Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje(1-50)

 

 

Háttértörténet

 

 

Igazi kardforgató kalandor vagy, aki bebarangoltad országod északi vidékeit. Mindig is megvetetted a kisvárosi élet unalmát, és most is, vállalva a veszélyt, kincsek után indulsz. Mit sem törődve a hosszú úttal és a megpróbáltatásokkal, melyeknek minduntalan ki vagy téve, egy dolog érdekel csupán - az ismeretlen sors; amely rád vár. Bátor harcos vagy, és nem rettensz vissza semmitől. Mestere vagy annak, hogy miként végezz a gonosz emberekkel és vadállatokkal. Tíz napja már, hogy itt vándorolsz az északi határvidéken, de még teremtett lelket nem láttál. Ez egyáltalán nem zavar, hisz tökéletesen kielégít a saját társaságod, és élvezettel vadászgatsz, eszegetsz és alszol, miközben a napfényes napok egyre múlnak. Este van, épp egy nyárson sült nyulat lakmároztál be, és most, magadra húzva báránybőr takaródat, aludni térsz. Telihold van, melynek fényei ott ragyognak földbe szúrt kardod pengéjén. Azon tűnődsz, vajon mikor kell ismét elővenned a fegyveredet, hogy kioltsd vele valamilyen vadállat életét. Különös vidék ez, melyet rejtélyes, undorító vadállatok - goblinok, trollok, mi több, sárkányok laknak. Miközben tábortüzed lassan kialszik, csöndben álomba merülsz, s lelki szemeid előtt ordítozó zöld arcú trollok jelennek meg. Hirtelen, tőled jobbra, a bokrok között megreccsen egy ág, mintha egy hatalmas láb taposott volna rá. Felpattansz, és megragadod a

kardodat. Mozdulatlanul figyelsz, hogy lecsaphass láthatatlan ellenfeledre. Ekkor hatalmas nyögést hallasz, amit egy test tompa puffanásának hangja követ. Csak nem egy csapda van ott? Óvatosan odamész a bokorhoz, ahonnan a hangokat hallottad, és lassan szétnyitod az ágakat. Amikor lenézel, egy apró termetű bozontos szakállú öregembert pillantasz meg, aki a fájdalomtól eltorzult arccal áll előtted. Leguggolsz hozzá, és leveszed kopaszodó fejéről a vassisakot. Ekkor látod, hogy egy nyílvessző áll ki dagadt, páncéling borította melléből. Felemeled, odaviszed a tábortűzhöz, és feléleszted a tüzet. Betakargatod az öreget a báránybőrrel, és sikerül egy kis vizet itatnod vele. Köhögve, nyögve, mereven felül, szemét kimereszti, és hangosan kiabálni kezd:

- Elkapom őket! Elkapom őket! Ne félj, Gillibran, jön majd Nagyláb és elviszi neked a pörölyt. Igen, igen, majd én... Ó, igen...

A törpe, akit ezek szerint Nagylábnak hívnak, szemmel láthatólag önkívületi állapotban van a mérgezett végű nyíltól, mely a mellét érte. Nézed, amint visszahanyatlik a földre, majd a fülébe súgod a nevét. Rezzenéstelen szemmel bámul bele a világba, és ismét kiabálni kezd.

- Leskelődő! Vigyázz! Leskelődő! Jajjajj! A pöröly! Vidd el a pörölyt Gillibrannak! Mentsd meg a Törpéket!

Szeme félig csukva, úgy látod, mintha a fájdalma kissé enyhült volna, és mintha kissé magához is tért volna, amikor halk, suttogó hangon így szól:

- Ments meg minket, barátom… vidd el a pörölyt Gillibrannak... csak ez a pöröly képes arra, hogy egyesítse a törpéket a trollok ellen... A Fekete



Erdőben kutattunk a pöröly után... a kis emberek elrejtették... a többieket megölték... a térkép itt van a tarsolyomban, s az majd elvezet e vidék leghíresebb varázslójának, Yaztromónak a házába... sokféle varázsszer kapható nála, amivel megvédheted magad a Fekete Erdő lényeivel szemben... itt az aranyam, vedd el... menj, keresd meg a pörölyt és vidd el Gillibrannak, Kőhidafalva urának... meglásd, hálás lesz érte...

Nagyláb szemmel láthatóan még mondani akarna valamit, de csak egy utolsó halálsóhaj hagyja el az ajkát. Leülsz és elgondolkodol azon, amit a törpe mondott. Ki az a Gillibran? Ki az a Yaztromo? És mi ez az egész felhajtás a törpék pörölye körül? Lecsatolod a halott Nagyláb övétől a kicsiny tarsolyt, melyben 30 Aranytallért találsz, meg egy térképet (lásd túloldalt). Miközben az aranyakat csörgeted a markodban, arra gondolsz, vajon miféle jutalmat kapsz majd azért, ha visszaszerzed a törpék híres pörölyét és eljuttatod Kőhidafalvára. Elhatározod, hogy megkeresed a pörölyt a Fekete Erdőben. Több hete már annak, hogy egy jót verekedtél, most pedig még jókora fizetséget is remélhetsz érte.

Miután mindezt végiggondoltad, lehúzod szegény Nagylábról a báránybőr takarót, és aludni térsz. Reggel eltemeted az öreg törpét, és felszedelőzködsz. Megnézed a térképet, felpillantasz a napra, és meghatározod az irányt, amerre menned kell. Nyugodtan fütyörészve, vidáman indulsz el délnek abban a reményben, hogy megtalálod Yaztromót és megtudod, mit tud felajánlani neked.



1.

Több, mint fél napig tartott az út Yaztromo tornyos kőházáig, ahová piszkosan és éhesen érkeztél meg. Kicsit nehezen találtál rá, mert az ösvénytől vagy tizenöt méterre bújik meg a Fekete Erdő szélén. Amikor végül is rálelsz, megkönnyebbülten mész oda hatalmas tölgyfa ajtajához, hisz igaznak bizonyult az, amit Nagyláb félig eszméletlen állapotában elmondott neked. A bejárati ajtó fölött egy nagy rézharang és egy gong lóg. Amikor megkongatod a harangot, annak bongó hangja megtöri az általad eddig még soha nem tapasztalt hatalmas csöndet, és végigfut a hideg a hátadon. Egyetlen madár vagy állat hangját sem lehet hallani. Kissé szorongva állsz az ajtó előtt, amikor a toronyból vezető lépcsőn közelgő léptek zaját hallod. Az ajtóban egy kicsinyke kémlelőablak nyílik ki, és két vizsla szem jelenik meg benne: - Ki van ott? - kérdi egy mogorva hang a nyíláson át.

Azt feleled neki, hogy Yaztromót, a mestermágust keresed, mert szeretnél tőle néhány olyan varázstárgyat vásárolni, amellyel megküzdhetsz a Fekete Erdő teremtményeivel.

- Ó! Ha így áll a dolog, és szeretnéd megvenni néhány portékámat, akkor csak gyere! Én vagyok Yaztromo. Megfordul és elindul fölfelé a lépcsőn. Mit teszel?

Követed a lépcsőn felfelé?          Lapozz a 261-re.

Kardot rántasz és megtámadod?  Lapozz az 54-re.

 


2.

Kalandod itt vége ér, mert finom, friss húsod a győztes Ghoul ízletes lakomája lesz.

 

3.

Még vagy öt hasonló nyilat találsz, és azokat követve eljutsz egy öreg fa törzséhez, amelynek a gyökerei még mindig a földbe kapaszkodnak. A fa belseje üreges, és az üregen át lejutsz egy földalatti alagútba. Túl sötét van odalenn, és nem látod, milyen mélyen van az alagút vége. Van-e nálad Fénygyűrű? Ha van - lapozz a 322-re. Ha nincs - lapozz a 120-ra.

 

4.

Vesztesz 4 életerő pontot! Ha még mindig életben vagy, bár fájdalmad szinte elviselhetetlen, sikerült kihúznod a nyílvesszőt a válladból. Ha még mindig be akarsz menni a barlangba - Lapozz a 49-re. Ha visszamászol az útelágazáshoz - lapozz a 93-ra.

 

5.

A díszes trónuson ülve furcsán, kényelmetlenül érzed magad. A két harcos bábú engedelmesen a földre borul előtted. Vajon azt remélik, te leszel az új uruk? Ha a fejedre akarod tenni a koronát - lapozz a 333-ra. Ha elhagyod a kis fülkét, és felmész a lépcsökön a barlang tetejéig - lapozz a 249-re.

 


6.

Amikor elhaladsz a Goblin mellett, akkorát mordul rád, amekkorát Goblintól még életedben nem hallottál. Kissé megijedsz, és gyorsan továbbmész észak felé. Lapozz a 148-ra.

 

7.

Kardot rántasz, és felkészülve várod a sárga-fekete csíkos támadóidat. Ezek gyilkos méhek, melyek különálló csapatokban támadnak rád, de mindegyik csapatot egy teremtménynek tekints.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Első Gyilkos Méh                     7              3

Második Gyilkos Méh                8              4

Harmadik Gyilkos Méh              7              4

 

Ha te győzöl - lapozz a 23-ra.

 

 

8.

Ahogy mész az ösvényen, kissé távolabbról léptek zaját és veszekedés hangjait hallod. Ha találkozni akarsz a hangok tulajdonosaival - lapozz a 317-re. Ha inkább elbújsz a bokrok között és megvárod, míg elmennek melletted - lapozz a 392-re.

 


9.

Kinyitod az ajtót, és kivont karddal kissé hátralépsz, arra az esetre, ha a Goblin megtámadna. Felkap egy fazsámolyt és meglengeti a levegőben, majd kirúgja az ajtót, és ordítva támad rád. Meg kell küzdened vele.

 

Goblin                          Ügyesség 5      Életerő 4

 

Ha legyőzöd - lapozz a 176-ra.

 

10.

Felkapsz egy jókora követ a földről és célzol. Teljes erővel az Ogréhoz vágod, de csalódottan látod, hogy a kő elszáll az Ogre feje mellett és nekicsapódik a barlang túlsó falának. Káromkodsz egy nagyot, de mégis úgy döntesz, hogy berontasz a barlangba és megtámadod az Ogrét. Lapozz a 290-re.

 

11.

A varázslat hatására szédülni kezdesz. Becsukod a szemed és fejedet a két kezed közé fogod, de ez mit sem segít. Végigtántorogsz a szobán, majd eszméletlenül terülsz el a földön. Lapozz a 353-ra.

 

12.

Azt mondod a Gnómnak, elképzelhető, hogy kissé elhamarkodottan rántottál kardot, de kénytelen voltál felkészülni itt, a Fekete Erdő szélén egy esetleges gonosz támadásra. Azt feleli, hogy ez nem ok arra, hogy kardot ránts egy védtelen öregemberre, és ha vissza akarod kapni a kardodat vagy fizetsz neki 10 Aranytallért, vagy adsz neki


két kincset a hátizsákodból. Fizetsz neki, ahogy akarsz, majd legnagyobb megnyugvásodra visszakapod szeretett kardodat.

Ha folytatni akarod a Gnómmal a beszélgetést - lapozz a 271-re. Ha eleged van a Gnómból, és inkább nyugat felé folytatod az ösvényen az utadat - lapoz a 67-re.

 

13.

A vibrálás úgy hat rád, mintha sokkolnának. A lábad mintha ólomból lenne, alig bírsz lépni. Hirtelen összedől a kunyhó, a föld színével válik egyenlővé. Az ég elsötétül és feltámad a szél, mely erősebben fúj, viharos erejűvé válik és odavág a földhöz. Megkapaszkodsz a tornác szélében, és közben az arcodat véded a viharral felkavart portól és törmeléktől. A szél fülsiketítő zúgásán túl kacagást hallasz, majd egy örvendező mély hangot: - Szabad vagyok! Szabad vagyok! - Egy Elemi Földerőt szabadítottál ki, amely így kijutott a világba. Vesztesz 3 szerencse pontot. A tomboló szél fokozatosan elül és az égbolt kiderül. Feltápászkodsz a törmelék közül, és lassan visszamész az ösvényhez, ahol északnak indulsz el. Lapozz a 149-re.

 

14.

A verem oldala sima, és az eséstől úgy legyengültél, hogy képtelen vagy kimászni. Segítségért kiáltasz, de hiba. Leülsz, és eltűnődsz a sorsod felett. Vagy egy óra múlva föntről hangokat hallasz. Amikor felnézel, egy köpcös férfi szakállas arcát pillantod meg. A férfi fején szőrmesapka van, és igencsak idegesnek látszik. Ez egy prémvadász, akinek tönkretetted a csapdáját. Lekiált, és közli veled, hogy ha azt akarod, hogy ledobjon neked egy



kötelet és kimentsen, adj neki 3 Aranyért. Ha ezt nem tennéd, elfogad bármilyen mágikus tárgyat a hátizsákodból. Miután megegyezel a mérges prémvadásszal, ledobja a kötelet, és kimászol a veremből. Átadod a kért összeget vagy váltságdíjat, aztán végigméred a barátságtalan prémvadászt, és a szurdokban elindulsz ismét északnak. Lapozz a 255-re.

 

15.

A vájat meredeken lejt lefelé, és a nyálkán végigcsúszva bezuhansz a verem fenekére, ahol egy hatalmas földbe vájt barlang tárul eléd. Ijedtedben felpattansz, amikor észreveszed egy feléd tartó hatalmas Bűzféreg fényesen csillogó, méreggel teli tűhegyes farkát. Bűzféregnek körülbelül öt méter hosszú, sárga, ízelt teste van, de te csak a farkától óvakodsz. Nincs már időd arra, hogy kimássz a veremből - kardot kell rántanod és meg kell küzdened vele.

 

Bűzféreg           Ügyesség 8      Életerő 7

 

Ha legyőzöd - lapozz a 217-re.

 

16.

Odakiáltasz a piros kalapos gombák ágyását gondozó három humanoidnak, de ezek most sem hederítnek, csak dolgoznak tovább. Megfogod az egyik gomba kalapját, és letörsz belőle egy darabot, majd eszegetni kezded. Jó íze van, de iszonyú görcs áll a gyomrodba tőle. Ez mérges gomba. Van-e nálad Ellenméreg? Ha van - lapozz a 211-re. Ha nincs ellenmérged - lapozz a 345-re.

 


17.

A létra levezet a kútba, egészen a víz szintje alá. Közvetlenül a víz szintje fölött egy alagút nyílása látszik. A kerek nyílás körülbelül egy méter átmérőjű. Mit teszel?

 

Bedobsz egy Aranytallért a kútba, és kívánsz

valamit?                                   Lapozz a 89-re.

Lemész a létrán, és körülnézel az

alagútban?                               Lapozz a 256-ra.

Visszamész az ösvényhez, és nyugat

felé fordulsz?                           Lapozz a 238-ra.

 

18.

Terved sikeres, lázad elmúlik. Kézfejedről szerencsére eltűnnek a szőrök, és fáradtan ismét aludni térsz. Reggel összeszeded a holmidat és elindulsz északnak az ösvényen, a dombok felé. Lapozz a 198-ra.

 

 

19.

Bár a láz nagyon legyengített, sikerül felülnöd. Megmarkolod a kardodat, és fogadat összeszorítva belevágsz vele a karodba ott, ahol a Farkas-


ember megsebzett. Sebedből kiserken a vér, s remélhetőleg a betegség is vele együtt távozik a szervezetedből. Vesztesz 1 életerő pontot a vérveszteség miatt. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 18-ra.

 

20.

Az ösvényből, amelyen kelet felé tartasz, néhány út ágazik el délnek, de te úgy döntesz, hogy inkább kelet felé mész tovább. Lapozz a 277-re.

 

 

21.

A fájdalom egyre nő, ezért gyorsan belenyúlsz a hátizsákodba és előhúzod az Ellenmérget. Miután megiszod, tested megnyugszik, és a méreg eltávozik belőle. Miközben azon gondolkodol, vajon miféle meglepetésekkel szolgál még ez az erdő, elindulsz az ösvényen északnak. Lapozz a 226-ra.

 

22.

A felcsapó gáz mérges gáz, és könnyezni kezdesz tőle. Köhögsz, és a lélegzetedet visszatartva körbe-körbe rohangálsz a barlangban, hogy megszabadulj a gáztól, mely elborítja az arcodat. Úgy érzed, szétrobban a tüdőd, de nem tudsz mit tenni,


be kell szívnod a gázt. Vesztesz 2 Ügyesség pontot és annyi Életerő pontot, ahányat egy kockával dobsz. Ha még mindig életben vagy, megkönnyebbülten veszed észre, hogy a gáz eloszlik. Elteszed az ezüstládikót a hátizsákodba, és azonnal elhagyod a barlangot. Észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 358-ra.

 

23.

Letörölöd a homlokodról az izzadságot, és arra gondolsz, vajon milyen meglepetéssel szolgál még ez a gonosz hely. Leülsz pihenni. Kis idő múlva elindulsz a vízcsobogás irányába. Lapozz a 339-re.

 

24.

Nyakizmaid kezdenek megmerevedni, és érzed, ahogy a nyílvesszők mérge fokozatosan szétáramlik a testedben. Gyorsan lenyúlsz a hátizsákodba, előveszed belőle az Ellenmérget tartalmazó kis üvegcsét, és felhörpinted az italt. Tested megnyugszik, a méreg hatása elmúlik. Amikor ezt a Pigmeusok meglátják, sarkon fordulnak és berohannak a fű közé. Mit teszel?

 

Kardot rántva utánuk veted

magad?                                   Lapozz a 377-re.

Északnak folytatod az utadat az

ösvényen?                               Lapozz a 92-re.

 


25.

Végül az ösvény ismét sík területen visz tovább és csakhamar egy völgyhöz érsz. Az ösvény északnak vezet tovább, de innen egy újabb út ágazik el nyugat felé.

 

Ha északnak mész tovább         lapozz a 369-re.

Ha nyugat felé mész                 lapozz az 56-ra.

 

26.

A keresést a polcoknál kezded. A könyvek egytől-egyig számodra ismeretlen nyelven íródtak, és különös ábrákkal vannak tele. A térképeket és a tekercseket sem vagy képes megérteni. Kinyitogatod a szekrényeket és a fiókokat, de ismét csak porlepte, bőrkötéses könyveket találsz. Már éppen feladod a keresést, amikor egy újabb könyvet veszel észre a földön, amellyel egy törött lábú asztalt támasztottak alá. Mit teszel?

 

Felveszed a könyvet a földről?    Lapozz a 91-re.

Abbahagyod a keresést, és visszatérsz az

ösvényhez, hogy észak felé folytasd az

utadat?                                      Lapozz a 220-ra.

 

27.

Lerázod kardod pengéjéről a sűrű zöld vért, és ismét északnak fordulsz. Megkönnyebbülten látod, hogy a fák egyre ritkulnak körülötted és már nem olyan ijesztőek. Lapozz a 329-re.

 

28.

Ha van nálad Erőkarszalag - lapozz az 52-re. Ha nincs - lapozz a 266-ra.

 



29.

A fák között kitekintve egy kis tisztáson két apró termetű, bibircsókos bőrű, bőrzubbonyos lényt pillantasz meg. Egy nyárson sülő nyúlon veszekednek, hogy kié legyen. Amikor megpillantanak, abbahagyják a vitát és előrántják rövid kardjukat. Meg kell küzdened ezzel a két Orkkal, akik rád támadnak.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Első Ork                                  5               5

Második Ork                             5               6

 

Ha legyőződ őket - lapozz a 383-ra.

Ha harc közben Elmenekülnél, rohanj vissza az ösvényhez, és folytasd az utadat északnak.  Lapozz a 254-re.

 

30.

Vesztesz 2 életerő pontot a fejedet ért mély vágás miatt. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 225-re.

 

31.

Kikúszol az alagútból, és a kút oldalához támasztott létrán kimászol az ösvényre. Lapozz a 362-re.

 

32.

Belenyúlsz a hátizsákodba, előhúzol belőle 10 Aranytallért meg két tárgyat és átnyújtod Arragonnak. Jelöld a változást a Kalandlapodon! Arragon ekkor megparancsolja, hogy engedjenek szabadon. Miután kiszabadulsz, kirohansz a házból, és visszafutsz az ösvényen az elágazáshoz. Vesztesz 1 szerencse pontot, és észak felé indulsz el az ösvényen. Lapozz a 150-re.


33.

A barát megrázza a fejét és így szól: - Úgy látszik, nincs már a világban könyörület! - Vállat von és továbbmegy délnek. Amikor eltűnik a szemed elől, észak felé folytatod az utadat az ösvényen. Lapozz a 390-re.

 

 

34.

Amikor megdörzsölöd a lámpást, zöld füst száll fel lassan a belsejéből. A füst egy öreg, kopasz férfi alakját ölti fel, aki egy párnán ül. Ajka szóra nyílik és mély hangon így szól: - Nos, mit akarsz? - Elmondod, mi járatban vagy errefelé, mire közli veled, hogy ő sem vagyont, sem egyéb anyagi javakat nem tud adni neked. Csak arra képes, hogy visszaadja az erődet. Ügyesség, életerő és szerencse pontjaidat most visszaállíthatod a kezdeti értékre. Abban a pillanatban, amikor megteszed, a dzsinn eltűnik és a lámpás fénye kialszik. Földhöz vágod a lámpást, és északnak indulsz tovább. Lapozz a 231-re.

 

35.

Vesztesz 4 életerő pontot szörnyű égési sebeid miatt. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 132-re.

 


36.

Amikor a palástot viselő idegenre gondolsz, furcsa érzésed támad. Volt valami különös a viselkedésében, ami bizalmatlanságot ébresztett benned. Megállsz, vizsgálod a hátizsákod tartalmát, és mérgesen veszed észre, hogy valami hiányzik. A férfi tolvaj volt! Húzd ki a Kalandlapodról vagy az összes Aranytallérodat vagy a Yaztromotól kapott két varázstárgyadat. Nem tudod eldönteni, vajon a nyomába eredj-e a tolvajnak, vagy sem, de az az érzésed, hogy úgysem ott lesz, ahol mondta. Káromkodva indulsz tovább ismét észak felé. Lapozz a 187-re.

 

 

37.

Felnyúlsz az egyik ághoz és leszakítasz egy körte alakú, bíborszínű gyümölcsöt. Amikor beleharapsz, keserű ízt érzel a szádban. Ha kiköpöd a gyümölcsöt, és észak felé folytatod az ösvényen az utadat - lapozz a 226-ra. Ha lenyeled a gyümölcsöt - lapozz a 336-ra.

 



38.

Amikor belesel a kunyhó koszos ablakán, a szoba túlsó végében, a kandalló mellett ülve egy piszkos ruhát viselő ráncos arcú, bibircsókos orrú öregasszonyt pillantasz meg, aki számos könyve közül az egyiket olvassa éppen. Púpos szolgája a könyvekkel, térképekkel, papirusztekercsekkel telezsúfolt polcról újabb halom könyvet cipel oda neki. Ha be akarsz menni a kunyhóba - lapozz a 315-re. Ha inkább visszamész az ösvényhez és folytatod az utadat észak felé - lapozz a 220-ra.

 

39.

Előhúzod a hálót és meglengeted a fejed felett, majd elhajítod a Barlangi Troll irányába. A háló némán száll el, majd a kiszemelt mozdulatlan célponton landol. Ráborul a Barlangi Trollra, aki azonnal felébred, és hangos morgások közepette próbál meg kiszabadulni a fogságból. Odarohansz a kőszékhez, és leemeled róla a dühös Barlangi Troll bőrzsákját, majd kifutsz a barlangból, és otthagyod a háló fogságából szabadulni igyekvő Trollt. Lapozz a 287-re.

 

 

40.

Káromkodva feltápászkodsz és leporolod a ruhádat. Szívesen megvárnád itt azt, aki a csapdát felállította, de végül úgy döntesz, hogy továbbmész északnak - lapozz 274-re.


41.

Visszarohansz az ösvényen az elágazáshoz, ahol a varjú még mindig az útjelző tábla tetején ül. Balra fordulsz és kelet felé futva odakiáltod a varjúnak, hogy "Jó napot!", amikor elrohansz előtte. Lapozz a 239-re.

 

42.

Az öregasszony hátraveti a fejét és kacagásban tör ki amikor megszólítod. Ez egy gonosz vénasszony. Vesztesz 1 szerencse pontot, és rántsd elő a kardodat. Lapozz a 342-re.

 

 

43.

Kardot rántasz, és rátámadsz a Vad Dombi Emberekre, akik abbahagyják a veszekedést, és baltájukat lengetve, hatalmas ordítások közepette indulnak el feléd.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Első Vad Dombi Ember             7              5

Második Vad Dombi Ember       6              4

 

Egyszerre eggyel küzdj meg. Ha te győzöl - lapozz az 50-re. Elmenekülhetsz, ha az ösvényen észak felé futhatsz - lapozz a 188-ra.

 

44.

Vesztesz 2 életerő pontot. Ha még mindig életben vagy, a hátizsákod oldalzsebében megtalálod az Orrszűrődet, és sietve az orrodba dugod. Lassan

szívod be a mérgezett levegőt. Minden simán megy, és szabadon lélegzel. Egy idő múlva a gáz eloszlik. Mindazonáltal nincs sok értelme tovább itt maradni. Odamész a kút túloldalán lévő lépcsökhöz. Lapozz a 293-ra.

 

45.

Vesztesz 2 életerő pontot. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 165-re.

 

46.

A sárgarépa elrepül, de mielőtt a Gnómhoz vágódna, lepkévé változik és tovaröppen. A Gnóm unottan farigcsálni kezd egy kis késsel egy fadarabot. Vesztesz 2 Szerencse pontot. Rájössz, hogy kissé nagyobb tisztelettel kellene viseltetned iránta, és bocsánatot kérsz tőle lapozz a 12-re.

 

47.

Amíg a szolgával vagy elfoglalva, a Boszorkány néhány furcsa szót kiált. Hirtelen egy fényes villanást látsz, és a boszorkány eltűnik, majd apró denevér alakjában ismét megjelenik és kirepül a nyitott ajtón át. Amikor ezt a púpos meglátja, a földre veti magát előtted, és kiabálni kezd. Mit teszel?

 

Átkutatod a kunyhót, hátha találsz számodra

hasznos dolgot?                      Lapozz a 26-ra.

Kimész a kunyhóból, és az ösvényen folytatod

az utadat észak felé?                Lapozz a 220-ra.

 



48.

A magasba emeled a ládikót, majd a földhöz vágod. Amint földet ér, nagy csattanással kinyílik, és a széttört fadarabok között egy világoskék színű, közel egy méter kerületű nagy tojást találsz. Megtapogatod: a felülete hideg, sima, olyan, mint a márvány. Hirtelen megreped a tojás burka, és még mielőtt elugorhatnál, hatalmasat robban. Borotvaéles tojáshéjak repülnek szerteszét a levegőbe. Dobj egy kockával, hogy eldöntsd, hány borotvaéles tojáshéjszilánk csapódott a testedbe. Szilánkonként 1 életerő pontot vesztesz. Ha még életben vagy, kibotorkálsz a szobából, és észak felé folytatod az utadat az ösvényen. Lapozz a 288-ra.

 

49.

Végigmész az alagúton egészen a barlang bejáratáig. A barlang épp olyan magas, mint az alagút, és képtelen vagy benne felállni. Telis-tele van apró bútordarabokkal és egyéb ritka tárgyakkal. A barlang közepén két apró termetű, nagy fejű, zöld teremtmény áll, fülük hegyes, az orruk hosszú és zsákvászonból készült ruha van rajtuk. Izgatottan szegezik neked a tőreiket. Meg kell küzdened ezekkel a Gremlinekkel, hisz nem tudsz visszafordulni és elmenekülni.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Első Gremlin                             4             3

Második Gremlin                       3             2

 

Egyenként küzdesz meg a Gremlinekkel, de minden Fordulóban le kell vonnod a Támadóerődből 3-at, mert puszta kézzel harcolsz ellenük. Ha legyőzöd őket - lapozz a 371-re.


50.

A Vad Dombi Ember nyakában egy bőrzsinóron ezüst kulcsocska lóg. Kioldod a zsinórt, és elteszed a kulcsot a hátizsákodba. Ismét északnak mész tovább. Lapozz a 188-ra.