Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A végzet erdelye (51-100)

51.

A füves völgyben csakhamar egy útelágazáshoz érsz. Ha északnak mész - lapozz a 199-re. Ha kelet felé folytatod az utadat - lapozz a 397-re.

 

52.

Quin közli veled, hogy egy kevés Lebegtető porba fogad veled valami 10 Aranytallért érő tárgy vagy érme ellenében. Amikor leülsz vele szemben az asztalhoz, gyorsan a karodra húzod az Erőkarszalagot. Könyöködet az asztal lapjához támasztod, és összekulcsoljátok a kezeteket. Markának szorítása olyan, akár a vassatu, és ferde metszésű szemével magabiztosan tekint rád. Megtáncoltatja a bicepszét, majd jelt ad a verseny kezdetére. Nyomni kezded a kezét az asztal lapja felé, és szinte magad is megdöbbensz, hogy milyen erős vagy. Ellenfeled homlokán izzadságcseppek jelennek meg, és fájdalmas képpel, hitetlenkedve néz rád. Ekkor még erősebben kezded nyomni a karját, egészen az asztal lapjáig. Lapozz a 78-ra.

 


53.

Nyakizmaid kezdenek megmerevedni, és érzed, ahogy a nyílvesszők mérge fokozatosan szétáramlik a testedben. Kihúzod a nyílvesszőket a nyakadból, de már késő. Térdre rogysz, majd eszméletlenül terülsz el a földön. Amikor magadhoz térsz, látod, hogy kardod és értéktárgyaid mind megvannak, de az összes Aranyadnak lába kelt. A Pigmeusok mind elvitték. Megrázod az öklödet az eltűnt tolvajok felé, és tovább folytatod az utadat északnak az ősvényen. Lapozz a 92-re.

 

54.

Amikor kardot rántasz, Yaztromo lazán azt tanácsolja neked, hogy ne butáskodj, hisz az ő varázsereje igen nagy. Ha még most is rá akarsz támadni - lapozz a 399-re. Ha meggondolod magad és inkább utánamész a csigalépcsőn a toronyba - lapozz a 261-re.

 

55.

Benyúlsz a hátizsákodba, és előveszel belőle egy bíborszínű selyemkesztyűt. Lehajolsz, fölemelsz a földről egy jókora követ és célzol. Teljes erőből hozzávágod a követ az Ogréhoz. A kő úgy röpül az Ogre felé, akár egy nyílvessző, és pont a fején találja el. Eszméletlenül terül el a földön. A ketrecbe zárt apró teremtmény most még vadabbul kezd



el ugrálni. Mit teszel?

 

Közelebbről megnézed a ketrecbe zárt

teremtményt?                           Lapozz a 168-ra.

Átkutatod a barlangot?             Lapozz a 313-ra.

Azonnal távozol a barlangból, és észak felé

veszed az utadat?                    Lapozz a 358-ra.

 

56.

A nyugodt völgyben ballagsz, amikor egy útelágazáshoz érsz. A déli út visszavezet a dombok közé, s ezért úgy döntesz, nem erre mész. Ha nyugat felé folytatod az utadat - lapozz a 233-ra. Ha észak felé indulsz - lapozz a 163-ra.

 

57.

Amikor odamész, hogy megvizsgáld az odút, hirtelen egy sötét árnyat pillantasz meg. Föntről hangos üvöltést hallasz, és amikor fölnézel, egy sárkányszerű teremtményt veszel észre. Két lába és zöld, pikkelyes teste van, és épp a fészkére száll le. Hatalmas lángnyelvet lövell feléd a szájából. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, a lángnyelv nem talál el, és a lábad előtt csapódik a földbe - lapozz a 132-re. Ha nincs szerencséd, a hátadba csapódik, és földhöz vág - lapozz a 35-re.

 


58.

Belenyúlsz a hátizsákodba és előveszel belőle egy kis üveget, melyben Szentelt Víz van. Gyorsan kihúzod a dugót, és a vizet a rád támadó Ghoulra hinted. Sűrű füstfelhő száll fel a Ghoul bűzös testéből, amikor a Szentelt Víz ráömlik. Úgy látod, iszonyú fájdalmakat áll ki a Ghoul, de nyitott száján egyetlen hang sem jön ki. Elkeseredetten menekül kardod elől a szoba sarka felé. Odamész a koporsóhoz és belenézel. Örömöd határtalan, amikor megpillantod a 25 Aranytallér mellett a Ghoul által fejpárnaként használt tárgyat, mely nem más, mint egy bronzból készült kalapácsfej, amelybe egy nagy G betűt véstek. Boldogan teszed el az aranyakkal együtt a hátizsákodba, majd visszamész a lépcsőn, elhagyod a kriptát és az ösvényen észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 112-re.

 

 

59.

Újabb elágazáshoz érsz az ösvényen. Itt nem délnek mész tovább, hanem keletnek. Lapozz a 171-re.

 


60.

Lélegzetedet visszatartva belenyúlsz a hátizsákodba, és kétségbeesetten kutatni kezdesz benne az Orrszűrőid után. Tedd próbára a szerencsédet! Ha szerencséd van, rögtön megtalálod őket, és azonnal bedugaszolod velük az orrodat. Lapozz a 183-ra. Ha nincs szerencséd, nem találod meg őket elég gyorsan, és be kell szívnod a mérgező gázt. Lapozz a 44-re.

 

 

61.

Nemsokára visszaérsz az első elágazáshoz. Ha déli irányba mászol vissza a kúthoz - lapozz a 398-ra. Ha kelet felé folytatod az utadat - lapozz a 151-re.

 


62.

Amikor utolsó ellenfeledből kihúzod a kardot, a fehér csődör az ösvényen elvágtat keletnek és eltűnik a szemed elől. Megfordulsz, és ismét nyugat felé mész tovább. Lapozz a 208-ra.

 

63.

Amikor a Kentaur meglátja, hogy a nyílvessző elszáll melletted, két hátsó lábára ágaskodik, és vágtatva indul feléd. El kell ugranod előle, nehogy eltaposson. Hatalmas porfelhőt kavarva üget el melletted vagy tíz méterre azon az ösvényen, amelyen eddig eljöttél. Lehetséges, hogy nem a jobb ötlet harcba szállni ezzel a nemes Kentaurral? Visszadugod a kardodat a hüvelyébe, és úgy döntesz, hogy átgázolsz a folyón. Lapozz a 178-ra.

 

64.

Mielőtt a Fojtófű a földre rántana, sikerül előhúznod a hátizsákodból a Növényelleni szert tartalmazó üveget és kiiszod a folyadékot. Mintha a lángok perzselték volna meg, a Fojtófű elereszti a végtagjaidat és visszahúzódik az ösvényről. Úgy döntesz, hogy amíg még az ital ereje hat, gyorsan továbbrohansz az ősvényen. Lapozz a 142-re.

 


65.

A híd iszonyatosan rozoga, de sikerül átjutnod rajta. Egy domb lábánál állsz, sötétedni kezd, közeledik az éjszaka. Az ösvénytől balra néhány szikla tövében letáborozol, és kardodat magad mellé téve nyugovóra térsz. Lapozz a 330-ra.

 

66.

A csúszós köveken óvatosan lépkedve átmész a túlpartra. Látod, hogy az ösvény északnak visz a dombok kőzött, de mivel sötétedni kezd, úgy döntesz, hogy az ösvény jobb oldalán egy magányos fa alatt letáborozol éjszakára. Tüzet raksz, és kardodat magad mellé téve aludni térsz. Lapozz a 325-re.

 

67.

Egy újabb útelágazáshoz érsz az ösvényen. A délfelé vezető út visszavisz a dombokhoz, ezért inkább nyugatnak folytatod az utadat. Lapozz a 113-ra.

 

68.

Lassan iszod ki az üvegből az átlátszó folyadékot, mely nagyon keserű, és aggódni kezdesz, hogy valami rosszat tettél. Ekkor azonban hirtelen úgy érzed, mintha izzani kezdene a tested, és teljesen felfrissülsz. Az Egészség Italát ittad ki - nyersz 3 életerő pontot. Ismét keletnek mész tovább az ösvényen. Lapozz az 59-re.

 



69.

Az alagút egyre mélyebben hatol be a föld alá, és legalább tizenhat méteren át nyugat, felé tart, majd egy zöld nyálkával borított nagy barlanghoz ér. A barlang tetején lévő nyíláson át beszűrődő fény a földre vetül. Apró termetű, sápadt bőrű humanoidok nyüzsögnek mindenütt különböző színű gombákat gondozva. Egy folyó csörgedezik át a barlangon. A túloldali fal mentén, ahonnan kis beugrók nyílnak, egy lépcsősor vezet fel a fönti nyíláshoz; amelyen keresztül a fény beszűrődik. Kardot rántasz, és így közeledsz az apró humanoidok felé. Amikor a közelükbe érsz, akkor látod, hogy ezek a parányi lények teljésen kopaszok és vakok. Egyáltalán nem érdekli őket a jelenléted, ott hajolgatnak a gombaágyások között, hogy megszabadítsák a gombafejeket a rovaroktól és a gyomtól. Mit teszel?

 

Megtámadod az egyik apró

humanoidot?                            Lapozz a 264-re.

Kivágod az egyik gombát?       Lapozz a 143-ra.

Megkéred őket, hogy megehesd az

egyik zöld kalapos gombát?     Lapozz a 269-re.

Megkéred őket, hogy megehesd az

egyik piros kalapos gombát?    Lapozz a 16-ra.

 

70.

Remek kard ez, melyet minden valószínűség szerint híres mester készített. Erőt sugároz, amikor a kezedbe veszed. Adj hozzá 2 pontot jelenlegi ügyesség pontjaidhoz, amiért erre a bűvös kardra rátaláltál. Belesuhintasz vele a levegőbe, majd elindulsz északnak a szurdokban. Lapozz a 334-re.

 


71.

Amikor elhúzod a függönyt, mögötte egy apró termetű, nagy fejű, zöld bőrű teremtményt pillantasz meg. Hosszú orra, hegyes füle van, és barna zsákvászon ruhát visel. Nyakában egy ezüstláncon nagy medál lóg. Ott ül az asztalnál, és egy piros színű, kezet ábrázoló agyagfigurát szemlél. Amikor észreveszi, hogy belépsz a barlangba, fölemeli a kőkalapácsát és lesújt vele az agyagkézre. Ez egy gremlin főnök, aki most talpra szökken, és kalapácsával rád támad. Meg kell küzdened vele.

 

Gremlin             Ügyesség 5      Életerő 5

 

Minden fordulóban 3 pontot le kell vonnod a Támadóerődből, mivel nem túl rózsás a helyzeted. Ha legyőzöd - lapozz a 273-ra.

 

72.

Az ösvény egy útelágazásnál ér véget A déli irányba tartó út visszavezet az erdőbe, s ezért úgy döntesz, hogy észak felé mész tovább.

Lapozz a 138-ra.

 

73.

Nekifeszülsz az ajtónak. Dobj két kockával. Ha a kapott ősszeg ugyanannyi vagy kevesebb, mint szerencse és ügyesség pontjaid száma, az ajtó kinyílik - lapozz a 327-re. Ha a kapott összeg nagyobb, mint akár ügyesség, akár szerencse pontjaid, az ajtó meg sem moccan, te pedig jól beütöd a válladat. Úgy döntesz, nem kísérletezel tovább, nehogy még jobban megsérülj, és visszamész az ösvényhez, amelyen észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 112-re.

 


74.

Leemeled a bőrzsákot a kőszék támlájáról, és kilopakodsz a barlangból. Amikor már kinn vagy, megvizsgálod a zsák tartalmát. 5 Aranytallért találsz benne, és egy sárgaréz csengettyűt. Szerzeményeidet beteszed a hátizsákodba, és visszamész az elágazáshoz, ahol észak felé indulsz el. Lapozz a 25-re.

 

75.

A lábad igen gyenge, és úgy érzed, bármelyik pillanatban belemarhat valamilyen láthatatlan folyami teremtmény. De semmi ilyesmi nem történik, és sikerül biztonságban átkelned a folyón. Ott állsz a dombok lábánál, és ahogy az éjszaka közeledik, egyre sötétebb lesz. Úgy döntesz, hogy néhány szikla tövében letáborozol az ösvény bal oldalán, és kardodat magad mellé téve aludni térsz. Lapozz a 330-ra.

 

 

76.

Az ösvény hirtelen jobbra kanyarodik, és észak felé visz tovább, be a sűrűbe. Lapozz a 206-ra.

 

77.

A Pigmeusok gyorsan megfordulnak és berohannak a fűbe. Mit teszel?

 

Kardot rántasz, és utánuk veted

magad?                                   Lapozz a 377-re.

Északnak folytatod az utadat az ösvény

mentén?                                   Lapozz a 92-re.


78.

Quin feláll, és némán odamegy a kunyhó végében lévő faládához. Fölemeli a láda tetejét és kivesz belőle egy üvegfiolát. Átadja neked, visszamegy az asztalhoz, és csüggedten roskad le a székére. Az üvegfiolában lévő por szikrázik a fényben. A hátizsákodba rejted a fiolát, és távozol a kunyhóból. Visszamész az ösvényen az elágazáshoz. Lapozz a 349-re.

 

79.

Háttal a fának felkészülsz a Vámpír Denevérek elleni küzdelemre. Egyenként küzdesz meg velük, amikor lecsapnak rád.

 

                                   Ügyesség         Életerő

Első Vámpír Denevér                5               5

Második Vámpír Denevér          6               5

Harmadik Vámpír Denevér         5               7

 

Ha legyőzöd őket - lapozz a 386-ra.

 

80.

Nincs értelme tovább itt maradnod. Odamész a barlang túloldalán lévő lépcsőhöz.

Lapozz a 293-ra.

 

 

81.

A távolból hallod, amint magas fejhangon valakik egymásnak ordítoznak. Az alagút egy kis barlang bejáratánál ér véget. Hirtelen egy nyílvessző röpül

ki a barlang nyílásán át, és egyenesen feléd tart. Tedd próbára a Szerencsédet! Ha szerencséd van, a nyílvessző elröpül a fejed mellett - lapozz a 49-re. Ha nincs szerencséd, beleáll a válladba - lapozz a 4-re.

 

82.

Van-e nálad Nyugtatószer? Ha van - lapozz a 235-re. Ha nincs - lapozz a 13-ra.

 

 

83.

Benyúlsz a hátizsákodba és előveszed a nadragulyát. Mérgező hatása van ugyan, de legalább megvéd attól, hogy Farkasemberré válj. Vesztesz 2 életerő pontot a mérgező hatás miatt. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 139-re.

 

84.

Ahogy a sziklatömbhöz közelítesz, még inkább meglepődsz, amikor az két zömök kőlábán hirtelen feláll előtted. Ezt követően mindkét oldalából egy-egy bunkósbothoz hasonló ököl pattan ki. Hitetlenkedve szemléled, amint a sziklatömb egyik öklét a magasba emelve elindul feléd. Gyorsan magadhoz


térsz rémületedből, és kardodat előrántva felkészülsz a küzdelemre a Sziklavaddal.

 

Sziklavad          Ügyesség 8      Életerő 11

 

Ha te győzöl - lapozz a 146-ra.

Három forduló után elmenekülhetsz észak felé futva az ösvényen, a völgy felé. Lapozz a 245-re.

 

 

85.

A ketrecben egy aprócska, barna pikkelyes bőrű, inas teremtmény ugrál. Ez egy Goblin, akinek a nyakában egy vékony bőrszíjon egy fekete, fényes pálca lóg. Ha ki akarod nyitni a ketrec zárját. Lapozz a 9-re. Ha nem veszel tudomást a teremtményről, és a barlangból kimenve észak felé folytatod az utadat. Lapozz a 358-ra.

 

86.

Amikor leguggolsz a magas fűben, kutyaugatást és vágtató paták zaját hallod. Négy vadászkutya lábát látod, és egy lovat, mely melletted vágtat el hatalmas port kavarva. A hajtóvadászat zaja csakhamar elhal, és te ismét kimész az ösvényre. Miközben a szegény öreg róka felett borongsz, folytatod az utadat nyugat felé. Lapozz a 208-ra.

 


87.

Az ösvény a domb tetején vezet, majd egy újabb elágazáshoz ér. A délnek tartó út visszavisz a folyóhoz, ezért úgy döntesz, hogy északnak folytatod az utadat. Lapozz a 90-re.

 

 

88.

A lépcsőn fölfelé kapaszkodva csakhamar elérsz a második beugróhoz. A sötétben bizonytalan alakokat látsz, és csoszogást hallasz. Ha be akarsz menni a kis beugróba - lapozz a 212-re. Ha továbbmész a lépcsőn - lapozz a 107-re.

 

89.

Az érme lágy csobbanással ér a vízbe (jelöld a Kalandlapodon). Azt kívánod, hogy még több Aranytallérod legyen, de nem történik semmi - ez nem varázslat. Mit teszel?

 

Lemászol a létrán, hogy megnézd az

alagutat?                                  Lapozz a 256-ra.

Visszamész az ösvényhez, és ott keletnek

fordulsz?                                 Lapozz a 281-re.

Visszamész az ösvényhez, és ott nyugatnak

fordulsz?                                 Lapozz a 238-ra.

 



90.

Az ösvény hatalmas kőtömbök, és sziklák között vezet le a dombról. Hirtelen az az érzésed támad, mintha figyelnének. Ekkor az ösvény jobb oldalán az egyik nagyobb sziklatömb mögül két inas, hosszú hajú, szakállas férfi ugrik elő. Testüket állatbőrök fedik, és veszedelmeseknek látszanak. Egyikük az íjába illeszti nyílvesszőjét és kilövi rád. Tedd próbára a Szerencsédet. Ha szerencséd van, a nyílvessző nem talál el és elszáll a fejed fölött. Lapozz a 210-re. Ha nincs szerencséd - a nyílvessző beleáll a karodba, és 3 életerő pontot vesztesz. Ha még mindig életben vagy - lapozz a 348-ra.

 

91.

Amikor kinyitod a könyvet, meglepetten látod, hogy annak belsejéből hiányoznak a lapok, s helyettük egy kis üregben egy ezüstláncon lógó, apró ékszert találsz. A mellette lévő pergamenen a következőket olvasod:

 

Borostyánkő Szem

Használati utasítás

 

Akaszd a láncot a nyakadba,

és tedd fel a kérdéseket annak, akitől félsz:

Bármit akarna mondani neked az illető,

te csakis az igazat fogod hallani.

 

A nyakadba akasztod a láncot, abban a reményben, hogy jó hasznát veszed majd ebben az elátkozott erdőben. Nyersz 1 Szerencse pontot! Kimész a kunyhóból, és észak felé folytatod az utadat az ösvényen. Lapozz a 220-ra.

 


92.

Amint észak felé tartasz az ösvényen, a fű egyre rövidebb lesz, és a talaj kissé emelkedni kezd. A távolból vízcsobogást hallasz. A fejed fölül a magasból azonban ennél sokkal nyugtalanítóbb zajra figyelsz fel - valami erős zümmögést hallasz. Hirtelen hatalmas, körülbelül tíz centiméter nagyságú méhek óriási raja tűnik fel és egyenesen feléd tart. Mit teszel?

 

Megpróbálsz odarohanni a vízhez, és

beleveted magad?                    Lapozz a 299-re.

Megállsz és megküzdesz

velük?                                      Lapozz a 7-re.

Iszol egy adag Rovarelleni szert

(ha van nálad)?                         Lapozz a 100-ra.

 

 

93.

Az útelágazásnál vagy kelet felé mehetsz - lapozz a 61-re, vagy tovább mehetsz délnek - lapozz a 270-re.

 

94.

Előveszed a hátizsákodból a Mászókötelet. Mintha csak tudná, mit kell tennie, rácsavarodik a fa törzsére, a lyukon át lekúszik a mély alagútba, és hívogat, hogy mássz le rajta. Ha le akarsz mászni a kötélen - lapozz a 136-ra. Ha meggondolod magad, és visszatérsz az ösvényhez, ahol ismét észak felé indulsz tovább - lapozz a 144-re.

 


95.

Minden erőddel nekifeszülsz, hogy kimozdítsd a helyéből a kőlapot, de az meg sem moccan. Van-e nálad Lebegtető Por? Ha van - lapozz a 173-ra. Ha nincs - lapozz a 368-ra.

 

96.

Amikor fölemeled a kardod, hogy lecsapj a kutyára, az dühösen morogva rád támad.

 

Vadászkutya     Ügyesség 7      Életerő 6

 

Ha legyőzöd a Vadászkutyát, ezt követően meg kell küzdened a másik három kutyával és a gazdájukkal. Párosával harcolj velük. Egy pár mindkét tagja minden fordulóban külön-külön támad rád, és neked kell eldöntened, melyikükkel küzdesz meg először. A kiválasztott ellenféllel küzdj meg a szokásos módon, a másik ellen viszont ugyancsak a szokásos módon dobj Támadóerődért, és ha a te Támadóerőd a nagyobb, akkor nem sebzett meg, tehát vedd úgy, mintha kivédted volna a csapást… Amennyiben azonban az ellenfeled Támadóereje a tiédnél nagyobb, akkor a szokásos módon megsebzett téged.

 

                                       Ügyesség     Életerő

Első pár           Vadászkutya     6              6

Vadászkutya     5             6

 

Második pár     Vadászkutya     6              5

Álarcos Férfi     8              7

 

Ha te győzöl - lapozz a 62-re.



97.

Az ösvény észak felé vezet, de itt legalább a fák már ritkábban nőnek, és a nap sugarai már képesek áthatolni közöttük. Az ösvény jobb oldalán egy öreg, mohalepte tölgyfa széket pillantasz meg. Ha le akarsz ülni a székre, hogy pihenj és egyél - lapozz a 328-ra. Ha inkább továbbmész északnak - lapozz a 118-ra.

 

98.

A Fekete Erdőt megkerülő hosszú úton Vad Dombi Emberek nagy csapata támad rád. Valószínűleg ugyanazok, akik Nagylábra és az embereire is rátámadtak két napja. Tedd próbára a szerencsédet! Ha szerencséd van, sikerül elmenekülnöd előlük, anélkül hogy nyílzáporuk eltalálna - lapozz az 1-re. Ha nincs szerencséd, megcsúszol futás közben, elesel, és nyílvesszők tömkelege áll beléd. Kalandod itt véget ér.

 

99.

Az ösvény egy vályogból tapasztott nagy kunyhónál ér véget. Kupolaszerűen kiképzett teteje van és egyetlen ablaka. Belesel az ablakon, és a szoba közepén egy asztal mellett ülve egy robusztus termetű férfit látsz. Felsőteste meztelen, és a muszklijait táncoltatja. Ha be akarsz menni a kunyhóba - lapozz a 209-re. Ha inkább visszatérsz az ösvényen az elágazáshoz - lapozz a 349-re.

 


100.

Amikor belenyúlsz a hátizsákodba, rémülten jössz rá, hogy a fejed felett zümmögő rovarok gyilkos méhek. Megragadod a Rovarelleni szert tartalmazó üveget és kihörpinted a tartalmát. A Gyilkos Méhek rád támadnak, de hirtelen, mintha valami láthatatlan falba ütköznének, megtorpannak. Ott köröznek hangosan zümmögve körülötted, de nem csípnek meg. Fölbátorodva kardot rántasz, és suhintasz vele egyet a levegőbe. Sikerül egy Gyilkos Méhet lekaszabolnod, mely lezuhan a lábad elé a földre, és bőrszandáloddal eltaposod. Ekkor a többiek tovaröppennek. Észak felé folytatod az utadat, amerről a vízcsobogást hallod. Lapozz a 339-re.