Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdeje(151-200)

151.

Az alagút egy barlang szájánál ér véget. Egy függöny takarja el előled a barlang belsejét. Ha elhúzod a függönyt, és bemész a barlangba - lapozz a 71-re. Ha inkább megfordulsz, és visszatérsz az alagútban lévő elágazáshoz - lapozz a 296-ra.

 

152.

A fekete Tűzdémon önnön tüzének martalékává válik. Odalépsz hozzá és felkapod a földről összeégett koronáját. A Démon odúja hideg, nyirkos. Bent egy csodálatos trónust látsz, mely előtt kér Harcos Bábu négykézláb áll leborulva előtted. Istenként imádnak. Legyőzted urukat. Mit teszel?

 

Felteszed a koronát a fejedre?  Lapozz a 333-ra.

Ráülsz a trónra?                       Lapozz az 5-re.

Átléped a Tűzdémon tetemét, és felmész a

tetőnyíláshoz?                          Lapozz a 249-re.

 

153.

A Macskanő morog, és a fogát vicsorítja, miközben leugrik a fáról, és rád támad. Ellépsz előle, és felkészülsz a támadásra.

 

Macskanő                     Ügyesség 8      Életerő             5

 

Ha legyőzöd - lapozz a 202-re. Ha akarsz, elmenekülhetsz fuss kelet felé az ösvényen - lapozz a 355-re.

 

154.

Talpra állsz és észreveszed, hogy a lámpás ismét elsötétült. Úgy döntesz, hogy nem foglalkozol többet vele, és továbbmész az ösvényen északnak. Lapozz a 231-re.


155.

Visszafekszel aludni, de a tested remegni kezd. Annak ellenére, hogy fázol, kiver a veríték. Van-e nálad belladonna? Ha van - lapozz a 83-ra. Ha nincs - lapozz a 259-re.

 

156.

A földre zuhanás kezd rossz szokásoddá válni! Meg aztán fájdalmas is! Vesztesz 3 Életerő pontot a sebesüléseid miatt. Ha még mindig életben vagy, felkelsz, és továbbmész északnak az ösvényen. Lapozz a 109-re.

 

157.

Az ösvénytől balra egy körülbelül három méter átmérőjű lyukat látsz a földben. Odamész a széléhez és lenézel a mélybe. Ha be akarsz mászni ebbe a mély gödörbe - lapozz a 125-re.

Ha inkább továbbmész észak felé az ősvényen - lapozz a 337-re.

 

158.

Az öregasszony varázslata hatására erősen szédülsz, és kezded elveszíteni az eszméletedet. Becsukod a szemedet, a hátizsákodból előhúzod a Koncentrálást elősegítő fejpántodat, és sietve a fejedre teszed. Szédülésed elmúlik, és amikor ismét kinyitod a szemed, akkor látod csak, hogy az öregasszony nem más, mint egy Boszorkány. A szolga egy széket vág hozzád, hogy megakadályozzon abban, hogy az öregasszonyhoz nyúlj. Tedd próbára a szerencsédet! Ha szerencséd van, a szék nem talál el - lapozz a 47-re. Ha nincs szerencséd, a szék eltalálja a fejedet, és elveszted az eszméletedet - lapozz a 353-ra.

 



159.

Minden igyekezeted hiábavaló, a Fojtófű a végtagjaid köré tekeredik, és a földre ránt. A fű a nyakad köré csavarodik, és egyre szorosabban fog. Fuldokolva próbálsz meg köhögni. Ekkor észreveszed, hogy a Fojtófű egyáltalán nem akar megfojtani, csupán közel akar kerülni a húsodhoz, hogy kiszívja a véredet! Rémülten pillantasz a karodon és a lábadon lévő száz és száz apró, vérző pontra. Végül, miután eleget ivott a véredből, a fű elereszt. Vesztesz 3 Életerő pontot! Ha még mindig életben vagy, feltápászkodsz, és remegve tapogatod végig sebeidet. Örülsz, hogy életben vagy, és folytatod az utadat északnak. Lapozz a 142-re.

 

 

160.

A keskeny ösvény az erdő sűrűjében vezet tovább. Különös állatok rikoltozása visszhangzik a fák között. Az ösvény csakhamar kiszélesedik, és egy mohalepte útjelző táblához érsz, amelynek a tetején egy nagy varjú ül. Az útjelző tábla két karja Észak és Kelet felé mutat. Épp akkor, amikor eldöntöd, hogy merre menj tovább, egy hang így szól: - Jó napot. - Felnézel oda, ahonnan a hangot hallottad, és a varjút látod, mely kérdőn tekint le, rád. - Jó napot... - mondod lassan, miközben


igencsak furán érzed magad. A varjú ismét megszólal, és megkérdi, merre tartasz: Elmondod neki, hogy két apró termetű, barna, rücskös bőrű goblint keresel. - 1 Aranyért megmondom, mit tegyél! - jelenti ki a varjú szemtelen hangon. Mit teszel?

 

Fizetsz a varjúnak a tanácsáért?  Lapozz a 343-ra.

Fittyet hánysz a varjúra, és észak felé mész

tovább?                                      Lapozz a 8-ra.

Fittyet hánysz a varjúra, és kelet felé mész

tovább?                                      Lapozz a 239-re.

 

161.

Amikor benyúlsz a sötét vázába, fájdalom hasít a kezedbe. Először úgy érzed, mintha eltörött volna, majd pedig mintha tűzbe nyúltál volna. Ha ki akarod húzni a kezedet a vázából - lapozz a 185-re. Ha belülről körbetapogatod a váza oldalát - lapozz a 341-re.

 

 

162.

Semmiféle hasznos dolgot nem találsz a Halember barlangjában, s így körbemész az északi falhoz. A lépcsőkön visszajutsz a vízesésen át, az északi fal


mentén a tetőre. Valamiféle dombok lábánál állsz, ahonnan néhány ösvény vezet fel a dombok közé északra. Egyre jobban besötétedik, ahogy az éjszaka közeleg, és úgy döntesz, hogy néhány szikla tövében letáborozol. Tüzet raksz, és kardodat magad mellé téve aludni térsz. Lapozz a 285-re.

 

163.

Bár a nap ragyogóan süt, az égen egy aprócska szürke felhő jelenik meg. Elég alacsonyan lóg a fejed felett, és egyenesen feléd tart, s ráadásul elég gyorsan. Végül már a földtől mintegy öt méterre van csak. Hirtelen villám csap ki a felhő mögül, és egyenesen a válladba hasít. Vesztesz 3 életerő pontot. Ha még mindig életben vagy, látod, amint a felhő fürgén elkúszik nyugat felé. Valahogy összeszeded magad, és továbbmész észak felé. Lapozz a 375-re.

 

 

164.

Felmész a lépcsőkön, és máris kinn vagy a barlangból. Ott állsz az üde zöld fűvel borított völgyben. Tőled keletre egy üreges fatörzset látsz, melybe korábban már bemásztál. Elmész mellette, és visszatérsz az ösvényre, ahol ismét északnak indulsz el. Lapozz a 144-re.


165.

Az apró Gremlin igen fürge, és ott rohangál körülötted, míg te négykézláb alig tudsz mászni. Hátadat a falnak támasztva kardot rántasz.

 

Gremlin                         Ügyesség 5      Életerő             3

 

Mindegyik Fordulóban 3 pontot le kell vonnod a Támadóérődből, amiért ilyen görnyedt testhelyzetben kell harcolnod. Ha te győzöl - lapozz a 242-re.

 

 

166.

A barát mosolyogva így szól: - Isten áldjon - és fütyörészve indul el az ösvényen délre. Nyersz 2 szerencse pontot, és indulj el észak felé. Lapozz a 390-re.

 


167.

A Sárkány ide-oda csapkod hosszú farkával, és hatalmas füstfelhőt ereget az orrlyukaiból. Kardot rántasz, és megpróbálsz megküzdeni ezzel a félelmetes szörnnyel.

 

Sárkány                        Ügyesség 10    Életerő             11

 

Ha legyőzöd - lapozz a 305-re.

 

168.

A ketrecben egy apró termetű, barna, pikkelyes bőrű teremtmény ugrándozik le s föl: egy GOBLIN. A nyakában egy bőrszíjon fényes, fekete pálca lóg. Ha ki akarod nyitni a ketrec ajtaját - lapozz a 117-re. Ha kimész a barlangból, és észak felé folytatod az utadat - lapozz a 358-ra.

 

 

169.

Mérges gáz száll fel, amelytől könnyezni kezdesz. Köhögve, fuldokolva próbálsz meg kimenekülni a barlangból. A mindent elborító gázfelhő szinte égeti a tüdődet, de nem tudsz mit tenni, be kell lélegezned a gázt. Vesztesz 2 Ügyesség és annyi Életerő pontot, ahányat egy kockával dobsz. Ha még mindig életben vagy, a gázfelhő eloszlik. Elteszed az ezüstdobozt a hátizsákodba. Ha oda akarsz menni a ketrecbe zárt lényhez - lapozz a 85-re. Ha inkább a barlangból és észak felé folytatod az utadat - lapozz a 358-ra.

 



170.

Gyönyörűen berendezett, csodálatos tárgyakkal és gyapjúszőnyegekkel díszített szobába lépsz be. A szoba túlsó végében egy íróasztalnál egy bíborköntöst és süveges sapkát viselő öregember ül. Feláll a székéről és így szól hozzád: - Én Arragon vagyok, te pedig egy jelentéktelen halandó. Hogy volt bátorságod hozzá, hogy hívatlanul behatolj a házamba? Bizonyára azért tetted, hogy kirabolj, hogy megfossz összes vagyonomtól és kincseimtől. Tévedsz, idegen, én foglak téged a vagyonodtól megszabadítani! Ha nem adsz nekem 10 Aranytallért és két tárgyat a hátizsákodból, amivel kitűnő gyűjteményemet gazdagabbá tehetem, kővé változtatlak! Van-e a nyakadban Borostyánkő Szem? Ha van - lapozz a 223-ra. Ha nincs - lapozz a 346-ra.

 

 

171.

Egy újabb útkereszteződéshez érsz. A déli irányba tartó út visszavezet a völgybe, s ezért úgy döntesz, hogy az erdőben mész tovább észak felé. Lapozz a 190-re.

 

172.

A létra mélyen benyúlik a kútba a víz szintje alá. Közvetlenül a víz szintje fölött a kút oldalából egy alagút vezet észak felé. Körülbelül egy méter átmérőjű kerek lyuk ez. Mit teszel?


Bedobsz egy Aranytallért a kútba, és kívánsz

valamit?                                   Lapozz a 89-re.

Lemászol a létrán, és körülnézel az

alagútban?                               Lapozz a 256-ra.

Visszamész az ösvényhez, és keletnek indulsz

el rajta?                                    Lapozz a 281-re.

 

173.

Hátizsákodból előveszed a szikrázó porral teli üvegfiolát, és tartalmát rászóród a kőlapra, mely lassan felemelkedik a levegőbe. Belenézel a dobozba, és rémülten látod, hogy egy holttest fekszik benne. Rongyos ruha fedi csontvázáról lecsüngő húscafatjait. Egy átokkal sújtott élőholt teremtmény koporsóját nyitottad fel, és amikor a lény szeme kinyílik, rémülten ugrasz hátra. A sötétség egyik ismeretlen hívének undorító kriptájában vagy. A teremtmény lassan kilép a koporsóból, és széttárt karokkal elindul feléd. Van-e nálad Szentelt Víz? Ha van - lapozz az 58-ra. Ha nincs - lapozz a 227-re.

 

 

174.

Amikor kardodat kihúzod a Vadkan testéből, azon tűnődsz, vajon mi késztette őt arra, hogy rád támadjon. A távolból kutyaugatást hallasz. Lehet, hogy vadásztak rá, és mivel csapdába került, te voltál az, aki útját álltad, és ezért támadt rád. A

Vadkan orrában egy nagy aranygyűrű van, melyet kilazítasz, és elteszel a hátizsákodba. 10 Aranytallért ér. Nyersz 1 Szerencse pontot, lapozz a 323-ra.

 

 

175.

A ládán lévő vaslakat öreg, rozsdás és nem nyílik ki. Ha megpróbálod fölemelni a ládát és a földhöz vágva széttörni - lapozz a 372-re. Ha inkább otthagyod, és a tűzhelyet vizsgálod meg helyette - lapozz a 106-ra.

 

176.

Lehajolsz az őrült Goblin élettelen testéhez, és megnézed a nyakában lógó pálcát. A pálca ébenfából készült, és az egyik végén egy csavarmenetet látsz. Örömmel fedezed fel a pálca túloldalán a gondosan belevésett G betűt, melyből arra következtetsz, hogy az csakis a törpék harci pörölyének nyele lehet. Új szerzeményedet beteszed a hátizsákodba; és elhagyod a barlangot. Észak felé folytatod az utadat - lapozz a 358-ra.

 


177.

Kint a csillogó napfényben ismét halotti csönd vesz körül. A Yaztromo tornyát körülvevő magas fű között egy keskeny ösvény vezet észak felé, be a Fekete Erdő sűrűjébe. Csakhamar bent jársz már a sötét erdőben; úgy érzed, mintha az árnyékban megbújó kövek és tekervényes gyökerek csak téged akarnának elgáncsolni. A fény egyre csökken, és a levegő nyirkossá, kellemetlenné válik. Egyre mélyebbre hatolsz be a sötét erdőbe, míg egy fához érsz, melynél az ösvény, amelyen eddig jöttél, kétfelé ágazik.

 

Ha nyugat felé mész tovább     Lapozz a 289-re.

Ha kelet felé mész tovább         Lapozz a 160-ra.

 

 

178.

Amikor beveted magad a vízbe, a Kentaur elvágtat az ösvényen délre. A víz sötétzöld, és arra gondolsz, vajon lakik-e a mélyén bármilyen élőlény. Bár a víz csak a derekadig ér, rettenetesen hideg, és majd lefagy a lábad. Úgy érzed, mintha valami hozzáérne a lábadhoz, de nem tudod megállapítani, mi az. Végül átérsz a túlpartra, és kimászol a folyóból. Amikor ránézel a lábadra, rémülten látod, hogy egy hatalmas, legalább fél méter hosszú,


dagadt Pióca tapadt a combodhoz. A hátizsákodból sót veszel elő és bedörzsölöd vele az undorító Piócát. A sótól összetekeredik és lepottyan a földre. Elvesztetted 1 adag Élelmedet. Visszarúgod az összezsugorodott Piócát a folyóba, és körülnézel. Egy domb tövében állsz, amikor kissé sötétedni kezd. Az ösvény kanyarogva vezet fel északra, a dombok közé, és úgy döntesz, hogy az út jobb oldalán egy öreg tölgy tövében táborozol le. Kardodat magad mellé teszed, és lefekszel aludni. Lapozz a 298-ra.

 

179.

A fejedre teszed a sisakot. Úgy érzed, testedet erő hatja át, mely hatalmas bátorsággal tölt el. A sisaknak varázsereje van, és amíg a fejeden van, a harc időtartamára mindig 1 ponttal növelheted a Támadóerőd dobókockával megállapított pontjainak számát. Jelöld ezt a Kalandlapodon. Ismét északnak indulsz, és magaddal viszed új szerzeményedet. Lapozz a 115-re.

 

180.

A derékig érő fűben csörtetve az ösvényen egy újabb elágazáshoz érsz. Ha továbbra is északnak tartasz - lapozz a 105-re. Ha inkább nyugatnak mész - lapozz a 361-re.

 



181.

Lemész a lépcsőn a vízesés mellett, és egy nagy barlangtóhoz érsz. A lépcsők a tó szélén vezetnek körbe, és a tó túlpartján egy kőasztalt meg egy széket látsz. Az asztalon néhány hal maradványát fedezed fel. Hirtelen csobbanást hallasz a hátad mögül. Egy különös teremtmény mászik ki a vízből, kezében háromágú szigonnyal. Lába akár az emberé, de a feje, teste és dülledt szeme egy hatalmas zöld halra emlékeztet. Karja olyan, akár a tiéd, csak éppen hatalmas pikkelyek borítják. Ez egy Halember, és meg kell küzdened vele.

 

Halember                      Ügyesség 7      Életerő 6

 

Ha legyőzöd - lapozz a 162-re.

 

182.

Megmarkolod a földből kiálló kardot, és lábadat nekitámasztod a sziklának. Dobj két kockával. Ha a kapott összeg ugyanannyi vagy kevesebb, mint jelenlegi ügyesség pontjaid száma, a kardot, lassan sikerül kihúznod a sziklából - lapozz a 70-re. Ha a kapott összeg nagyobb, mint jelenlegi ügyesség pontjaid száma, a kard meg sem moccan. Fáradtan feladod a küzdelmet, és továbbmész északnak a szurdokban - lapozz a 334-re.

 

183.

Igyekszel keveset beszívni a körülötted lévő mérges gázból, de úgy látod, minden rendben van, és szabadon lélegezhetsz. Kis idő múlva a gázfelhő


eloszlik. Mindazonáltal nem látod értelmét annak, hogy továbbra is itt maradj, és odamész a fal túlsó oldalán lévő lépcsőhöz. Lapozz a 293-ra.

 

184.

Elmondod a barátnak, hogy a dombok között egy Barlangi Trolltól elvettél egy rézcsengettyűt. Amikor megmutatod neki, nagyot ugrik örömében és így kiált: - Ó, köszönöm, micsoda szerencse, micsoda szerencse! - Belenyúl a derékszíjához, egy zsinórral odaerősített bőrbugyellárisba és elővesz belőle egy parányi üvegfiolát. Odaadod neki a rézcsengettyűt, és átveszed tőle a fiolát. Kihúzod a dugót a fiolából és kiiszod a tartalmát. Nyersz 4 életerő pontot! A barát köszönetképpen kezet ráz veled, és egyre csak hálálkodik. Végül is elbúcsúztok egymástól, te északnak mész tovább, a barát pedig délnek folytatja az útját. Lapozz a 390-re.

 

185.

Meglepetten látod, hogy sebesülésnek nyoma sincs a kezeden. Megpróbálod visszadugni a kezedet a vázába, de annak szájánál egy láthatatlan akadály meggátol ebben. Ha a földhöz vágod a vázát - lapozz a 250-re. Ha a vázát leteszed az előcsarnokban, és továbbmész az ösvényen északnak - lapozz a 149-re.

 

186.

Belépsz a folyóba, és nekivágsz, hogy átgázolj a túlsó partra. A víz elég sötét. Bár csak a derekadig ér, mégis kissé tartasz azoktól a teremtményektől, amelyek itt élhetnek a folyóban. Félelmed hirtelen


beigazolódik, éles fogak vájnak a combodba. Amikor lenyúlsz a víz alá, egy Vérangolnát tapintasz meg a lábadnál. Kardot rántasz, és azzal próbálod meg széthasítani a víz alatt.

 

Vérangolna       Ügyesség 5      Életerő 4

 

Ha legyőzöd - lapozz a 131-re.

 

187.

Amint mész a kanyargós ösvényen, egyszer csak jobbra egy inas, barna, pikkelyes bőrű apró lényt pillantasz meg, aki egy fatuskó tetején ül. Arckifejezése mogorva, és ujjai között egy bőrzsineghez erősített fekete pálcát húzogat ide-oda. Lehetséges, hogy ö az egyik Goblin, akit keresel. Mit teszel?

 

Kardot rántasz, és rátámadsz a

Goblinra?                                 Lapozz a 286-ra.

Megpróbálsz beszédbe elegyedni a

Goblinnal?                               Lapozz a 203-ra.

Nem veszel róla tudomást, és folytatod az

utadat észak felé?                    Lapozz a 6-ra.

 

188.

A dombról lefelé menet egy völgyet látsz a lábad előtt, amely mögött ott húzódik a Fekete Erdő baljós szegélye! A fákon túl van Kőhidafalva, utad célpontja. A völgy szélénél egy útelágazáshoz érsz. Ha itt nyugat felé mész tovább - lapozz a 221-re. Ha keletnek fordulsz - lapozz a 359-re.

 


189.

A zöld kalapos gombákat két humanoid locsolgatja. Ha enni akarsz egy keveset ezekből a gombákból - lapozz a 269-re. Ha a barlang túloldalán lévő lépcsőkön inkább kimennél innen - lapozz a 293-ra.

 

190.

Döngő léptek zaját hallod, és az alattuk megreccsenő faágakat. Mintha valamilyen hatalmas teremtmény közeledne feléd az ösvényen! Ha találkozni akarsz ezzel a vadállattal - lapozz a 265-re. Ha inkább elrejtőzöl az ösvény melletti bokrokban - lapozz a 318-ra.

 

191.

A barát idegesen toporog ide-oda, amikor megszólítod. Megkérdezed tőle, vajon miért oly zaklatott, mire elmondja, hogy ellopták tőle kicsiny sárgaréz csengettyűjét. Annak, aki visszaadja neki, felajánl egy varázserejű gyógyitalt. Van-e nálad sárgaréz csengettyű? Ha van - lapozz a 184-re. Ha nincs - lapozz a 243-ra.

 

192.

Kardot rántasz, de a Gnóm továbbra is ott ül törökülésben, és csak mosolyog rajtad. Lenézel a kezedre, és döbbenten látod, hogy nem a kardodat tartod, hanem egy répát! Ha bocsánatot akarsz kérni a Gnómtól, amiért ilyen meggondolatlan voltál - lapozz a 12-re. Ha inkább hozzávágod a sárgarépát - lapozz a 46-ra.

 

193.

Az aprócska, zöld bőrű Gremlin lemászik a létráról és belép az alagútba. Alig több mint egy méter

magas, és míg ő kényelmesen áll, addig döbbenten nézi, hogy te kétrét görnyedve férsz csak el az alagútban. Zubbonyának zsebéből egy tőrt húz elő, és rád támad. Meg kell küzdened vele:

 

Gremlin            Ügyesség 4      Életerő 4

 

Minden egyes Fordulóban 3 pontot le kell vonnod a Támadóerődből, mivel igencsak kényelmetlen testhelyzetben kell harcolnod. Ha te győzöl - lapozz a 110-re.

 

194.

A férfi mosolyogva veszi le az álarcát, és közben elmondja, hogy azt a por ellen viseli, nem pedig azért, hogy elrejtse az arcát. Nem rabló ő, így nyugodtan visszadugod a kardod a hüvelyébe, és megkönnyebbülten lélegzel fel. A férfi közli, hogy ö vadász, és a Fekete Erdőnek ezen a füves tisztásán találhatók a legjobb vadak az egész északi határvidéken. Megtudod még tőle, hogy a kutyái egy vadkant vettek üldözőbe, de elvesztették a nyomot, és tévedésből egy rókát követtek. Figyelmeztet még, hogy légy óvatos, mert néhány igen veszedelmes vadállat tanyázik errefelé. Végül így szól: - Ha itt akarod tölteni az éjszakát a Fekete Erdőben, lehet, hogy szűkséged lesz erre. - Néhány szem nadragulyát dob a tenyeredbe, és visszapattan csődöre hátára. Belefúj a kürtjébe, mire kutyái rohanva indulnak el kelet felé. Megfordul, majd búcsút intve kutyái után ered. Elteszed a nadragulyát a hátizsákodba, és továbbmész nyugatnak. Lapozz a 208-ra.

 



195.

Felérsz az inda tetejére, és onnan felmászol a fából készült emelvényre. Falevelekből és páfrányokból készített függöny takarja el a bejáratot, mely mögött egy apró lakótér húzódik meg. Amikor közelebb mész, a függöny félrelibben, és egy nagy, szőrös, majomszerű lény lép elő mögüle, akin csupán egy állatbőrből készített ágyékkötő van. Jobb kezében hatalmas csontot tart és azzal támad rád. Ez egy Majomember. Mit teszel?

 

Kardot rántasz, és azzal támadsz

rá?                                           Lapozz a 352-re.

Leugrasz az emelvényről a közel öt méteres

mélységbe?                             Lapozz a 156-ra.

 

196.

Kivont karddal lépsz be a barlangba. A levegő hideg, nyirkos. Hangos horkolást hallasz, és amikor szemed megszokja a sötétséget, egy hatalmas testű Barlangi Trollt pillantasz meg, aki egy nagy kőszéken alszik. Bőre barna, ráncos, testét állatbőrök fedik. Térdén keresztbe fektetve egy bunkósbot hever, és a kőszék támlájáról egy bőrzsák lóg. Mit teszel?

 

Odalopakodsz a Barlangi Trollhoz, és amíg alszik,

elemeled a bőrzsákot?              Lapozz a 376-ra.

Előveszed a hátizsákodból a Hajítóhálót

(ha van nálad)?                         Lapozz a 39-re.

Visszamész az útelágazáshoz, és ott északnak

fordulsz?                                 Lapozz a 25-re.

 


197.

Ha van nálad Ellenméreg - lapozz a 24-re. Ha nincs - lapozz az 53-ra.

 

198.

Az ösvény egyre meredekebben kanyarog a dombok között. Mire felérsz a tetőre, tűzforrón süt a nap. Körös-körül a Fekete Erdő zöld szegélye övez. Köd lebeg mögötted a magas fű fölött, de a távolban már feltűnik előtted a napsütötte völgy. Minden nyugodt. Amikor kezdesz leereszkedni a domb túloldalán, egy útelágazást látsz. Ha északnak folytatod az utadat lefelé a dombon - lapozz a 278-ra. Ha kelet felé indulsz el az új úton - lapozz a 87-re.

 

199.

Az ösvény bal oldalán egy nagy mocsaras tó bugyog hangosan. Pára száll fel a kövér buborékokból, melyek ott rotyognak az iszap felszínén. Mit teszel?

 

Behajítasz egy Aranytallért a mocsár közepébe,

és kívánsz valamit?                   Lapozz a 134-re.

Egy kis iszappal bekened a

sebeidet.                                 Lapozz a 283-ra.

Továbbmész északnak az

ösvényen?                               Lapozz a 303-ra.

 


200.

Előveszed a hátizsákodból a kis ezüst kulcsocskát, és beleilleszted a zárba. Remekül illik bele, és elfordítod. A zár kattan egyet, és a kőajtó kinyílik. Kőlépcsők vezetnek innen az ajtótól a sötét mélységbe. Semmit sem látsz a lépcsők mentén. Ha lemész a lépcsökön - lapozz a 351-re. Ha elhagyod az épületet, menj vissza az ösvényhez, és ott fordulj északnak - lapozz a 112-re.