Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje (351-400)

351.

Óvatosan tapogatózva lépkedsz lefelé a kőlépcsőkön. Szemed lassan megbarátkozik a sötétséggel, és ekkor a lépcső aljában sikerül kivenned néhány alakot. Egy magas mennyezetű, kerek kis szobában állsz. A padlót vastag porréteg takarja, és pókhálók szövik be a szoba minden zugát. A szoba közepén egy közel két méter magas, egy méter


széles kőláda áll. A tetejét hatalmas kőlap zárja le. A szoba kőfalából egy kis beugró nyílik, melyben egy gyertya áll. Ha meg akarod gyújtani a gyertyát - lapozz a 292-re. Ha visszamész a lépcsőkön az ösvényhez, és ott északnak indulsz tovább - lapozz a 112-re.

 

352.

A Majomember igen fürgén mozog a fa körül, és csak nehezen tudsz a kardoddal bánni. 2 pontot le kell vonnod minden Fordulóban a Támadóerődből.

 

Majomember                 Ügyesség 8      Életerő 7

 

Ha te győzöl - lapozz a 207-re. Elmenekülhetsz, ha leugrasz az emelvényről az ötméteres mélységbe. Lapozz a 156-ra.

 

353.

Amikor magadhoz térsz, ott fekszel a kunyhó előtt a földön. Felülsz és megnézed a hátizsákodat. Az összes Élelmed eltűnt! Szerencsére más nem hiányzik, és a kardod is megvan. Benézel a kunyhóba, de nincs már bent senki. Ha át akarod kutatni a kunyhót, hátha találsz benne valami hasznosat - lapozz a 26-ra. Ha inkább elhagyod ezt a helyet, és észak felé folytatod az ösvényen az utadat - lapozz a 220-ra.

 

354.

Quin hitetlenkedve rázza meg a fejét. Feláll, és némán odamegy a kunyhó végében álló faládához. Felemeli a fedelét, és egy apró üvegfiolát vesz ki belőle. Átadja neked, majd visszamegy az asztalhoz, ahol búsan lehuppan a székére. A fiolában


lévő por megcsillan a fényben, amikor elteszed a hátizsákodba, majd távozol a kunyhóból. Amikor már kinn vagy, visszamész az ösvényen az elágazáshoz. Lapozz a 349-re.

 

355.

Egy újabb útelágazáshoz érsz. Itt kelet felé mész és nem délnek. Lapozz a 340-re.

 

356.

Az Erdei Óriás ruhái között egy rézlámpást találsz, melynek belsejében egy zöld kanóc van, viszont folyadék nincs a lámpásban. Lehet, hogy ez egy varázslámpa. Mit teszel?

 

Megdörzsölöd a lámpást és kívánsz

valamit?                                   Lapozz a 34-re.

Megpróbálod meggyújtani a

kanócot?                                  Lapozz a 395-re.

Eldobod a lámpást, és továbbmész

északnak?                                Lapozz a 231-re.

 

357.

Nyugat felé mész a kanyargós ösvényen, amikor a völgy felé néhány újabb út ágazik el. Nem veszel róluk tudomást, és továbbmész nyugat felé. Végül az ösvény egy útkereszteződésbe torkollik. Most nem a völgy felé mész délnek, hanem észak felé fordulsz - lapozz a 306-ra.

 

358.

Amint mész az ösvényen, nem veszed észre a falevelek alatt megbújó kötélcsapdát, melyet valaki egy rugósan működő faághoz erősített. Beleakad a



lábad, és ekkor a kötél hirtelen felránt a magasba. Pillanatok alatt ott lógsz fejjel lefelé, lábadon a kötéllel. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, a kardod nem csúszik ki a hüvelyéből, így sikerül átvágnod a kötelet, és kiszabadulsz a csapdából. Lapozz a 40-re. Ha nincs szerencséd, kardod kicsúszik a hüvelyéből a földre, és ott maradsz a levegőben csüngve. Lapozz a 218-ra.

 

359.

Az ösvény bal oldalán egy kerekes kőkutat látsz, a szélén egy vödörrel. Ha közelebbről meg akarod nézni a kutat - lapozz a 172-re. Ha inkább keletnek folytatod az utadat - lapozz a 281-re.

 

360.

Amint a keskeny ösvényen mész, hirtelen ágak reccsenését hallod, és halk suttogást. Kardot rántasz, és egy nagy tölgyfának támaszkodva kíváncsian vársz. Ekkor a fák mögül négy férfi és egy nő lép eléd zöld tunikában. Kardokkal és baltával felfegyverezve fenyegetőn néznek rád. Az ifjú nő odalép hozzád, közli veled, hogy behatoltál az ő területükre, és vagy adsz nekik öt tárgyat a hátizsákodból, vagy viselned kell a következményeket. Ha odaadod nekik a kért holmikat - lapozz a 279-re. Ha válaszképpen köpsz egyet, és rájuk támadsz - lapozz a 104-re.

 


361.

Nem túl messziről kutyaugatást hallasz. Hirtelen egy rémülettől tágra nyílt szemű barna róka rohan el melletted keletnek. A kutyák őrült nyüszítése egyre közelebbről hallatszik. Ha megvárod a falkát - lapozz a 396-ra. Ha az ösvény melletti magas fűben elrejtőzve hagyod, hogy azok tovább üldözzék a rókát - lapozz a 86-ra.

 

362.

Merre mész tovább? Ha kelet felé - lapozz a 281-re. Ha nyugat felé - lapozz a 238-ra.

 

363.

Átkutatod a Törpe hátizsákját, melyben egy átlátszó folyadékkal teli, ledugaszolt üvegfiolát találsz. Ha ki akarod inni a fiola tartalmát - lapozz a 68-ra. Ha inkább itt hagyod az üveget, és kelet felé folytatod az utadat - lapozz az 59-re.

 

364.

Biccentesz a maszkot viselő lovas felé, és jó napot kívánsz neki. Bólint, de nem szól semmit. Elmondod neki, hogy a kőhidafalvai törpéken akarsz segíteni, erre lepattan a lováról, köpenyének gallérját hátraveti és jobb kezét feléd nyújtja, hogy üdvözöljön. Észreveszed, hogy mindegyik ujján egy-egy nagy aranygyűrű csillog. Mit teszel?

 

Megtámadod, hogy elvedd az

aranyát?                                   Lapozz a 276-ra.

Tovább beszélgetsz vele?         Lapozz a 194-re.

 


365.

A felszálló gáz mérgező, és könnyezni kezdesz. Visszatartod a lélegzetedet, a hátizsákodból előbányászod az Orrszűrőt és behelyezed az orrodba. Óvatosan levegőt veszel, nincs semmi baj. Egy idő múlva a gázfelhő eloszlik. Az ezüstládikát beteszed a hátizsákodba, kimész a barlangból, és folytatod az utadat északnak - lapozz a 358-ra.

 

366.

Jó napot kívánsz a Kentaurnak, mire ő hasonlóképpen válaszol. Örülsz, hogy végre olyasvalakivel találkozol, aki nem támad azonnal rád! Megkérdezed tőle, vajon tud-e mondani neked valamit, ami hozzásegít ahhoz, hogy célodhoz eljuss, de semmilyen ötlete nincs. Annyit mond csak, hogy ő már öreg, és nem igazán érdeklik a világ dolgai. Nem akar mást, csak egy kevés aranyat öreg napjaira. Felajánlja, hogy 5 Aranytallérért átvisz a túlpartra. Mit teszel?

 

Elfogadod az ajánlatát?                        Lapozz a 127-re.

Udvariasan elutasítod az ajánlatát, és

beleveted magad a vízbe?        Lapozz a 178-ra.

 

367.

Halk pukkanást hallasz, és a gomba feje szétnyílik, miközben gáz tör ki belőle. Elborít a mérges gáz. Van-e nálad Orrszűrő? Ha van - lapozz a 60-ra. Ha nincs - lapozz a 222-re.

 


368.

Nincs már semmi keresnivalód ebben a szobában, ezért úgy döntesz, hogy visszamész a lépcsőkön az ösvényhez, ahol északnak folytatod az utadat. Lapozz a 112-re.

 

 

369.

A völgy gyönyörű, üde zöld, szinte csodálkozol, hogy egy ilyen kellemes, nyugodt hely miképp lehet annyi undorító teremtmény otthona. Az ösvényen feltűnik előtted egy jókora termetű, kopaszodó férfi, aki hosszú barna csuhában közeledik feléd. Amikor odaér hozzád, akkor látod, hogy egy barát. Mit teszel?

 

Ha beszélgetésbe elegyedsz

vele                                         Lapozz a 191-re.

Ha biccentesz felé, és elmész

mellette                                               Lapozz a 390-re.

 

370.

Vaksötétben botorkálsz. Lassan visszanyered látásodat, és felállsz. Az ösvényen ismét északnak mész tovább. Tudnod kell azonban, hogy amíg a földön feküdtél, egy tárgy kiesett a hátizsákodból. Húzz ki egy tárgyat a Felszerelési tárgyaid közül, és lapozz a 231-re.

 


371.

A földön rengeteg különböző formájú és alakú, emberi kezet ábrázoló agyagfigura hever. Mindegyiket élénk vörös színűre festették. Egy rézvázában 3 Aranytallért találsz, amit beteszel a hátizsákodba. Semmi más hasznos dolgot nem találsz a barlangban. Visszamászol az alagúton az útelágazáshoz, és ha akarsz, magaddal viszel egy agyagkezet. Lapozz a 93-ra.

 

372.

Lehajolsz és megpróbálod felemelni a ládát, de az rettenetesen nehéz. Dobj két kockával. Ha a kapott összeg kevesebb, vagy ugyanannyi, mint ügyesség pontjaid száma, sikerrel jársz - lapozz a 48-ra. Ha a kapott összeg nagyobb, mint ügyességed, megsérül a hátad, vesztesz 1 életerő pontot. Annyiszor próbálhatod meg fölemelni a ládát, ahányszor csak akarod. Ha sikerrel jársz - lapozz a 48-ra. Ha nem sikerül felemelned a ládát, úgy döntesz, nem kísérletezel tovább, nehogy újabb sérüléseket szenvedj, és mérgesen hagyod el a szobát. Folytasd az utadat észak felé, és lapozz a 288-ra.

 


373.

Fáradtan rogysz le a fatörzsre a hosszú csata után. A fekete pálca csupán az Alakváltoztató varázslatának kelléke volt, és már el is tűnt. Akkor a fatörzs tövében néhány lila gombát pillantasz meg. Sose láttál még ehhez hasonlót, de ízletesnek tűnik. Ha enni akarsz belőle - lapozz a 308-ra. Ha inkább északnak folytatod az utadat - lapozz a 148-ra.

 

374.

Felhúzod a kezedre a páncélkesztyűt és megragadod a kardodat. Belesuhintasz vele a levegőbe, és úgy érzed, most sokkal ügyesebben teszed ezt, mint korábban. A Kardforgató Ügyességet növelő Páncélkesztyű van a kezeden, és mindaddig, amíg rajtad van, Támadóerődet 1 ponttal növelheted. Jegyezd fel ezt a Kalandlapodon. Ha fel akarod próbálni az aranygyűrűt - lapozz a 133-ra. Ha nem törődsz az aranygyűrűvel (vagy esetleg már felpróbáltad), tovább kell folytatnod az utadat az ösvényen észak felé - lapozz a 360-ra.

 

375.

Egy útkereszteződéshez érsz. Ha továbbra is észak felé folytatod az utadat - lapozz a 150-re. Ha nyugat felé mész innen - lapozz a 236-ra.

 

376.

Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, a Troll nem ébred fel - lapozz a 74-re. Ha nincs szerencséd, véletlenül belerúgsz egy kis kavicsba, mely végiggurul a barlang kövén és felébreszti a Barlangi Trollt - lapozz a 310-re.

 


377.

Gyorsan utoléred a két barna bőrű Pigmeust. Füvekből készült szoknya van rajtuk, és amikor megállnák és szembefordulnak veled, akkor látod, hogy mindkettőnek az orra egy kis csonttal van átszúrva. Előrántják a tőrüket, és mindketten egyszerre támadnak rád. Minden Fordulóban külön fognak megküzdeni veled, és neked kell eldöntened, vajon melyikükkel küzdesz meg elsőnek. Az általad kiválasztott Pigmeussal küzdj meg a szokásos módon. A másikkal szemben dobj Támadóerőt magadnak, ugyancsak a szokásos módon, de ha a te Támadóerőd nagyobb, mint az ellenfeledé, akkor nem sebzed meg, csupán kivéded a támadását. Természetesen ha az ellenfeled Támadóereje nagyobb, mint a tiéd, akkor ö sebzett meg téged.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Pigmeus A                               5              5

Pigmeus B                               5              6

 

Ha legyőzted - lapozz a 205-re. Ha Elmenekülsz, fuss vissza az ösvényhez, és rohanj tovább észak felé. Lapozz a 92-re.

 



378.

Az ösvény bal oldalán egy apró termetű, hosszú ősz szakállú embert látsz, aki egy gomba tetején ül törökülésben, Élénkpiros zakó, egy sipka és fekete térdnadrág van rajta. Hangosan horkolva alszik. Ha óvatosan megveregeted a vállát, és felébreszted - lapozz a 307-re. Ha szép nyugodtan elmész mellette, és nyugat felé folytatod az utadat - lapozz a 67-re.

 

379.

Ha megpróbálod befeszíteni az ajtót - lapozz a 73-ra. Ha visszamész az ösvényhez, és ott észak felé fordulsz - lapozz a 112-re.

 

380.

Ha be akarsz ugrani a fa üregének mélyén meghúzódó alagútba - lapozz a 237-re. Ha visszamész az ösvényhez, és ott északnak fordulsz - lapozz a 144-re.

 

381.

Nem segítettél utadon a törpéknek, és mivel így nem tudsz Gillibrannak, a királyuknak sem a segítségére lenni, úgy döntesz, hogy keletnek mész tovább, és keresel egy helyet, ahol megpihenhetsz veszélyes kalandod után. Talán majd egyszer ismét nekivághatsz ennek az útnak. Ha ezt teszed, meg kell kerülnöd a Fekete Erdőt, és vissza kell menned Yaztromo tornyáig, hogy még több varázstárgyra tégy szert - lapozz a 98-ra.

 



382.

Nyugat felé mész az ösvényen és csakhamar egy újabb útkereszteződéshez érsz. Az észak felé vezető utat választod a déli út helyett - lapozz a 97-re.

 

383.

Miután átkutatod az Orkok zsákjait és ruháit, 2 Aranytallért és egy apró fasípot találsz. Jelöld ezeket a tárgyakat a Kalandlapodon, ha akarod. Ha eszel a nyárson sült nyúlból, nyersz 2 Életerő pontot. Frissen, kipihenten mész vissza az ösvényhez, és ott észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 254-re.

 

384.

A fű közül nyögéseket hallasz. Fönt a magasban a keselyűk türelmesen várakozva köröznek. Néhány lépés megtétele után egy hatalmas testű, acélizomzatú, undorító külsejű férfit pillantasz meg, aki cölöpökhöz kikötve fekszik a földön. Mindkét kézét és lábát mélyen a földbe vert cölöpökhöz kötözték. A férfi teljesen meztelen, csupán egy ágyékkötő van rajta, és bőrét szétégette a nap. Arcán és testén erős kínzások nyomát fedezed fel. Elfogói szemmel láthatóan nem tudták kiszedni belőle az információt, mivel ő egy Barbár! Ha kiszabadítod a fogságából - lapozz a 128-ra. Ha haldoklásában magára hagyod és visszamész az ösvényhez, amelyen észak felé folytatod az utadat - lapozz a 394-re.

 


385.

Amikor az Ogre elzúg a földön, a ketrecbe zárt teremtmény még vadabb ugrándozásba kezd. Mit teszel?

 

Közelebbről megnézed a ketrecbe zárt

teremtményt?                           Lapozz a 168-ra.

Átkutatod a barlangot?             Lapozz a 313-ra.

Azonnal elhagyod a barlangot, és észak

felé folytatod az utadat?                       Lapozz a 358-ra.

 

386.

Ismét álomra hajtod a fejedet, de nem jön álom a szemedre. Kora hajnalban már talpon vagy. Összeszeded a holmidat, és ismét észak felé folytatod az utadat az ösvényen. Lapozz a 119-re.

 

 

387.

Egy Aranytallér hever előtted a földön. Fölveszed, és ujjaddal felpöccinted a levegőbe, majd zsebre vágod. Nyersz 1 szerencse pontot, és lapozz a 340-re.

 

388.

Ha a Farkasember harc közben megsebzett - lapozz a 155-re. Ha nem sebesültél meg, nyersz 1 szerencse pontot, és lapozz a 316-ra.

 


389.

A magasba emeled a kardodat és rávágsz vele a faládára, mely apró darabokra törik. A faszilánkok között 1 Aranytallért találsz. Nyersz 1 szerencse pontot. Ha még nem tetted volna, belenézhetsz a hordóba - lapoz a 215-re. Ha akarsz, továbbmehetsz a lépcsőkön - lapozz a 88-ra.

 

 

390.

A távolban feltűnik előtted az erdő sötétbarna fáinak tömör sora. Az ősvény egyenesen a Fekete Erdőbe vezet, és ott kanyarog a kusza gyökerek és bokrok között. Hírtelen kettéágazik az ösvény. Ha észak felé folytatod az utadat - lapozz a 190-re. Ha nyugat felé mész tovább - lapozz a 280-ra.

 


391.

Az épület háromszor három méteres, és nincs rajta ablak. Az ajtaja kőből készült, és igencsak masszívnak látszik. Nincs rajta kilincs, de úgy látod, hogy a háznak más bejárata nincs. Ekkor a kőajtóban felfedezel egy aprócska kulcslyukat. Van-e nálad ezüstkulcs? Ha van - lapozz a 200-ra. Ha nincs - lapozz a 379-re.

 

 

392.

Amikor leguggolsz az ösvény melletti bokrokban, a hangok egyre erősebben hallatszanak. Ekkor két pár, rongyokba bugyolált nyurga láb húz el melletted, hatalmas port kavarva az úton. A hangok csakhamar elhalnak a távolban. Ekkor előmászol a rejtekhelyedről, és elindulsz észak felé az ösvényen. Lapozz a 157-re.

 


393.

Az ösvény, mely a nyugodt völgy mentén vezet, csakhamar egy útelágazásba torkollik. A déli irányba tartó út visszavezet a dombokhoz, s ezért úgy döntesz, hogy inkább észak felé mész tovább - lapozz a 369-re.

 

394.

A fű egyre kisebb és kisebb lesz, és a talaj emelkedni kezd a lábad alatt. A távolból vízzubogást hallasz. Csakhamar egy lassan hömpölygő folyó pattjára érsz. A folyó igen sekély, és a túlpartra a vízbe lefektetett köveken lehet átjutni, ahonnan az ösvény tovább folytatódik észak felé. Mit teszel?

 

Átkelsz a folyón a köveken?      Lapozz a 66-ra.

Átgázolsz a sekély vízen?         Lapozz a 186-ra.

 

 

395.

Anélkül, hogy a kanócot meggyújtottad volna, a lámpából oly erős fény csap ki, hogy szinte vakít. Megbotlasz és elesel. Tedd próbára a szerencsédet! Ha szerencséd van, nem sérülsz meg - lapozz a 154-re. Ha nincs szerencséd, beütőd a fejedet egy fatuskóba - vesztesz 3 életerő pontot. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 370-re.

 



396.

Kardot rántva várod a kutyák falkáját. Hatalmas porfelhőt kavarva érnek oda hozzád, mögöttük egy fehér csődörön egy arcán maszkot, testén hosszú, libegő köpenyt viselő lovas vágtat feléd. A lovas belefúj a kürtjébe, mire a kutyák hirtelen megtorpannak előtted. Négy vadászkutya mered rád, mögöttük mozdulatlanul áll a csődör, orrlyukából hatalmas párát fújva. A maszkot viselő férfi szótlanul néz rád. Mit teszel?

 

Megszólítod?                           Lapozz a 364-re.

Rátámadsz a hozzád legközelebb álló

kutyára?                                   Lapozz a 96-ra.

 

397.

A völgyben folytatod az utadat, ahol elmész egy útkereszteződés mellett, mely délnek visz a dombok közé. Csakhamar egy útelágazáshoz érsz. Itt is az egyik út délnek visz a dombok felé. Ha északnak indulsz - lapozz a 163-ra. Ha inkább kelet felé tartasz - lapozz a 393-ra.

 

398.

Elérsz az alagút végébe és már éppen le akarsz mászni a kút oldalához támasztott létrán, amikor föntről léptek zaja üti meg a füledet. Ha kinyúlsz a kútból, és megkísérled elkapni az első arra jövő lábát - lapozz a 320-ra. Ha inkább megvárod, hogy a jövevény belépjen az alagútba - lapozz a 193-ra.

 


399.

Megcélozod Yaztromót, de csak az első lépcsőfokot találod el. Ekkor a varázsló a magasba emeli jobb kezét, és közömbösen néhány szót mormol. Úgy érzed, mintha megállt volna az idő, csupán a villámok fényét látod, és közben úgy érzed, mintha a testedben minden forrna. Amikor bensőd kezd kissé megnyugodni, már tudod, hogy valami rettenetes dolog történt. Testeddel érzed a lépcsők hidegét, és békaperspektívából látod az életet! Yaztromo lehajol hozzád, felemel, és dörgő hangon így szól: - Nos, te bolond harcos, élvezd új életedet! - mondja, és fülsiketítően felkacag. Téged pedig majdnem elejt. Odacsoszog a tölgyfa ajtóhoz, kinyitja, majd kihajít a magas fűbe. Békaként élsz tovább, de kalandod itt véget ér!

 

 

400.

Odamész a törpékhez és megkéred őket, hogy vezessenek el Gillibranhoz. Gyanakodva méregetnek, de végül is, sebeidet és szakadt ruhádat látva, ráállnak a dologra. - Ezeket, ugye, a Fekete Erdőben szerezted - mondja az egyik törpe, agyagpipájával a testedet díszítő mély vágásokra mutatva. - Vannak emberek, akik sose tanulnak. A kalandorok mind egyformák. Én ennek nem látom értelmét. Nyomodban a két törpével elindulsz a falun át, s közben érzed, hogy a törpék népe minden mozdulatodat lesi. Valamennyien mögéd szegődnek, és most már egész díszkíséret halad mögötted. Reménykedve suttognak, morognak egymás között. Csakhamar elérsz egy kőlépcsősor aljába, mely egy kőházba vezet fel. A ház előtt egy fából faragott, díszes trónuson parányi, hosszú szakállas öregember ül. Korona van a fején, de arcát két kezébe temeti, és igencsak szomorú. Felszaladsz a lépcsökön, és közben előveszed a hátizsákodból a kalapács fejét és nyelét. Amikor az öreg törpe ezeket a tárgyakat megpillantja, felcsillan a szeme, és talpra szökken. Mohón magához ragadja őket és közben így kiált: - A pörölyöm! A pörölyöm! Megmenekültünk! Emberek, most megküzdhetünk a trollokkal! A többiek baltákat és kardokat lengetve éljenzésben törnek ki. Elmeséled Gillibrannak, milyen szerencsétlenül járt Nagyláb, és miért döntöttél úgy, hogy te folytatod a küldetését. Az utadba került szörnyekről is említést teszel neki. Gillibran végighallgat, és szomorúan vonja össze a szemöldökét hűséges szolgájának, Nagylábnak halálhírére. Ezt követően trónusának lábánál kinyit egy kis fiókos szekrényt, és kivesz belőle egy kis ezüstdobozkát meg egy arany szárnyas sisakot és átnyújtja.