda van, meg madártojással megrakott polcok. A padlót vastagon borítja a por, és úgy nézed, hónapok óta nem lakik itt senki. Mit teszel?

 

Átkutatod a tűzhelyet?              Lapozz a 106-ra.

Kinyitod a faládát?                   Lapozz a 175-re.

Kimész a szobából, és északnak folytatod

az utadat?                                Lapozz a 288-ra.

 


295.

Zuhanás közben beütöd a fejedet a kút oldalába. Van-e rajtad sisak? Ha van - lapozz a 225-re. Ha nincs - lapozz a 30-ra.

 

 

296.

Amikor visszaérsz az útelágazáshoz, onnan vagy délnek mész vissza a kúthoz - lapozz a 398-ra, vagy nyugat felé folytatod az utadat - lapozz a 284-re.

 

297.

Amikor átveszi a fizetségét, a Gnóm elmosolyodik, és közli véled, hogy a kőkriptában egy Goblin csontvázát látta. Lehetséges, hogy az általad keresett két Goblin közül az egyiké volt a csontváz, de az is lehet, hogy nem. Azt is elmondja, hogy a kripta valahol északra van az erdőben, de hogy hol, azt pontosan nem tudja. Mérges vagy, amiért a Gnóm nem tud többet mondani, és gyors léptekkel elindulsz ismét nyugat felé - lapozz a 67-re.

 

298.

Már vagy egy órája alszol, amikor velőtrázó ordításra ébredsz. Az üvöltést a közelből, nyugat felől hallod. Az éjszakai égen telihold világit. Miközben a holdat nézed, hirtelen egy hatalmas fekete alakot pillantasz meg, mely feléd közelít a bokrok közül. Azonnal megfeledkezel az üvöltésről és kardodat


megragadva talpra szökkensz. Ebben a pillanatban egy Óriáspók ereszkedik le melléd, és fekete tüskés lábain cipelve ormótlanul nagy gömbölyű testét, elindul feléd. Mivel nem akarod itt hagyni a holmidat, kénytelen vagy megküzdeni vele.

 

Óriáspók                       Ügyesség 7      Életerő             8

 

Ha legyőzöd - lapozz a 140-re.

 

 

299.

Úgy rohansz a vízzubogás irányába, amilyen gyorsan csak tudsz, nyomodban a Gyilkos Méhek rajával. Csakhamar elérsz a folyópartra, ahol gondolkodás nélkül beleveted magad a vízbe. Visszatartod a levegőt, ameddig csak tudod, és nem bújsz ki a víz alól. Amikor ismét felbuksz, a Gyilkos Méheknek nyomát sem látod. Kievickélsz a vízből a partra, és szárítkozni kezdesz. Átvizsgálod a hátizsákod tartalmát, és rémülten veszed észre, hogy az összes Élelmed tönkrement a vízben. Körülnézel és látod, hogy az ösvény egy öreg, roskatag fahíd túloldalán észak felé folytatódik. Ha átmész a hídon a túlsó partra - lapozz a 65-re. Ha nem bízol a hídban, és inkább átúszol a folyón - lapozz a 75-re.


300.

Az ösvény mindkét oldalát megvilágítja a fák között átszűrődő napfény. Az erdő egyre ritkul körülötted. Az ösvény csakhamar egy széles tisztáshoz ér, melyen hatalmas fű nő. A rét mögött dombok emelkednek. Néhány ösvény innen nyugat felé vezet. Mit teszel?

Továbbra is északnak tartasz?     Lapozz a 138-ra.

Nyugatnak folytatod az utadat?   Lapozz a 331-re.